Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Per Holm

#1
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai Lion defekt batteriblok
mandag 19. oktober 2015, klokken 19:55
Hej Alle
Så har min bil kørt 6 måneder uden problemer. Min rækkevidde har de sidste 14 dage været 10-15 km kortere end normalt. Har testet mine batterier med IEMS-Analizer, som kunne fortælle at jeg har endnu en dårlig celle i Blok5.
Jeg satser på at en anden løsning end en brugt litium-pakke. Min erfaring  og andres erfaring med Reva's orginale litiums-pakker er dårlige. Mange har haft problemer med dem. Jeg har selv måttet skifte en celle i min bil, men har desværre endnu en der skal skiftes. Derfor bliver løsningen et køb af en 180AH blok på http://www.ev-power.eu/CALB-40Ah-400Ah/SE180AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-180Ah.html. Denne blok skulle passe og virke uden ændring af IEMS (BMS-data). Denne blok vil frigive 10 celler som jeg kan bruge i de blokke der har defekte celler.
Jeg skal nok fortælle og tage billeder af denne modificering i den kommende tid
#2
Hej
Ved du hvad det er for nogle batterier der er sat i din Reva.
#3
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai Lion defekt batteriblok
tirsdag 10. mars 2015, klokken 20:16
Har nu gået igang med at reparere batteriblokken, men først skal alle stik afmonteres til IEMS. Husk den rigtige rækkefølge!!!
Dernæst skal den defekte batteriblok 14 løsnes og tages op.
Batteriblokken skal skilles ad så man har adgang til 10 celler "ATL-R5B0C1 3,2V 64 Wh". Dernæst skal alle celle måles med et multimeter. Jeg fandt 1 defekt celle på 1,14V cellen falder hele tiden i spænding og er nu nede på 0,9V. De andre 9 celler ligger på 3,15 V. Jeg lader dem stå urørt i 1-2 dage for at se om der kommer spændingsfald på dem. Hvis alle 9 celler er OK bliver blokken samlet igen med 9 celler og ikke 10. Håber derefter at min Revai L-ion kommer ud at køre igen med næsten den samme rækkevidde som før ca 80-90 km.
Skal nok vende tilbage med yderligere oplysninger.
Tommy fra RideIt har desværre ikke nogle nye eller brugte Lithium-celler ATL-R5B0C1. Er der nogen i Norge der måske kan hjælpe??
#4
Tidlige elbiler: Reva / Revai Lion defekt batteriblok
søndag 01. mars 2015, klokken 13:51
Jeg ejer en Revai Lion fra 2010. Den har kørt 69.000 km uden problemer. Jeg servicerer den selv, men har problemer med batteripakke 14 som ikke holder spænding son de andre pakker.
Se vedhæftet fil.jpg. Kan kun få den op på 3,2-3,3v, men de andre batteripakker er på 3,4-3,5v efter opladning.
Har kontaktet min forhandler som derefter har kontaktet Indien. Jeg skulle prøve følgende når batteripakkerne var ude af sync, dette har altid hjulpet mig men ikke længere!!. Se velagte filer.doc
Desuden har jeg prøvet kun at lade BV14 med en spænding på 3,6V, det tog ca. 1,5 dag, men den kom hurtigt ud af balance igen.
Min forhandler i Danmark har foreslået mig at skille batteripakke 14 og finde den defekte celle og sætte de resterende tilbage i pakken(modulet) da battericellerne er udgået og ikke kan skaffes mere.
Min dårlige bateripakke BV14 trækker de andre batteripakker ned. Min rækkevidde er ikke mere end 50 km på grund af at BV14 hurtigt når 2,4V og bilen får drive stop.
Har I i Norge et forslag til hvad jeg skal gøre, da der ikke er meget hjælp at hente i Danmark, måske kun 2 stk tilbage.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA