Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: tomrh på mandag 01. juni 2015, klokken 17:29
Hvordan gikk turen?
Sitat fra: e-h på torsdag 30. april 2015, klokken 23:44
Hvis du heller kjører til hurtigladeren i Ølensvåg så sparer du 2 mil og bør kunne klare dette med ok margin.
Sitat fra: e-h på torsdag 30. april 2015, klokken 23:44
Hvis du heller kjører til hurtigladeren i Ølensvåg så sparer du 2 mil og bør kunne klare dette med ok margin.
Sitat fra: tomrh på tirsdag 28. april 2015, klokken 15:46Sitat fra: Daeedor på tirsdag 28. april 2015, klokken 15:31Pessimist!
I mine øyne ; dette ville jeg ikke prøvd på regulær basis , og ihvertfall ikke vinterstid.
Neida, men jeg forstod det slik at trådstarter skal på denne langturen uansett.(?) Kanskje det dreier seg om å kjøre hjem en bruktkjøpt Leaf? Da er det ikke regulær basis, men snakk om kun å få gjennomført turen fordi alle andre opsjoner blir dyrere eller mer kompliserte. Man kan alltids kjøre mye lengre om man bare kjører sakte nok, det som gir aller lengst rekkevidde er å holde 40 km/t (fremdeles uten bruk av varme).
Btw - kjørte forøvrig ofte en i-MiEV opp til hytta i Rindal sommers tid i 2012 og 2013, det er 100 km distanse fra 10 m.o.h. i Trondheim og parkerer oppe på 250 m.o.h. Holdt normale hastigheter. Og mjauen har bare 16 kWh batteri. Gikk såvidt. Men må innrømme at jeg gjerne stopper i Orkanger nå for å hurtiglade etter at den åpnet i fjor vinter.
Sitat fra: tomrh på tirsdag 28. april 2015, klokken 14:54Sitat fra: MaritaT på mandag 27. april 2015, klokken 17:37Joda, dette går bra!
Jeg skal på langtur, og på en strekning på 118 km finnes det ikke en eneste ladestasjon. Denne veien er langs fjellsider, og har litt oppoverbakker, er det realistisk at dette går bra? Har aldri vært på langtur med bilen før!
Vi kjørte Rindal - Kristiansund i fjor sommer, det er 110 km i strekk uten ladestopp. To voksne i bilen + et par bagger. Startet selvfølgelig med fulladet batteri, hadde ca. 15 km rekkevidde igjen på displayet da vi kom fram (og det er enda ei mil tilgjengelig med strøm etter at displayet har nådd 0). Dette var om sommeren i 18 varmegrader, vi kjørte i Eco og med varmeapparatet slått av. Typisk 80 km/t landevei, litt opp og litt ned pluss en fergestrekning. Ispedd noen 50- 60- og 70-soner. Følte det gikk helt greit, ingen rekkeviddeangst. Standard 2012 modell med medfølgende Ecopia EP150 dekk, pumpet opp til ca. 2,8 bar (tips: litt høyere dekktrykk gir litt bedre rekkevidde).
For å være på den sikre siden så beregn god tid og kjør litt saktere enn fartsgrensen når du kan, det øker rekkevidden ytterligere.
Sitat fra: kodalse på tirsdag 28. april 2015, klokken 09:29
Hvis du beskriver litt fra - til kan det hende andre har forsøkt ruten før deg og kan gi noen råd.