Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tbg

#1
Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 11. april 2016, klokken 18:41
Dekktrykk monitoring er enda et nytt EU påfunn med å påføre bileierne
utgifter og bry til liten eller ingen praktisk nytte.

Straks blir vel alle bilkjørere pålagt å stå på hue og skite i vinkel
før hver biltur.

Hvordan vil dette påføre bileiere mer utgifter og bry?
Jeg tror du vil sette pris på å få en liten pling om lavt dekktrykk når du ligger på e18 i 110kmt med unger i bilen:)
#2
e-Golf / Sv: Oppbevaring av ladekabler med Dynaudio
mandag 07. mars 2016, klokken 21:00
Jeg brukte denne, Her passer ladere perfekt oppi, og man har plass til eks. vaskehanske og shampoo. og en kort snøkost for vintertid. sitter godt med borrelås om man ønsker det:)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Bagasjeromsveske-2000021198/
#3
e-Golf / Sv: Reservhjul
torsdag 03. mars 2016, klokken 22:23
Sitat fra: gamer73 på fredag 26. februar 2016, klokken 11:24
Man kan godt gjøre det...man kommer nok frem. I tillegg til å være farlig så er det kanskje skadelig for bilen...den blir kanskje rammeskjev?

Hbis du putter et mindre hjul bak på egolf har det lite å si. esp kan gå i ball, mem det er forran som er problemet. da kan du fort slite ut diffen
#4
e-Golf / Sv: Betraktninger etter software oppdatering
mandag 22. februar 2016, klokken 22:55
oppdateringen har ikke noe med det å gjøre. men dårlige låser i ladekontakten er kjent.  hører klikking mem låsen er for svak til å låse seg opp. kan komme å gå i lengere tid .
#5
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
lørdag 16. januar 2016, klokken 00:26
Sitat fra: GreenBeHH på fredag 15. januar 2016, klokken 21:00
Ser det er mange som tipper her og jeg henger meg på...
2017 modellen får en ny batteritype på lik linje som Leaf.  Dvs. pakket i samme volum og ca. 30% ekstra batterikapasitet.  Jeg har lest et sted at disse batteriene er litt tyngre og det blir spennende å se hvordan disse liker kuldegrader.  2017 modellen settes i produksjon til sommeren 2016.
Ny golf Mk8 presenteres på motorshowet i Paris i September 2016, settes i produksjon i januar 2017 og vil være hos kundene i mai 2017.
Ny eGolf basert på Mk8 plattformen vil ha større batteri, men vil neppe være hos noen kunder før midten av 2018.  Spørsmålet er hvordan konseptet med den nye e-plattformen (ref. Budd-e) vil gi en ny eGolf eller en egen VW e bil i 2018.

Altså er det i 2018 vi kan vente en revolusjon.

egolf med facelift og nytt batteri vil være tilgjengelig for kunder juni 2017 så vidt jeg vet.
#6
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
fredag 15. januar 2016, klokken 16:58
Sitat fra: jensjacob på fredag 15. januar 2016, klokken 09:28
Når jeg kigger på eGolfen, så kan jeg ikke se hvor man skulle komme flere batterier hen. Heller ikke selvom man byggede karosseriet om. Der er batterier oppe under sæder og under hele kabineområdet og under bagageområdet. Og selvom der ikke er behov for en kardantunnel, så er den der alligevel og gæt hvad... dens indhold er batterirelateret.
Så jeg er ikke enig i at et redesign af karosseri nødvendigvis er løsningen på batteritrængsler.

Og, ja, jeg ved godt at Tesla har klaret det. De har 'kun' batterier i et pænt fladt veldefineret lag under hele kabinen. Men det er tilgengæld også en temmelig stor bil. Hver gang jeg står lige ved siden af den så overraskes jeg af dens dimensioner.

Tværtimod, så kunne Tesla have plads til mange flere batterier hvis de udnyttede pladsen ligeså godt som man har været nødt til hos VW. I stedet har Tesla valgt at have større bagagerum og ingen kardantunnel og et enormt 'footprint'.

Det er ikke batterier under bagasjerommet på Egolf.
Det blir litt feil å sammenlikne de "vanlige" elbilene med tesla. det er vel nesten 800kg vektforskjell på tesla og egolf. Tesla har jo et mye større batteri.
Nye egolf kommer med samme batteri størrelse, men større kapasistet. rekkevidden er ikke oppgitt ennå men den vil ligge over leaf.
#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
søndag 10. januar 2016, klokken 01:56
Hvis noen er keen på e-tron. Denne er deilig!

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69419731
#8
e-Golf / Sv: Plassering av elektrisk timerklokke/ur?
tirsdag 24. november 2015, klokken 18:24
Øverst til ventre. da syntes den nesten ikke fra førerposisjon og hvis det skulle komme snø eller legge den masse blader(om du skulle parkert under et tre på høsten, fyfy) så vil den ikke bli dekket til så fort.
#9
e-Golf / Sv: Oppdradering av programvare på service
mandag 05. oktober 2015, klokken 21:49
stort sett så blir alle bilens styreenheter "speilet" med fabrikken sine tilpassninger som bilen er ment til å ha. så ja, de vil bli borte om det er software oppdatering på bilen:) ved enkelte tilfeller er det kun 1 styreenhet som blir oppdatert og da er det ikke sikkert det vil forsvinne.
#10
e-Golf / Sv: Ryggekamera og Sub baki
torsdag 01. oktober 2015, klokken 23:23
Sitat fra: Radeon på søndag 27. september 2015, klokken 23:33
Etter å ha sammenlignet 2 biler, med og uten stor stereo, så ser det ut til å være forskjellig software på spilleren også. Jeg har endel fler valg på min med sub, (audio inst, sub level osv) enn en tilsvarende uten.

Ikke glem startbilde med dynaudio logo!  :o
#11
e-Golf / Sv: Nytteverdi sv skvettlapper
torsdag 01. oktober 2015, klokken 23:20
Sitat fra: gamer73 på onsdag 30. september 2015, klokken 12:51
det er bare ett stort problem..det er urstygt!

Det er bare en smakssak! selv syns jeg at skvettlapper bak kan gi et kult preg på noen biler:)
#12
e-Golf / Sv: Oppdradering av programvare på service
torsdag 01. oktober 2015, klokken 23:18
hvis de sier de skal gjøre en oppdatering på programvaren så er det fordi fabrikken retter en eller flere feil. dvs det er ikke sikkert du merker feilen i ditt brukemønster, men kanskje andre gjør det. Det kan være så enkelt som at det kan være feil med handsfree funksjon hvis du bruker windows phone kontra apple. kanskje du bruker det ene som det ikke er feil med:) Eller en oppgradering i forbindelse med effektivisering av strømstyring.
#13
e-Golf / Sv: Trimming?
onsdag 23. september 2015, klokken 23:31
Sitat fra: Lefsegokk på onsdag 23. september 2015, klokken 21:59
Ja, det er jo alltids et spørsmål om slitasje på komponenter. Nå er vel avgifter for effekt fjernet, så den er nok sikkert godt balansert mellom ytelse og slitasje i motsetning til CO2-utslippsbiler. Jeg hadde bare et tankeeksperiment.. En gang lånte en kompis av meg ei lita vifte som jeg hadde. Vifta var beregnet på 9V-batteri. Så kobla han den til stikkontakten. Det tok vel rundt to sekunder før det begynte å brenne. Så det er jo ikke uendelig mulighet for power i en elmotor.


Helt sang, det er begrenset effekt. Jeg har ingen utdannelse eller opplæring i elektronikk, men det kommer nok mye Ann på typen motor. Børster eller børsteløs, golfen har også kjøling på motor og elektrokomponenter.
Av erfaring fra fjernstyre leketøy ol. Så har jeg fått stort utbytte av å kun bytte til lipobatterier som kan levere mye mer strøm på en gang. Dette drar jo elmotoren godt nytte av effektmessig uten at det har bydd på problemer, da spenningen ikke er økt. Øke spenningen uten at motoren er laget for økt spenning tror jeg ikke er måten å gjøre det på. Men å gi mer strøm tilgjengelig er greia. Men som sagt er det her begrensningene blir satt.
#14
e-Golf / Sv: Trimming?
onsdag 23. september 2015, klokken 21:51
Jeg er 100% sikker på at man kan doble effekten hvis ikke mer med eksisterende batteri. Begrensingene ligger såklart i software og videre i kabler og øvrige elektronikkomponenter. Men at man kan øke med 30-50 hk /100 NM uten at det går utover noe annet enn dekk og rekkevidde, tviler jeg ikke på:)
#15
e-Golf / Sv: Hvorfor ikke sidelister?
torsdag 17. september 2015, klokken 19:41
Alt som sitter inntil lakken vil samle skitt og tilslutt knage på lakken, det er derfor man ser mindre og mindre av dette. Dessuten ser det gammeldags ut:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA