Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Leiha

#1
Model S / Sv: Manglende/fraværende kundeservice
torsdag 28. april 2016, klokken 17:33
Sitat fra: Brede på torsdag 28. april 2016, klokken 09:52
Sitat fra: Brede på tirsdag 26. april 2016, klokken 11:37

Så jeg brøyt meg opp av senga klokka 03:30 i går for å være fremme ved åpningstid, bilen ble parkert og levert.
Nå er det altså dagen etter og klokka nærmer seg 12, ser for meg ikke ut til at bilen har vært flyttet en meter..  >:(
Liker ikke å stå opp klokka 03:30 jeg...




Dag 4, bilen har fortsatt ikke flyttet seg en meter.  ::) Må snart fylle diesel på leiebilen..  :-\

Min sto fra Tirsdag kl 08.00 til fredag kl 09.00 så tok den den inn og tok 40k service + at jeg hadde meldt en del feil de skulle rette- Bremser, dugg i lykter, ut datert navi og ladeluke som ikke åpnes av UMC.

De tok service, byttet bremseklosser, fucket opp innerskjermene så de skraper borti dekkene ved stort rattutslag, gikk forbi bilen med en avslått høytrykkspyler (og kalte det utvendig vask). Resten ble ikke gjort noe med og jeg ble fortalt at de ikke kom til å gjøre noe med det på en laaaang stund heller.

Jeg spurte om jeg skulle bestille 60k service med det samme jeg var der- ja da får du tatt den i sept sa de..

Elsker bilen og kunne ikke tenkt meg å kjøre noe annet, men service må bli bedre veldig kjapt.
#2
Model S / Sv: Angrer på kjøpet av Tesla?
lørdag 05. mars 2016, klokken 15:23
31000 km siden juni 2015 og ikke angret et sekund.

Ingen alvorlige feil. Noe småplukk, men det er nesten ikke verdt å nevne engang (stort sett standard feilene som fukt i baklykter osv.). Ikke vært på servicesenter en eneste gang. Noen telefoner til support som har besvart spørsmålene jeg har hatt. Eneste jeg har å utsette på er varmeapparatet som er lettere ustabilt, men siden det har vært stabilt før så regner jeg med at det blir fikset med oppdatering.

Uansett hvor ny og fin bil av annet merke jeg sitter på nå så synes jeg det rister, hakker, bråker og ser generelt gammelt ut.
#3
Model S / Sv: Garasjeportåpner - Sidemontert?
mandag 25. januar 2016, klokken 18:12
Skal ikke si noe om akkurat den åpneren, men som prinsipp er det vanlig på industri porter som brukes mye.
#4
Hmmmm, nesten fristende å bortover en tur for å krangle på at UMC ikke åpner ladeporten.. Just for the hell of it 8)
#5
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
søndag 17. januar 2016, klokken 17:26
Sitat fra: Lynet på søndag 17. januar 2016, klokken 17:01
Hva er galt med å velge manuell? At en ingeniør i USA ikke greier å ta høyde for mine valg i snøføyka her i Norge er vel egentlig som forventet for min del.
Jeg vil ha enda flere manuelle valg. Hvorfor ikke få justere alle valg trinnløst mellom 0% og 100%. Setter jeg alt ned nå lekker det allikevel varmluft på defrost. Ikke bra i snøvær i minusgrader, da blir det ising på frontruten.
Kunne også tenkt med resirk på ca 50%.
På mine gamle biler hadde jeg disse mulighetene, automatisk klimaanlegg er stort sett noe herk uansett bilmerke!

Mine biler med auto klima:
2008 VW Jetta 1,9 TDI Uten Webasto- Full auto på 20 grader fra jeg fikk bilen til den ble solgt- unntatt ved veldig varmt +25grader  eller veldig kaldt -20 grader.
2012 Skoda Octavia 2,0 TDI med Webasto- Full auto på 20 grader fra jeg fikk bilen til den ble solgt-unntatt ved veldig varmt +25 grader eller veldig kaldt -20 grader. Hendte at jeg satt på auto 2 for mer vifteeffekt enkelte ganger.

2015 Tesla juni til november: 19 grader full auto- rørte ikke klima på 15 000 kjørte km.

November-januar oppdatering 7.0: Kaldt på beina, variabel temp, kaldt i fart, kokende varmt ved stopp/lav fart, innstilling mellom 19 og 23 grader og ingen sammenheng mellom innstilt temp og faktisk temp i bilen.

Etter siste oppdatering 7.1: Litt jevnere temp, ikke kaldt på beina, duggproblemer, siderutene fryser på innsiden ved ca 10 minus, synes det blir dårlig/klam luft i bilen etter ca 1,5 time kjøring og dårlig forvarming. Kjørt 28 000 km totalt.

A/C må få gå hele tiden for å sørge for tørr luft i kupeen, det er nøkkelen til et stabilt klimaanlegg.
#6
Model S / Sv: Endelig kom Spotify
lørdag 16. januar 2016, klokken 16:55
Sitat fra: VL på lørdag 16. januar 2016, klokken 16:47
Hei! :-)

Fikk nye oppdateringen for 1 uke siden men får forsatt ikke tilgang til Spotify i bilen. Noen tips?? Kommer bare opp "unable to set up Spotify. Try again later"...

Fikk satt opp min ved hjelp av brukerstøtte på telefon. De er utrolig gode når en treffer de rette.

1. Du må være tilkoblet et ok trådløst nett med god dekning i bilen. (kun for oppsettet/feilrettingen)
2. Ta en soft reset med å holde inn "rullene" på rattet til skjermen blir grå med en Tesla T på. Slipp rullene umiddelbart når du ser T'en.
3. Velg settings, apper, media og trykk restore tesla account i Spotify feltet. Da skal det komme login succeed el ved siden av brukernavn feltet.

Jeg måtte gjøre dette 3-4 ganger før det ble rett.

#7
Model S / Sv: Endelig kom Spotify
tirsdag 12. januar 2016, klokken 20:04
Prøvde første gang ca kl 17, fikk feilmld, resatte skjermen med knappene på rattet, samme feil etterpå, prøvde igjen ca kl 19, samme feil enda.
#8
Model S / Sv: Endelig kom Spotify
tirsdag 12. januar 2016, klokken 19:23
Noen andre som får følgende melding: Unable to set up spotify. Try again later. ?

Har vært på oppsett og trykt restore, men det kommer bare setup failed ved username feltet der også. Skal bruke Tesla Account foreløpig
#9
Hvis det er tilstrekkelig lengde på kabelen  på begge sider er det uproblematisk å skjøte med vanntette skjøtehylser med krymping og avslutte med en krympestrømpe med lim utenpå alt. Må gjøres av kyndig person.
#10
Model S / Sv: Tesla winter experience
fredag 08. januar 2016, klokken 18:43
Kan det være at de utvalgte er de med D-biler? Har noen som ikke har D fått invite?
#11
Lading av Tesla / Sv: Lading i Åre
søndag 03. januar 2016, klokken 13:08
Det er fortsatt gratis ja. Ladet der 1. nyttårsdag. Bare å plugge i, trenger ikke brikke engang.
#12
Model S / Sv: Pigg eller ikke pigg?
torsdag 17. desember 2015, klokken 06:26
Når det gjelder helt nye dekk så er det rett at pigg er bedre, men hva med når det er kjørt noen 100 mil på bar asfalt? Her er en test som viser at piggfritt er bedre når de litt slitt: http://www.dinside.no/932775/best-feste-med-piggfritt

Jeg har kjørt piggfritt i 15 år. Aldri vært noe problem- jeg bor på trøndelagskysten med dårlig brøyting og mye is. Nå på model s synes jeg dekkbredden på slaps er utfordrende, men det blir ikke bedre med piggdekk.
#13
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
torsdag 03. desember 2015, klokken 21:05
Fikk oppdatering i natt og har kjørt 6 timer i dag i temperaturer fra -3 til +7 grader. Synes varmen i starten funket bedre og det ble jevnere temperatur, men får et kulde gufs innimellom og nå virker det som det kommer fra dysene som blåser mot fontruten. Unngår med det å bli kald på føttene, men blir kald på fingrene og i ansiktet istedet... Kjørte på 21-22 grader full auto. Det er ned fra 24-25 grader som jeg har kjørt med siden 7.0 oppdateringen.
#14
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
onsdag 11. november 2015, klokken 18:24
Fikk endelig bestilt 20k service i Tr.heim ved personlig oppmøte etter å ha prøvd på telefon i en uke. April 2016 hadde de tid til å ta den. Har vel kjørt 40k innen den tid.
#15
Model S / Sv: Software 7.0
søndag 08. november 2015, klokken 16:15
Det er ikke så enkelt som å sette opp temperaturen. Før jeg leste om dette på forumet lurte jeg på hvorfor jeg var så sinnsykt kald på føttene etter en 2 timers tur.

Vanemenneske som jeg er så sto klimaanlegget på 19,5 grader og siden det har stått på det og på auto siden jeg fikk bilen i juni så skulle ikke jeg endre. Merket at den guffet på mer i starten så temperaturen i kupeen var grei etter en liten stund, men tydeligvis var det mye kaldere i fotbrønnen.
Nå er jeg på 21 grader, det er varmt i toppen men fortsatt kaldt på føttene. Det burde komme mer varme nede i fotbrønnen siden varmen stiger.

Jeg skal melde fra om dette så snart jeg får snakke med de som skal ta service på bilen hvis de finner det for godt å svare på telefon eller ringe tilbake.. Har tatt litt over en uke bare å få bestilt 20 000km service. Lurer på når de får tid til å ta selve servicen når det tar så lang tid å få bestilt...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA