Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Admiral

#1
Har Tesla MX med oppgradert lader, og ny i3. Tenkte det var på tide med en fornuftig løsning for ladning. Har 400v i skapet og vil gjerne ha så mye strøm tilgjengelig som mulig for lading når jeg først skal bruke såpass med penger på dette. Etter to år og 60k km med MS tror jeg egentlig det er i3 som kan bli den som trenger raskere ladefart. Elektriker anbefaler Tesla Wall Connector, men sier at i3 ikke takler 3 fas lading fra den så må enten legge 32a 1 fas til Tesla boksen eller en separat løsning for i3. Føles litt kjipt ikke å kunne utnytte full fart med 32a 3 fas når det er tilgjengelig... noen råd/tanker/forslag?
#2
Model X / Sv: Vi med levering sent november
fredag 02. desember 2016, klokken 12:52
 >:( Etter totalt fravær av informasjon fra Tesla og flere endringer av leveringskontakt ble endelig levering spikret til 3 desember. Ringte i dag for å etterspørre endelig faktura. Etter litt om og men beklager fyren og sier det ikke blir noen overlevering i morgen, "men vi kan prøve igjen neste uke en gang"!!! Bekreftet 28 juli - AP1.... :-\
#3
Nå er vel ikke dette kun en opplisting av feil og mangler, men kanskje interessant for andre i alle fall:
Tenkte jeg skulle dele vår opplevelse etter første service hos Skøyen med vår P85D etter 25000 hyggelige og ganske problemfrie km. Har testet tidligere biler og det er ingen tvil om at det har vært forbedring hos Tesla, og da spesielt biler produsert siden høsten 2014 (med AP).

Timen ble bestilt i vinter en gang da det var noen småfeil med bilen som med ett unntak kunne vente til service. Mer enn litt ventetid med andre ord. Greit nok siden det ikke var noen krise, men tyder jo på fortsatt for dårlig kapasitet på verksted.

Vi fikk lånebil som forespeilet (men ikke lovet), en loaner 85D som var en opptur på alle måter. Bilen tok oss til på helgetur til Sørlandet som den skulle med god plass til 4 pers og en god del "greier". Selv om den er rask sammenlignet med "vanlige" biler så bekreftet den at "P"en absolutt er mer enn røde bremsekalipre, at NG seter er verdt hver krone og at jeg neppe kommer til å kjøpe bil uten el bakluke igjen.

De advarte om at det kunne ta mer enn en dag med service på vår bil, og jeg må si jeg ble litt skeptisk etter hva jeg har lest her og andre steder, men med loaner så var det jo ingen krise. Godt fornøyd da en hyggelig dame fra Tesla ringte dagen etter og sa at bilen var ferdig.

Vi hadde følgende feil på listen:
Fukt i ryggelys/list på bakdør - skiftet til ny type
Ladeporten "slipper" av og til ikke UMC når vi trykker på den - funnet fukt i UMC, ny levert.
Ett dørhåndtak virker sporadisk - skiftet mikrobryter
Slitasje på setepute førersete - nytt sete bestilt

De fant ingen feil utover dette og alt ble fikset uten diskusjon.
Bilen ble returnert nyvasket.
Best av alt - total sum: Kr 0,00!!! (Har seviceavtale).

Jeg forstår jo den øvrige bilbransjens negative holdninger til Tesla - dette er noe å strekke seg etter!
#4
Model S / Sv: Drive unit failure
fredag 18. september 2015, klokken 00:27

Så en over som sa det var trist å lese her om alle problemene så tenkte jeg skulle dele litt om min erfaring med Model S:

Kjøpte en "loaner" av Tesla tidligere i år - en sen 2014 P85 med autopilot (skjønner ikke hvorfor vi kaller det autopilot så lenge det bare er adaptiv cruise?) som jeg kjørte 7000 km uten en feil. Ikke lakk soltaket, ikke knelte DU, ikke løsnet gummi lister. Var ganske enkelt ikke noen problemer med den. Tenkte ikke så mye over det, bilen bare fungerte som den skulle. Eneste jeg kunne klage på var at den sorte lakken er veldig var for steinsprut og riper.

Etter 7000 km hadde jeg bestemt meg for at Tesla går det an å ha. Den er ikke helt "premium" og rekker ikke opp til velutstyrte BMW/Audi/Porsche, men det er ikke SÅ langt unna. Og til den prisen...kjempedeal.

Eneste problemet var at vi bor slik til og har hytte på fjellet at 4wd er nesten et must. Solgte derfor bilen og kjøpte en ny P85D.

Har nå kjørt den 8000 km og kommer ikke på noe galt med den. Ingenting.

Kjenner at jeg kunne lagt ut masse om bilen og dens fortreffeligheter, men dere finner alt et annet sted her.

Så til deg som venter på bil og får litt angst: Ikke tenk på det. Forvent å få en bil som fungerer som den skal. Forvent å få en bil som du kommer til å glede deg over i lang tid. Som de ALLER fleste andre Tesla eiere.

#6
Lading av Tesla / Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag
lørdag 23. mai 2015, klokken 09:16
Helt enig om Brokelandsheia. Nå har jeg vært der 4 ganger siste 2 mnd og kun en gang var det EN ledig plass. Dvs jeg har aldri vært "først" på en stasjon og aldri fått mer enn 50-100km/t ladetempo. Da forsvinner liksom litt av vitsen med SC (for meg i hvert fall). Mulig problemet er at det er for sakte lading generelt slik at bilene må stå lenge av gangen for å få ladet nok. Kapasiteten er i hvert fall for dårlig. Leste et sted for en stund siden at noen mente de skulle legge nye kabler for mer guffe inn, men eneste resultat jeg har lagt merke til er humpete vei! Så en annen MS (som muligens hadde satt bilen i "lav" stilling) som må ha slått nedi. SC på Brokelandsheia trenger mer kapasitet og asfalt! 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA