Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Larser

#1
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 04. februar 2017, klokken 19:38
Sitat fra: Zuexi på fredag 03. februar 2017, klokken 12:18


Sitat fra: Larser på fredag 03. februar 2017, klokken 12:16
Hadde samme problem på min 15modell, de måtte skiftet 'temperaturstyingen' uten at jeg spurte noe mer om det

Og da forsvant problemet helt?
Ja
#2
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 03. februar 2017, klokken 12:16
Sitat fra: fluidblack på tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:56
Finnes det noen løsning på problemet der varmeapparatet plutselig leverer kaldluft? Blir fort kjølig i kupeen på lengre turer til tross for 22 grader på displayet. Kjører kun i comfort-mode

Hadde samme problem på min 15modell, de måtte skiftet 'temperaturstyingen' uten at jeg spurte noe mer om det
#3
BMW i3 / Sv: Hvor langt har din I3 gått?
tirsdag 22. desember 2015, klokken 23:01
21000 siden slutten på mars i år!
Rekkevidden varrierer siden dama er tung på foten og ødelegger estimatet
#4
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 18. desember 2015, klokken 01:33
Sitat fra: EinarV på fredag 18. desember 2015, klokken 01:02
Sitat fra: TorS på torsdag 17. desember 2015, klokken 21:44
Sitat fra: Rapid på torsdag 17. desember 2015, klokken 19:50
Når jeg hurtiglader kan bilen startes, eller iallefall så er lys, radio og vifte på. Men det kommer ingen varme fra varmeanlegget. Jeg trodde at jeg skulle kunne varme opp bilen under hurtiglading...?
Vanligvis kan du "fråtse" i varme når du hurtiglader, men noen få ganger har jeg opplevd det samme som deg. Da er det helt umulig å få varme. Skrur jeg opp til f.eks. 28 grader blåser det bare enda mer kaldluft. Jeg fikk byttet programvare sist vinter etter at jeg klagde på det, men det hjalp ikke. Jeg tror det må være en programvarefeil, som de ikke har klart å rette på. For en uke siden opplevde jeg det samme (bare kaldluft) når kona trykket to ganger på start og forlot bilen. Det var kaldt og jeg ville sette på varme, men jeg fikk det ikke til før jeg startet bilen ved å strekke meg over og tråkket på bremsen for å få "READY". Det kan være samme feil siden det er sperret for å kjøre avgårde mens man hurtiglader.

Jeg tror også dette er en feil, men jeg har klaget på det og fikk beskjed om at muligheten for varme ved hurtiglading var tatt bort i senere sw versjoner fordi det ble varmt i lade pluggen... Bullshit spør du meg, går vel ikke noe mer eller mindre strøm fra laderen og inn i bilen om man har på varmeapparatet vel?
Opplever det samme som dere begge, at varmen har forsvunnet under hurtiglading, men også at den ikke varmer av og til når jeg har aktivert parkingsklimatisering og når bare tenningen er på! Derfor skal den inn til feilsøking på nyåret.
#5
Skulle til feilsøking på varmepumpen som ikke varmer alltid, og fikk beskjed om de skulle bytte en kabel til takluka også, noe som gjaldt mange biler! Noen som har hørt noe om det?
#6
Model S / Sv: Nå banner jeg sikkert i kirken…
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 11:55
Sitat fra: Rio på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 10:26
Sitat fra: Toonster på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:17
Sitat fra: Larser på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 01:56
Leser om tesla som det skulle vært en Gud. Utenom lang rekkevidde og kraftige motorer! Hvor er den grensesprengende teknologien som en ikke finner i en e-golf, leaf eller i3? Viss det er brukergrensesnittet på kjørecomputer/media/kjøreinnstillinger så er ikke det ny teknologi bare en annen måte å bruke det på!

Hehe, brukbart å se bort fra de to tingene som faktisk gjør Tesla Model S til den suksessen den er (rekkevidde og motor). Hvis du anser dette som lite grensesprengende, bør du spørre deg selv om hvorfor ingen andre produsenter har levert noe i nærheten i løpet av de siste 3 årene.

Er ikke det åpenbart, da?

For det første har Tesla den delen av markedet, og for det andre så er VW, Nissan osv lagt opp til masseproduksjon - altså, biler til priser som er interessante for folk flest. Nissan har solgt nesten 200 000 elbiler. Det er faktisk også en revolusjon.
Tror vi deler samme syn, Rio.

Poenget er at det ikke er grensesprengende med masse batteri, BMW kunne nok lagt en 7 serie el bil med 1000km rekkevidde og Nissan en leaf med 700 med ingen av dem har gått inn for det alternativet! Nytenking er ordet ikke grensesprengende.
#7
Model S / Sv: Nå banner jeg sikkert i kirken…
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 03:01
Ja å hva er egentlig veyron uten toppfarten? En vanlig bil!
Men som sagt en el motor er en el motor, fins formula  E også nå som er relativt hissig. Tesla sin motor og batteripakke er i praksis lik som i min I3 uten samme ytelse og kapasitet (med unntak av i vognkortet, hvor i3 har 125kw)
Så hvor er den grensesprengende teknologien? Viss dere tenker på iPaden i dashbordet så er det nytenkning ikke grensesprengende.
#8
Model S / Sv: Nå banner jeg sikkert i kirken…
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 01:56
Leser om tesla som det skulle vært en Gud. Utenom lang rekkevidde og kraftige motorer! Hvor er den grensesprengende teknologien som en ikke finner i en e-golf, leaf eller i3? Viss det er brukergrensesnittet på kjørecomputer/media/kjøreinnstillinger så er ikke det ny teknologi bare en annen måte å bruke det på!
#9
BMW i3 / Sv: Brannfare ved bruk av standardkladd
lørdag 03. oktober 2015, klokken 21:38
Sitat fra: Rio på lørdag 03. oktober 2015, klokken 13:40
Hei Larser,

Problemet akkurat her er at på grunn av vekten til "ladekladden" så blir pinnene inne i kontakten også deformert.

Jeg har da brukt skruehullene i laderen(kontrollboksen)til det de faktisk er til, skrudd 2 skruer 80% inn og kan enkelt henge opp eller ta ned laderen om jeg vil. Er jeg den eneste som har gjort det?

Poenget er at det i 90% av tilfellene ikke er stikken sin feil men støpselet og har det først kommet sot på pinnene i stikken er det uansett for sent og den må skriftes. Sot eller brennbelegg kommer enten av dårlig kontakt eller utrekk under last! Ellers tar det lang tid før du får ett betydelig belegg

Edit: på generelt erfaringsmessig grunnlag vil jeg kunne si at 80% av varmgangsproblemer vil forsvinne ved skifte av støpsel og riktig bruk
#10
BMW i3 / Sv: Brannfare ved bruk av standardkladd
lørdag 03. oktober 2015, klokken 12:50
Som elektriker så kan jeg si, at viss det først har blitt varmgang, så blir det aldri bedre! Er som regel støpte støpsel som er synderen, siden kobberet utvider seg og trekker seg sammen. Løsningen da er en å fastkoble kabelen der støpselet har vært, forutsatt at man skrur laderen til veggen og har strekkavlaster! Ett godt alt nr2 er å montere ett nytt støpsel man skrur selv på. Det et sjelden at det er stikkontakten sin feil med mindre pinnene inni stikken er skadet eller sotlag på de!
#11
Model S / Sv: Kjører splitter ny E-Klasse loaner...odg!
torsdag 14. mai 2015, klokken 09:23
Føler også bare å si at det virker som de fleste direkte sammenligner en MB til 600k med norske avgifter her, med tesla uten avgifter til 600k. Det går ikke an i og med at MB feks koster under halvparten i Tyskland!
Reis til Tyskland og sammenlign en norsk tesla til 600-900k med en tysk bil 600-900k så er det garantert stor forskjell.
#12
Model S / Sv: Kjører splitter ny E-Klasse loaner...odg!
torsdag 14. mai 2015, klokken 01:03
Dere disser fossil biler litt mye uten å satt dere inn i bilene. Amund: de knappene for radion midt i klimaet, er ikke til radio, men hurtig knapper til alt!

Har selv kjørt, tesla, gikk fra en 520da 2011 til en i3 og syns oppsettet er lettere på den enn på tesla hvor man må trykke på skjermen x antall ganger for å finne det man skal...
Så da ser jeg ikke forskjell på 5serien/i3 kontra tesla uten om at man trykker på knapp istedenfor skjerm.
#13
Ikke annet en at appen klikker av og til, å at den klokke og vær widgeten aldri viser været... Har ett par feilmeldinger ved lading av og til
#14
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
torsdag 30. april 2015, klokken 22:32
Trodde jeg gikk glipp av hele oppbevaringspakken, men det gjorde jeg jo ikke... Ville bare finne ut om noen egentlig hadde fått alle nettene
#15
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
mandag 27. april 2015, klokken 12:45
Kan jeg få se ryggen til forsetene til noen her? Altså fra baksetet?
Leser hva som skulle fulgt med oppvevaringspakken å føler jeg mangler noe der også
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA