For egen loggføring og andre som evt har problemet:
Jeg hadde tilsvarende problem. Kupelyset har stått på over lang tid, og det ser ikke ut som om batteriet har vært fulladet på en stund.
Jeg målte spenningen på batteriet som viste seg å være 0,3V. Ingenting fungerte, ikke en gang den elektroniske låsen styrt fra nøkkelen. Måtte åpne bildøren mekanisk med nøkkelen.
Slo av kupelyset, og spenningen over batteriet hoppet opp til 3,27 V.
Koblet til billaderen. Den lyste ikke på "charge", så den ladet ikke driftsbatteriet. Men hjelpebatteriet begynte å lade. Etter en god time, stoppet den opp på 4,71V.
Kjøpte en 12V 4A billader på Biltema. Koblet rød på plusspol, svart på negativ pol. Tok den av etter to minutter for å sjekke om den ladet i det hele tatt. Til min overraskelse var spenningen plutselig hoppet opp til 12,4V, og den fungerer helt fint. Starter og lader som den skal
Jeg hadde tilsvarende problem. Kupelyset har stått på over lang tid, og det ser ikke ut som om batteriet har vært fulladet på en stund.
Jeg målte spenningen på batteriet som viste seg å være 0,3V. Ingenting fungerte, ikke en gang den elektroniske låsen styrt fra nøkkelen. Måtte åpne bildøren mekanisk med nøkkelen.
Slo av kupelyset, og spenningen over batteriet hoppet opp til 3,27 V.
Koblet til billaderen. Den lyste ikke på "charge", så den ladet ikke driftsbatteriet. Men hjelpebatteriet begynte å lade. Etter en god time, stoppet den opp på 4,71V.
Kjøpte en 12V 4A billader på Biltema. Koblet rød på plusspol, svart på negativ pol. Tok den av etter to minutter for å sjekke om den ladet i det hele tatt. Til min overraskelse var spenningen plutselig hoppet opp til 12,4V, og den fungerer helt fint. Starter og lader som den skal