Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JohnEivind

#1
e-up! / Sv: Forvarming av kupe uten Car-Net
fredag 01. mai 2015, klokken 11:21
Det kan gjøres gjennom Garmin enheten. På "e-manager".
Der kan du velge både om den skal ha på "a/c" og lading ved avreisetid.
"a/c" er temperatur oppsett -  der er jeg litt usikker på om må sette egen temperatur der, eller om den bruker siste verdi som bilen stod på før man stoppet. Hvis du setter på lading og velger hvilken ladekilde (10A, 16A osv..) så vil ikke bilen lade med en gang den settes til lading, men heller vente så den er fullladet akkurat ved innstilt avgangstid. Det kan overstyres med "ladeknappen" ved girspaken, men syns det er litt mye å huske på. Vi har derfor kun satt opp temperatur.
#2
Volkswagen VW / Sv: CAR-NET problem
fredag 27. mars 2015, klokken 19:47
Så din E-up er ikke 1 år gammel engang?
Det ble sagt at problemet også kunne oppstå hvis første eier ikke registrerte bilen innen 90 dager...
Enda mer utrolig da at VW da reklamerer på hjemmesidene sine at bilene kan kobles til Car-net når det er så mange avhengigheter.
Hvis flere her har samme problemet så kjører jeg gjerne løpet videre mot Møller og VW. De har da misvisende reklame på sine hjemmesider!
#3
Volkswagen VW / Sv: CAR-NET problem
torsdag 26. mars 2015, klokken 14:05
Jeg har et annet registreringsproblem med Car-Net. Konto på siden er opprettet og mobil er lagt til som enhet.
Det er når jeg skal legge E-up'en til kontoen at jeg får problemer. Jeg legger inn VIN og km, og får bekreftelse på at km er korrekt. Så får jeg beskjed om at jeg skal bli "sendt" til en 3dje parts webside for betaling ("Billing"). Den siden åpner seg ikke og jeg havner tilbake til Car-Net uten at kjøretøyet er lagt til. Bilen er 2014 utgave som er kjøpt av en norsk forhandler (ikke Møller) som har importert den fra Tyskland.

Jeg ringte Møller og de sa at årsaken er at bilen min var eldre enn ett år og abbonnementet dermed har gått ut. De sier at jeg da må betale for Car-Net, men pga at betalingsportalen ikke er ferdig så får jeg ikke gjort det. De sa at før denne betalingsportalen er lansert om 2-3 uker så er det ingenting de kan gjøre.

Jeg var ikke fornøyd med det svaret og ringte derfor VW i Tyskland. Der fikk jeg snakke med en litt mer ydmyk kundekonsulent som bekreftet det som ble fortalt av Møller representanten i Norge. Han sa derimot at betalingsportalen ikke ville være klar før slutten av mai! Han beklaget at han heller ikke kunne gjøre noe annet enn å be meg vente til da. Han sa han fikk mange telefoner på dette problemet for tiden. Det var jo til lite hjelp for meg..sukk.

Den tyske representanten sa også at det er i USA denne tjenesten (Car-Net og betalingsportalen) blir utviklet. I et siste forsøk på å løse problemet så ringte jeg også VW i USA. Representanten der skjønte jo ikke helt hvorfor jeg ringte fra Europa da, for han mente at Car-Net ikke var lansert i Europa ennå.

Det er jo helt utrolig at VW ikke lar denne tjenesten være gratis før betalingsportalen er helt oppe å fungerer. Om de i det hele tatt burde tatt seg betalt for denne tjenesten (som tydeligvis utfra andre innlegg her fortsatt er i beta-versjon) er en annen sak.

Det begynner jo å bli flere E-up'er som er 1.gangs registrert for over ett år siden og blir solgt videre til nye eiere nå. Er det andre her som har opplevd det samme problemet i det siste?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA