Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Håpløs

#1
BMW i3 / Sv: Ladeutstyr - ladekabel/kladd
onsdag 03. februar 2016, klokken 16:01
Hva med å handle en OpenEVSE fra http://store.openevse.com/ samtidig som du setter opp ny garasje?
Slenger du på 32A kurs el.l i sikringsskapet i garasjen, så har du semihurtig-lading.

Har ingen erfaring med OpenEVSE, men vurderer å gå til innkjøp av en slik selv.
Regner med det skal være mulig å "bygge" den slik at man får et type 2 "uttak" og ikke en type 2 kabel(om dere forstår)
#2
BMW i3 / Sv: Brukt vs ny i3 samt mulig spec på ny
søndag 04. oktober 2015, klokken 11:00
JorgenM, høres riktig ut det! Var akkurat det utstyret jeg ville ha, er ikke så fan av det oppgraderte interiøret! Hadde alltids vært kjekt med Driving assistant da  :P
#3
BMW i3 / Sv: Hvor fort kjører vi 500km med en i3?
søndag 04. oktober 2015, klokken 10:59
Kjørte Stranda-Oslo på 12timer var det vel. Da med to ganger hvor vi måtte vente på lading i rundt 20min per.
Skal sies at det var alt for mange sinker, selv for meg i elbil. Kjørte vel forbi totalt 10-20biler, der dette var mulig.

Som flere andre sier, så føler man seg ikke så sliten etter tur med elbil pga mange stopp hvor man kan få strekt på bena!
#4
BMW i3 / Sv: Brukt vs ny i3 samt mulig spec på ny
søndag 04. oktober 2015, klokken 10:48
Sitat fra: JorgenM på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:40
De to siste bilene har jeg kjøpt brukt hos Bavaria Haugesund, ca 15 timer kjøring hver veg... men som rykende fersk og uerfaren elbileier vil jeg ikke ta sjansen på en slik reise... De har en mørkegrå i3,  men uten ryggekamera og comfort access er uaktuelt for oss. Bilen jeg bydde på idag var allerede solgt.

Hentet akkurat i3 fra Ålesund til Oslo igår! Prøvd leaf 2-3 ganger tidligere, så dette går smertefritt som "uerfaren" elbileier!  8)

On-topic: så synes jeg bruktbilprisene er ekstremt høye, så skjønner dere som heller speccer ny med det utstyret DU vil ha!
Da jeg så på brukt, vurderte jeg ikke biler uten Comfort package advance, DAB og Navi pro! Føler dette er noe man MÅ ha på en i3!
#5
BMW i3 / Utstyr og kjøpe/lease i3
torsdag 26. mars 2015, klokken 13:16
Hei alle sammen!
Har i det siste begynt å få litt sansen for elbil da jeg bor og ferdes for det meste i og rundt Oslo.
Har hatt en superkort prøvetur i en Leaf, synes den virket ganske grei, har kun vært passasjer de fleste gangene. Hvordan er komforten i i3 vs andre elbiler?(dere som har prøvd andre)

er vel som å banne i kirka det her, men har selvfølgelig vurdert leaf og e-golf.
Leaf synes jeg er direkte stygg, om det er lov å si og e-golf synes jeg blir for kjedelig.
Tesla model S blir i det dyreste laget, trillingene, e-up og andre knøttebiler er også utelukket.

Derfor har snuten begynt å styre seg mot i3, men er usikker på hvilket ekstrautstyr som er et nødvendig?
funnet her på forumet at disse 4 er viktige:
1. Hurtiglading (dette er VIKTIG slik jeg har forstått det)
2. Komfortpakke (hva inngår i denne?)
3. Interiør loft og driving assistance plus (liker standard interiøret best, så kommer suite(?) det med brunt skinn+tre)
4. Connect Drive Services (dette er styring via app?)
hva er utstyrskodene for disse 4?

vil også ha muligheten til å spille musikk fra mobilen gjennom bluetooth, hvilken utstyrskode er dette?

tenker å kjøpe brukt evt å kjøpe gjennom BMWs eSelect-lån med "gjenkjøpsgaranti" ?
gjenkjøpsgarantien tenker jeg blir en sikkerhet for meg for å bli kvitt bilen om 3år, da den mest sannsynlig har hatt et verditap på oppmot 50% om ikke mer! har det i tillegg kommet noe ny batteriteknologi el.l, så kan man jo bare glemme å få solgt disse bilene? eller er jeg litt pessimistisk her nå?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA