Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kenmh82

#1
Takker for fine svar. Skal dra å handle kontakter nå.

Noen synspunkter på om det er bedre å fordele lasten på flere ladere (laske) eller gir det bare større tap eventuelt flere feilkilder?

Mvh
Ken
#2
Lading av Tesla / RØD 1-fase kontakt. Hvorfor laske L1 og L2
mandag 30. mars 2015, klokken 17:09
Jeg har garasje med en 16A 230V 1-fase TN kurs. Jeg skal legge ny kurs og kabel frem når vinteren her i Tromsø gir seg, men frem til da kunne jeg tenkt meg å utnytte alle 16Amperene som er tilgjengelig. Ser mange anbefaler 32A 1-fase stikk, men dette er ikke hyllevare og må bestilles. Tenkte derfor å benytte rødt 5-polt 16A stikk på denne kursen. Spørsmålet er hvorfor lasker de fleste L1 og L2 og ikke L1, L2 og L3? Har forøvrig dobbeltlader i bilen, hvis det har noen å si?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA