Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Naigewron

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor lang rekkevidde ved 100%?
mandag 07. september 2015, klokken 07:30
Sitat fra: Joakim A Edquist på søndag 06. september 2015, klokken 13:06
Aha, så den bergner ut fra tidligere kjøring ja :) da høres det jo riktig ut ;)

Den beregner også ut fra hva som står på, så hvis aircondition og varmeanlegg står på vil den oppgi lavere anslag. Det samme gjelder hvis du har slått av Eco-modus.
#2
Elektriske utfordringer / Sv: Langtidsparkering av Leaf
søndag 12. april 2015, klokken 16:39
Sitat fra: Tor med Leifen på søndag 12. april 2015, klokken 14:05
batterikapasitet vil selvfølgelig være redusert når du kommer tilbake

Jeg antar at du ikke mener batterikapasitet her, men heller ladestatus (eller antall prosent lading eller hva man nå skal kalle det). Bare i tilfelle OP begynte å bekymre seg om at den totale batterikapasiteten går ned hvis bilen står stille i noen uker.

Min sto uten tilkobling i fem dager i påsken; ladestatus falt ikke i det hele tatt (92% når jeg dro, 92% når jeg kom hjem).
#3
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
torsdag 09. april 2015, klokken 14:44
Ny feature: Hadde vært greit med en scheduler på klimaanlegg for oss pendlere. Hvis jeg kunne satt meg i stuevarm bil hver morgen (mandag-fredag) klokken 06:30 hadde det vært luksus :)

Gjerne med ekstra valg av typen "Aktiver kun hvis bil står på lading og er fulladet".
#4
Mekanisk / Sv: En uke med splitter ny leaf - allerede på verksted
torsdag 09. april 2015, klokken 10:17
Basert på erfaring med samme problem som trådstarter: Når ABS kobler seg ut så er bilen helt ok å kjøre; utryggheten kommer når jeg bremser mens ABSen fortsatt er på og ABS-sensor er defekt. Midt under vanlig oppbremsing slår av og til ABS inn med et helsikes spetakkel, og jeg må trykke pedalen maksimalt inn for å få full bremseeffekt. Utrolig ubehagelig, og det gjør at jeg må kjøre ekstra forsiktig i situasjoner der jeg muligens må bremse, siden jeg aldri vet hvor hardt jeg må trykke på pedalen før jeg prøver.

Fire uker levering på ny sensor pga levering fra Japan. Foreslår at Nissan Norge tar inn et større antall sensorer og legger dem på lager, siden det ser ut til at dette er et mer vanlig problem enn det burde være.

Mulig jeg bare bør finne sikringen til ABS og røske den ut inntil problemet er ordnet.
#5
Mekanisk / Sv: En uke med splitter ny leaf - allerede på verksted
mandag 06. april 2015, klokken 11:43
Sitat fra: andy_ på onsdag 01. april 2015, klokken 22:28
I dag var jeg innom for å høre om de hadde fått sett på leafen. Det hadde de. De forklarte da at det var en defekt ABS-sensor. Jeg vet ikke hva en slik ABS-sensor er eller gjør, men synes det er langt under pari at en helt ny Leaf leveres defekt.

Nøyaktig samme problem på min (min post er linket lengre oppe i denne tråden). Defekt ABS-sensor på splitter ny bil, fire uker levering på ny del.

Mulig fabrikken har sendt ut et parti biler med gjennomgående problem?
#6
Sitat fra: smaug01 på torsdag 19. mars 2015, klokken 10:18
Det er for dårlig! Hadde det vært en fillefeil men når bilen blir farlig å håndtere på veien hadde jeg forlangt at feilen faktisk ble funnet og utbedret  fordi det er feil en plass. Feilkoden de fikk ga sikkert en pekepinne på hva det kunne være.

Det ser nok dessverre ut til at du har et poeng. Vi var så avhengig av bilen at vi bare var glade for å få den tilbake, men på søndag begynte den å skape seg igjen. Ikke like ille denne gangen, men ABS og ESP er definitivt ikke som de skal være.

Denne gangen har jeg i alle fall lest meg opp en del, så jeg stoler på at bilen er kjørbar selv om den sjalter ut ABS og ESP, så da kan vi ta oss litt bedre tid med å gå gjennom andre kanaler for å få det rettet opp skikkelig og få lånt en annen elbil fra forhandler/verksted mens de fikser feilen skikkelig.

Ikke den beste nybil-opplevelsen så langt, med andre ord. Satser på det ordner seg; hvis ikke får de bare ta bilen tilbake og gi oss en som fungerer. Dette er i alle fall en garantisak så det holder.
#7
Fikk den tilbake i går ettermiddag. Var ikke mye spesifikk beskjed å få fra verkstedet; det eneste de hadde å melde var at de fant en feilkode, men etter en nullstilling av systemet klarte de ikke å reprodusere den.

Så da er det vel bare å håpe at det ikke skjer igjen  :-\
#8
Noen som har vært borti dette før? Splitter ny 2015 Leaf Nordic, har ikke gått 700 km en gang.

Det første jeg hørte var en skrangle-/skrapelyd under bilen; litt som om ABS slår inn men ikke like bråkete. Deretter forsvant mye av bremseeffekten, og bilen sparket inn ABS bare jeg var såvidt bortpå bremsepedalen.

Sekunder senere lyste dashbordet opp med gule (ikke røde) varsellamper for ABS, ESP og dekktrykk (uten indikasjon på spesifikt dekk), og bilen ble vanskeligere å styre (antakelig på grunn av at ESP gikk bananas).

Småskummel situasjon. Heldigvis var farten lav, så vi fikk stoppet og ringt etter tauing, men hadde det skjedd i høyere fart og jeg måtte bremse eller svinge unna noe er jeg ikke sikker på hva som hadde skjedd.

Har ikke hørt noe fra verksted enda, får se hva de har å si.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA