Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OnlyOne

#1
Model S / Sv: Bytte til 4G
fredag 10. mars 2017, klokken 22:23
Hadde min inne denne uka. Sa på forhånd de måtte demontere skjermen ja. Underveis så fant de også en feil på den, en feil ikke jeg har merket noe til. Så da ble det bytte av skjermen også..
#2
Tesla / Sv: Timepriser hos Tesla
mandag 06. mars 2017, klokken 19:19
Det er også verdt å merke seg at det ikke er uvanlig å differensiere timeprisen ut i fra hvilken modell det jobbes med. Forskjell på timeprisen på en BMW 114i og en BMW 650 Gran Coupè, for eksempel..
#3
Model S / Sv: Kjøpe eller vente?
mandag 02. januar 2017, klokken 16:36
Sitat fra: RBK på lørdag 31. desember 2016, klokken 10:57
Ok, men snodig at de ikke tar tlf. Tenker da på Oslo-Skøyen eller Oslo-Nord. Tenkte jeg skulle se på ny bil men ingen svarer på tlf.

En ting er sikkert, det er IKKE snodig at Tesla ikke tar telefonen :D
#4
Model S / Sv: P100D
søndag 18. desember 2016, klokken 11:56
Må si jeg er grusomt misunnelig på de som får seg en lekker P100D til jul! Hadde planlagt og gå den veien jeg også, men må nok la det ligge og prioritere annerledes nå. Men det kommer vel kanskje noe enda heftigere en gang, vil jeg tro..
#5
Model S / Sv: P85D- rettssaken- med referater
søndag 11. desember 2016, klokken 22:01
Sitat fra: hgs på søndag 11. desember 2016, klokken 21:54
Fint at partene tok til fornuft, men enig med Jazzwheel: Dette hadde vært såpass interessant å få en avklaring på at det var synd saken aldri fikk noen kjennelse. Håper Tesla har lært, og at det blir slutt på slik type gråsonemarkedsføring.

Gråsonemarkedsføring? Tesla er heldige de, som har deg..  ;) De har jo vært HELT på siden av regelverket..
#6
Model S / Sv: X90D i bestilling med supertilbud på Model S P90DL
søndag 04. desember 2016, klokken 10:46
Det er jo også greit å ha i tankene at det er en "hype" rundt det meste som er nytt, i alle fall fra Tesla. Når "hypen" etter hvert avtar, så kan jo forholdet se litt annerledes ut, all den tid de fleste synes å mene at designet på model S er bedre enn på model X.
#8
Model S / Sv: 2170 vs 18650 - Hva kan vi forvente?
mandag 21. november 2016, klokken 15:39
Sitat fra: ChrML på søndag 20. november 2016, klokken 19:13
Sitat fra: Gurba på søndag 20. november 2016, klokken 18:53
Er det ikke andre ting som kan gjøres for å øke rekkevidden enn bare kapasiteten på batteriene?
...
- Lettere bil, men her er allerede mye gjort mtp alu karosseri, lite støydemping osv. Batteri utgjør mest, vanskelig å lette uten store investeringer.

Er det ikke nettopp lettere batterier vi kan forvente i det nye 2170 formatet?
#9
Model S / Sv: 2170 vs 18650 - Hva kan vi forvente?
onsdag 16. november 2016, klokken 12:39
Har Audi varlset 120 kWh SUV?
#10
Model S / Sv: 2170 vs 18650 - Hva kan vi forvente?
mandag 14. november 2016, klokken 21:39
Det lå vel litt i kortene med Powerpack II, men her er i alle fall flere opplysninger om hva vi har i vente på batterifronten:

https://electrek.co/2016/11/14/tesla-model-3-battery-energy-density-model-s/




#11
Model S / Sv: Tesla-eiere er tilkjent erstatning
torsdag 10. november 2016, klokken 20:41
Når du skriver speilvende saken: Det er da å anta at de ikke har signert på noen avtale uten at de faktisk har fått en kompensasjon, og da har jo forbrukerne nådd frem med noe. Størrelsen på kompensasjonen kan jo selvsagt være så mangt, og blant annet avhenge av hvordan saken står seg, men velger man å signere, så er det vel blitt et slag kompromiss, har det ikke? Ingen av partene får det 100% slik de vil, men alle partene for noe. Kan det da med rette argumenteres for at man har en tvilsom sak?
#12
Model S / Sv: Tesla S i div. spektakkulære kollisjoner
fredag 21. oktober 2016, klokken 22:13
Jeg tror du har rett, Egil. Det er å håpe at vi vi er kommet litt lenger enn at en bil med minst mulig skader etter en kollisjon er målet.
#13
Model S / Sv: Høy feilrate eller forum-hysteri?
mandag 17. oktober 2016, klokken 15:21
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. oktober 2016, klokken 12:36
Det kan vel ikke være tvil om at Høy Feilrate er det riktige svaret her.
Er vel gjerne solgt 6000 model S i Norge, og med mer enn 2500 innlegg i "Reklamasjoner"-tråden, samt hundrevis av andre tråder som går på ting som ikke virker, så sier svaret seg selv, mener jeg. Hvis ikke har jeg vært veldig heldig med bilene jeg har eid oppover. Hadde en Toyota Avensis 2009-modell i 5 år, og der var det kanskje 1 feil (setet) på 5 år (sett bort fra et par pedal-innkallinger). Utenom det så var bilen perfekt....sånn funksjons/driftsmessig...

Så, det spørs hva du kan tillate deg selv, og hva du er ute etter ved en el-bil...... er og litt usikker på hvor mange av feilene som faktisk er ryddet bort / ordnet en gang for alltid.

Nå er jo kvalitet og driftssikkerhet Toyotas fremste egenskap, og det er jo det vi snakker om, så det er helt greit du trekker det frem. Men resten er stort sett natta, og dette henger jo sammen.
#14
Model S / Sv: Høy feilrate eller forum-hysteri?
fredag 14. oktober 2016, klokken 10:57
Forumhysteri eller ei, det er i alle fall slik at fra den dagen du begynner å delta i et forum om biler, da får du et nytt perspektiv på det hele.

Du får et større innblikk i andre bileieres utfordringer, men det betyr ikke at du alle de samme utfordringene selv.
#15
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 09. oktober 2016, klokken 20:35
Hvordan går man taktisk frem for å bli med på den økningen som fort kan finne sted før børsens åpningstid på mandag, altså premarket? Legger man bare inn en ordre på markedsprisen ved børsens åpning eller finnes det andre lure måter å gå frem på? Kursen svinger jo gjerne mye ila minutter av åpningen, samtidig er ofte en del av økningen tatt allerede ved åpning, så ikke lett å bli klok på hvordan man skal gå frem.. Noe tips?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA