Vekten på batteripakken ville absolutt vært helt levelig, drivlinjen ville vært ca like tung når bensintanken er full.
Når scooteren er i plan kreves det veldig lite for å holde god fart.
Når du sier 30 minutter tror jeg gjerne du har rett i det, og som du sier er nok moroen den dagen over da pga ladetiden med mindre jeg har batteripakke(r) på lur. Men da begynner vi gjerne å snakke kostnader tilsvarende det en ny scooter koster.
Jeg tror dette prosjektet kan skrinlegges fordi økonomien i det blir ugunstig, men det var artig å leke med tanken
Jeg har forrøvrig også en 41 fots seilbåt. Motoren i den har gått litt i overkant av 10 000 timer nå og ryker gjerne snart. Så det blir gjerne et prosjekt i nærmere fremtid.... Hadde passet perfekt med 2 genset, et lite som kan brukes til å toppe batterier, forbruk og eventuelt levere energi nok til manøvreringsfart, et større når det skal tilbakelegges litt distanse og vinden er borte. *drømme drømme*
Når scooteren er i plan kreves det veldig lite for å holde god fart.
Når du sier 30 minutter tror jeg gjerne du har rett i det, og som du sier er nok moroen den dagen over da pga ladetiden med mindre jeg har batteripakke(r) på lur. Men da begynner vi gjerne å snakke kostnader tilsvarende det en ny scooter koster.
Jeg tror dette prosjektet kan skrinlegges fordi økonomien i det blir ugunstig, men det var artig å leke med tanken

Jeg har forrøvrig også en 41 fots seilbåt. Motoren i den har gått litt i overkant av 10 000 timer nå og ryker gjerne snart. Så det blir gjerne et prosjekt i nærmere fremtid.... Hadde passet perfekt med 2 genset, et lite som kan brukes til å toppe batterier, forbruk og eventuelt levere energi nok til manøvreringsfart, et større når det skal tilbakelegges litt distanse og vinden er borte. *drømme drømme*