Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - egbertnor

#1
Hei

Snakket med forhandler angående øvre ladegrense mangelen. Fikk til svar at det var bare å lade til 100% for VW har sperret av 30%. Så når vi lader til 100% så har vi egentlig ladet til 80% i følge forhandler
Vet dere om dette stemmer?
#2
Rogaland elbilforening / Sv: Hurtiglader RFID vs SMS
torsdag 02. juli 2015, klokken 19:31
Hei

Takk for svar, det er en kjempe fordel. Fikk mail fra Grønn kontakt at de ikke heller har faktura gebyr så da er det i boks :)
#3
Min e-golf har en noen mangler, hovedsakelig i software.
-Mangler valg til å sette en maks lade grense
-Mangler ladestasjoner (skal lese en annen tråd om dette)
-Regnsensor er feilmontert
-Søvnmåler reagerer ikke i det hele tatt, jeg mener når jeg nesten sovner med rattet å den ikke skriker så er det noe som ikke stemmer ;)
-ACC har jeg også merket at den følger etter de som svinger av motorvei

Spørsmål: Er det andre som føler at de må "krangle" med Lane Assist? Kanskje bare meg som ikke er vant til den
#4
Rogaland elbilforening / Hurtiglader RFID vs SMS
lørdag 27. juni 2015, klokken 21:10
Hei

Lurer litt på hvorfor en skal registrere RFID brikken for å hurtiglade kontra å bruke SMS.
Ut fra det jeg leser i betingelsene ser det ut som det kommer ett fakturagebyr ved bruk av RFID, dette kommer ikke ved bruk av SMS.
Bruke sms kan en stoppe ladingen mens en ikke er ved bilen (går tur, spiser på restaurant etc.)

Noen som har en kort og god forklaring på dette?
#5
Mercedes B-Electric / Sv: B Electric Drive vs e-Golf
fredag 20. mars 2015, klokken 23:27
Hei. Er ny på forum å i elbil verden.
har bestillt e-golf med nesten alt av utstyr men begynner nå å lure om mercedesen kanskje er bedre for meg.

Jeg pendler Forus - Egersund, det er sirka 80km en vei så 160km pr dag.
Mercedes forhandler sier dette ikke er problem tur-retur på en lading på vinterstid.
Mercedes kombinerer nå DAB sammen med Range+ pakken men tar bort varme i front vindu.
E-Golf med varmepumpe greier nok ikke tur-retur på vinterstid men dog har mye mer knask i bilen å er rimiligere.

Noen tanker fra dere med litt erfaring om hva som bør velges her til en pendler bruk?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA