Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rikerud

#1
Andre elektriske doninger / Ombygging av veteranbil
tirsdag 21. februar 2017, klokken 14:43
Er det noen her som har erfaring/kunnskap med ombygging av veteranbil til elektrisk drift? Ikke at jeg har konkrete planer om det... Men det kan jo bli aktuelt en gang. Kanskje bygge om Range Roveren til elbil - det hadde jo vært noe.

Hvis noen har gode blogger, linker etc om temaet. Post dem her :)
#2
Jeg hadde egentlig tenkt å bytte ut en av dieselbilene med en elbil. Men jeg venter. For det første så er det slik at om elbiler må betale bompenger så blir elbil mindre aktuelt for meg - får se om politikerne klarer å bestemme seg for noe forutsigbart her.

Dessuten så tror jeg at elbiler flest (her er det nok noen unntak) kommer til å falle enormt i verdi framover (og da tror jeg mer enn en tilsvarende bensin/diesel). Nye generasjoner med teknologi vil rett og slett gjøre dagens elbil gammeldags omtrent like fort som vi rekker å ta dem i bruk.

Ventemodus passer godt for meg nå ja.
#3
Andre Elbiler / Quant
mandag 10. oktober 2016, klokken 12:31
Så denne Quanten i Zürich for noen dager siden. Er vel å anse som en prototype, men likefullt er den registrert i Tyskland. Så dette er saker som tydeligvis fungerer i praksis også.

Dette er vel en spennende måte å angripe drivstoffproblematikken på? Saltvann har vi jo nok av... Men hvordan dette blir i praksis vet jeg ikke. Uansett en sjelden bil med spennende teknologi.
#4
Alt det andre / Sv: Den dagen insentivene inndras....
tirsdag 19. april 2016, klokken 15:05
Sitat fra: goggo på fredag 03. april 2015, klokken 10:32
Den dagen Elbil incentivene inndras så kjører jeg forhåpentligvis en Elio.


Den bruker under 0.25 l/mila på langkjøring, har samme årsavgift som elbil, kjører gratis i bomringene, OG kan kjøre i kollektivfeltet??. Og så er nok varmeapparatet noe bedre enn på trillingene :)


Jeg har en reservasjon inne ( 1000 USD, non-refundible....) , og regner med å være den første som tar en Elio  til Norge. Ønsk meg lykke til på trafikkstasjonen når jeg kommer med denne, jeg vil nok trenge det!

Denne presentasjonen ble holdt på New York International Auto Show i går.


HUgo

Er det sikkert at denne kan bli registrert som MC og ikke bil?
#5
Kangoo / Sv: Twizy med Webasto dieselvarmer :)
lørdag 16. april 2016, klokken 10:23
Jeg vurderer Twizy til vinterbruk og hører gjerne om noen har erfaringer med Webasto i Twizy.
#6
Twizy / Sv: Reell rekkevidde på Twizy
søndag 10. april 2016, klokken 08:05
Jeg vurderer å kjøpe sånn etterhvert. Ny (imho meningsløs) bomveg, elbiler mister etter hvert bomfordelene sine, Buddy vil jeg helst ikke bli sett i og Tazzari sin tvilsomme kvalitet gjør at Twizy er et alternativ til å utføre pendlingen på en grei og billig måte.

Twizy er uten tvil kult, selv om den har noen ulemper. Spesielt tror jeg at jeg er i grenseland ift rekkevidde. Og de værste vinterdagene kan det sikkert være interessant, men kan jo betale bompenger de fire dagene.... Eller ta bussen.
#7
Alt det andre / Sv: Den dagen insentivene inndras....
torsdag 07. april 2016, klokken 10:01
Twizy er et alternativ. Buddy også. Men disse har kjip rekkevidde og tvilsomme kjøreegenskaper på motorvei? Har mer tro på Secma.
#8
Alt det andre / Sv: Rekkevidde på eksosbiler
torsdag 07. april 2016, klokken 09:59
Høres rimelig ut synes jeg også. Min kone har en Alfa Romeo Giulietta og med sparsommelig høyrefot og langturkjøring så ser vi lett 0,3-tallet på den. En 500 er vesentlig mindre og tipper at det bør være mulig.
#9
Tidlige: Buddy / Kewet / Praktisk bruk av Buddy
torsdag 07. april 2016, klokken 09:57
Nå som elbilfordelene står for fall (bompenger etc) så må man jo begynne å tenke på hvordan man kan komme seg på jobben om noen år.

En Buddy er et alternativ. Men til dere som faktisk har kjørt en Buddy og til og med eier en og bruker den hver dag: Hvor ille er den å kjøre utenfor by? Jeg har behov for å kjøre et par mil til jobben. Vil det fungere i praksis, eller er det bare å glemme?

Er takknemlig for tilbakemeldinger.
#10
Twizy / Reell rekkevidde på Twizy
onsdag 06. april 2016, klokken 08:26
Hei

Dere som kjører Twizy, hvor lang reell rekkevidde opplever dere å ha på deres Twizy'er? Den oppgis jo til 90 km etter NEDC. Men i realiteten? På vinteren? 30 km? 60 km?

Ser det er rapportert at toppfarten reduseres til 50 km/t ved kaldt vær. Er det flere med den erfaringen?
#11
OMG - holder dere på med dette enda. Det er ingen andre som bryr seg om hva man kaller det og det er helt urelevant.

Elbilforkjempere bør heller ha seg ut i gatene og kjempe for at elbilen forsatt skal være en suksess enn å bruke kreftene på slik uinteressante diskusjoner.

Ha dere ut i gatene, protester! Lag aksjoner, sett opp ergometersylker ved ladestasjonen som genererer ladestrøm til elbilene. Lag noe artig som gir oppmerksomhet.
#12
Om man kaller det subsidie eller noe annet er ett fett. Det er åkke som en fordel som elbiler har kontra diesel/bensin. Jeg bryr meg ikke og dere burde ikke skake dere opp på samme måte som når lærere blir beskyldt for å ha lange ferier.

Når det er sagt. Uten bompengefritak så blir det ingen elbil på meg. Enkelt og greit.

Sa da fortsetter jeg å kjøre diesel med god samvittighet.

#13
Slik oppfattes endringene i elbil-støtten sett fra utlandet.

http://www.quattroruote.it/news/eco_news/2015/05/08/elettriche_norvegia_il_governo_stoppa_incentivi_e_benefit_costano_troppo_.html

Dere som ikke kan italiensk skjønner sikkert litt hva som står likevel? Ellers så finnes det jo muligheter til å oversette.
#14
For min del er eneste grunn til å kjøpe elbil at det lønner seg. Og at Fylkeskommunen skal beholde gratis eller lav sats for bompassering det tror jeg ikke på før jeg ser det. Det kommer aldri til å skje, i all fall der jeg bor.

Men som sagt, det er greit for meg. Jeg kjører mer enn gjerne eksosbil, som det ble nevnt av en annen kan jo kjøpe en billig haug (som sikkert spyr ut drit og møkk) og kjøre rundt i det (hvis miljøpartiet Venstre synes det er lurere) i stedet for elbil.
#15
Greit, da ryker nok bompengefordelen for de fleste. Blir bensinbil på meg neste gang da.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA