Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - o.b.lix

#1
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
onsdag 01. november 2017, klokken 10:15
AP2.0 virker fint med filskift de gangene den skifter, som er langt færre plasser enn på AP1.0-bilen som jeg kjører på samme strekk.

Begge med 2017.42


Det imidlertid AP2 har startet med igjen, er å skal svinge av når et felt blir til to, typisk avkjøring motorvei. Det er maaange oppdateringer siden dette var rettet, men nå er det tilbake.
#2
Model S / Sv: Sugekoppfester glasstak?
onsdag 01. november 2017, klokken 07:35
Slike vacuumklosser for å feste ting på tak finnes i "alle butikker", har bl.a. kjøpt på bilextra, samme sted som jeg senere kjøpte takboksen. Prøvd i alle hastigheter og i alle mulig tempforhold og de holder.

Men er likevel noe dritt å bruke. Etter første sesongen gikk de i bosset.
#3
Tesla / Sv: Quickjack til Model S og X?
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 19:42
De sier selv at XLT er for el-biler og henviser til Tesla sine sider for biler som passer.
#4
Tesla / Sv: Codan forsikring - InsuremyTesla
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 19:38
Codan ble 400 pr måned dyrere enn Frende. Jaja.
#5
Du må vel kjøpe bilen i Kina?
#6
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 07:27
2017.42 på Ap2 var underlig - på dårlige veier med til dels dårlige veier var den dønn stabil, og svært behagelig. Men straks vi kom inn på bedre veier med god veiemerking alle steder var den helt villmann og ikke engang første gang guttungen lærekjørte var det så mye vingling som nå.

Ett skritt fram og to tilbake.
#7
Model S / Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 07:22
Sitat fra: Simen1 på søndag 29. oktober 2017, klokken 13:54
Navigasjon:
-Forbedre rekkevidde-estimatet. Dagens estimat er for primitivt. Det bør blant annet ta høyde for stigninger og nedstigninger, temperatur og forbruk ved tidligere turer på samme strekning.

Forbedre estimatet trengs, men av motsatt grunn: Den tar høyde for stigninger og nedstigninger - men det gjør den også om du skal kjøre tunnel, den beregner som om du skal kjøre over fjellet.
På samme måte klarer den ikke å beregne at når du står på en ferge, står du i ro, her beregner den også forbruk.

Dvs den blir alt for pessimistisk her på Vestlandet.
#8
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
lørdag 28. oktober 2017, klokken 20:00
Jeg vil også sende klage, hvordan formulerte du deg?
#9
Model X / Sv: Tanker om Tesla kan gå konkurs
lørdag 28. oktober 2017, klokken 07:29
Kokstad har nok utviklet seg til å bli en versting når det gjelder service. Veldig lang ventetid,  manglende svar, manglende tilbakemeldinger, mye løgner og unnskyldninger for hvorfor bilen ikke var klar i tide.

Kokstad er grunnen til at jeg vurderer å kansellere model 3.
#10
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
lørdag 28. oktober 2017, klokken 07:15
FSD er nok ren svindel ja.

Hilsen en som har latt seg lure...
#11
Model S / SIM-kort
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 18:13
Oppdaget nettopp i dag at sim-kort-leser ligger under skjermen (ta vekk hylla under), festet med borrelås.
Lett å sette inn eget simkort i fremtiden, samt veldig lett å koble ut om du vil stjele uten å bli sporet. Uff.

Og kan forklare hvorfor mobilstøy er forskjellig fra bil til bil? Innbiller meg denne elektronikken som sannsynligvis er montert i Norge kan være plassert forskjellig?

http://bildemontering.no/ext_delinfo.aspx?dnr=225933&f=159&dk=1629&bk=140201&no=10
#12
Tesla / Sv: Erfaring med X75D og Tesla så langt
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 16:49
Sitat fra: MG på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:20
- Utlevering. Bilen ble utlevert i et dårlig opplyst lokale av stressede ansatte på Tesla Drammen. Det var en ganske lett synlig bulk i den ene døren, noen andre småting, samt bilen var ikke polert. Jeg håper det var slurv at de ikke hadde sett bulken og at de ikke forsøkte å levere en bil med bulk! Kunne ikke bli lovet tidspunkt for utbedringer.

Fikk også min X med bulk på utlevering samt et midtsete som knirker noe innihampen ved kjøring frem/tilbake, samt knirkende falkevingedører.
Alt dette var det jeg som måtte oppdage. Dørene var kjapp 5 min fiks når jeg var oppe en måned etter, bulken ble først fikset etter et halvt år, og midtsetet er enda ikke fikset, selv om den har vært inne to ganger for å gjøre det.

Moralen er: ALDRI godta utlevering på slutten av et kvartal, og aldri ta ut en bil med feil, da blir den "aldri" fikset.
#13
Model X / Sv: Er det nivåregulering på luftdempingen?
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 16:41
Vet ikke om det er forskjell på low eller very low på effekt.

Men vet at det er blitt byttet noen drivakslinger før de innførte dette.
#14
Du trenger vanligvis en type2 kabel, da disse normalt ikke har fastmontert kabel men er bare en kontakt. Det finnes ulike kabler beregnet for ulike effekter, og da kan din tesla lade med 22, 16,5 eller 11kW alt etter hvilken lader bilen er satt opp med.

Det vi betegner som type2 på ladestasjoner, er AC-lading, dvs i realiteten en veggkontakt som tillater høyere strøm (og som ikke slår på strømmen før bilen er klar, som en del av dette) enn shcuko (vanlig stikkontakt)
#15
Tesla / Sv: Reparere felger?
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:16
Mps (Micropaint) har en del avdelinger som kan fikse felger, blir lagt i maskin som rasper av grader, sandblåser og pulverlakkerer opp igjen. Det koster 2000,- pr felg her i Bergen (-11% for TOCN-medlemmer).

Ellers er vel http://www.oslofelgretting.no de som har spesialisert seg best på dette og er nok en del rimeligere enn Mps.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA