Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - marsboer

#1
Sitat fra: TB på onsdag 04. mars 2015, klokken 18:35
Sitat fra: marsboer på onsdag 04. mars 2015, klokken 10:42
Aldri hørt om skillepadde-modus. Skjer det når alle "batteri-strekene" er borte?
Det stemmer. Det er eit symbol (av ei skilpadde) i instrument panelet som tennes. På trilling (Mitsubishi i-Miev / Citroën C-Zero / Peugeot iOn) skjer det etter den siste streken er brukt opp, dvs. ikkje i det øyeblikk streken forsvinn, men litt tid etter dette - ca 5-8 km.

Ok, fint å vite. Har opplevd 1 strek igjen og var redd for at bilen skulle stoppe, hehe. Nå vet jeg at jeg kan puste litt lettere ut neste gang :)
#2
Aldri hørt om skillepadde-modus. Skjer det når alle "batteri-strekene" er borte?
#3
Sitat fra: TB på torsdag 26. februar 2015, klokken 21:07
Sitat fra: marsboer på torsdag 26. februar 2015, klokken 13:47
Forhandleren jeg kjøpte av for 1 år siden sa at et nytt batteri kan koste omtrent 50.000 kr, men batteriteknologien skulle bli billigere, men om det er sant vet jeg ikke. Derfor ville jeg høre med dere - og om dere muligens vet om de siste nytt i batterifronten :)

Så lenge som forhandleren nevnte at "nytt batteri kan koste omtrent 50.000 kr" er dette heilt rett  :)

Husker ikke ordrett hva forhandleren sa, men det er sant som du skrev istad. Ingen har kjøpt nytt batteri ettersom det finnes ingen trilling som har fått ut på garanti (på batteri) enda. Det blir forhåpentligvis et marked når de første garantiene går ut. Vi får nok vente 2-3 år til :)
#4
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 26. februar 2015, klokken 13:32Siste tulletallet jeg hørte for trillingene tror jeg var i området 160.000,-!

Jøss, det kan ikke stemme for en helt ny trilling koster omtrent denne prisen?

Forhandleren jeg kjøpte av for 1 år siden sa at et nytt batteri kan koste omtrent 50.000 kr, men batteriteknologien skulle bli billigere, men om det er sant vet jeg ikke. Derfor ville jeg høre med dere - og om dere muligens vet om de siste nytt i batterifronten :)
#5
Jeg tenkte å beholde min Peugeot iOn til den dør/kollapser, men jeg regner med at jeg må skifte batteriet minst en gang før bilen dør (forhåpentligvis ikke før om 10 år).

Vet noen hva prisen for et nytt batteri er? Og om det vil komme et nytt batteri med en lenger rekkevidde?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA