Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mwm

#1
Zoe / Sv: Maks regen på 240 vs 210 ?
fredag 31. juli 2015, klokken 15:32
Om ikke jeg husker helt feil, er vel grunnen til at R240 er begrenset til 22 kW det at den er luftkjølt (den "gamle" er væskekjølt med noe høyere tap som bieffekt). Luftkjølingen klarer kanskje høyere effekt i høyere hastiget, derav 43 kW ved bremsing, men kun 22 kW ved lading med kabel (typisk stillestående ;-) )?
#2
Sitat fra: aronesen på lørdag 25. juli 2015, klokken 17:10
Laderen  er testet og fungerer knirkefritt . Bra jobba  :)

Supert!

Sitat fra: jarand på fredag 24. juli 2015, klokken 14:14
Problemene med at renault får joringsfeil hos oss er nå fikset. Vi beklager ovenfor mange gjester med denne bilen, som ikke har kunnet ladet !

Da kan vi ta Zoe'n til hytta uten problemer :-) Glimrende!
#3
Zoe / Sv: Hjulskift Renault Zoe?
fredag 10. april 2015, klokken 08:28
Sitat fra: hsa77 på onsdag 08. april 2015, klokken 15:02
Så vi kan konkludere med at det skal gå fint å skifte hjul selv? TPMS vil fungere etterpå uten feilmeldinger?

Er det noen flere erfaringer med dette? Mente forhandleren min nevnte noe om at verksted måtte kalibrere TPMS ved hjulskift - kunne ikke gjøre det selv - høres jo litt dumt ut. Fint dersom det er noen flere som legger ut sine erfaringer med hjulskift her!

Jeg måtte også inn til forhandler for å få paret sensorene etter hjulskift.

Utfordringen (iflg MotorForum i Skien) er at bilen kun husker ett sett med sensorer. Som andre nevner har man et håp om at dette kan løses i en programvareoppdatering.

Mener jeg leste i en annen tråd at noen har fått klonet sensorene slik at bilen ikke "ser" forskjell på sommer- og vinterdekk, men dette var ikke med hjul fra merkeforhandler (kjøpt hos en dekkforhandler).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA