Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hest

#1
Nissan / Sv: Nissan elektrisk SUV
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 12:58
Jeg skal slutte å tulle med de som synes at hengerfeste er det viktigste på en ny bil , men jeg synes det er rart at Nissan-representanten ikke kan svare på om det er en Kona-størrelse eller Tesla X-størrelse vi ser.
For meg ser det ut til å være en Juke-etterfølger , bare langt fra så stygg. Kjenner det napper i lommeboka på disse bildene her. :+1:
#2
Nissan / Sv: Nissan elektrisk SUV
torsdag 26. oktober 2017, klokken 12:56
Men har den hengerfeste????  ::)
#3
Hyundai KONA / Sv: Konstruktiv kritikk av Kona
onsdag 11. oktober 2017, klokken 12:08
Jeg er redd Kona er for trang ;D
#4
Rekkeviddeangst , ladekøangst, leveringsangst , ikke lett å være elbilkjøper.   :o


Nå har jeg definert mitt behov til 30 mil rekkevidde (helst vinterstid også) og da ser det ut til at jeg må vente til 2019 siden jeg ikke kan ta meg råd til en Tesla S.
Shortlist : TM3 LR; Ampera-E, Leaf-60, Kona(?)- - andre på vei inn i løpet 12- 18 mnd?
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
onsdag 06. september 2017, klokken 14:19
Elbil.no har kommet med en korreksjon:
E-Plus-utgaven som kommer neste år er forberedt for hurtigladeeffekt på inntil 150 kW, som er tre ganger dagens nivå (50 kW). Det vil bli nyttig når hurtigladehastigheten skrus opp. Vi skrev tidligere onsdag, basert på informasjonen som da forelå, at 150 kW ville gjelde fra dag én. Dette viste seg dessverre ikke å stemme.
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Ptc heater defekt på ny bil
mandag 09. januar 2017, klokken 11:36
Fra SPEAKEV.COM
- det ser ut til at det også er et problem på nyere modeller.

PTC Heater Fault Leaf Tekna 2014

Discussion in 'Nissan LEAF' started by garry, Mar 5, 2014.
.
Page 1 of 2
1
2

Next >
. .
garry
Member

Messages:77Likes Received:18

As any had this fault or heard about it PTC heater unit?
Got my new Leaf Tekna 31.02.2014 had it a week and heater and regeneration stopped working correctly still not got the car back, I am in a loan Leaf Visa.

garry, Mar 5, 2014 

#1 
Oddundog

New Member

Messages:7Likes Received:1

garry said: ↑

As any had this fault or heard about it PTC heater unit?
Got my new Leaf Tekna 31.02.2014 had it a week and heater and regeneration stopped working correctly still not got the car back, I am in a loan Leaf Visa.


Hi Garry
I had the same fault last month with my 2013 Tekna, it took three weeks for it to be resolved, unfortunately had an ICE as a loaner. Checking with the US forums it seems this is a common fault with the Leaf.
David

Oddundog, Mar 5, 2014
#7
LeafSpy / Sv: Batterikapasitet Leaf 2012 - 14200 km - Leafspy Pro
torsdag 07. juli 2016, klokken 14:52
Jeg mistet min første strek denne uken etter 36700 km og 54 måneder på veien. Det ser ut til å være ganske som forventet , eller kanskje litt bedre enn forventet for en bil som har fått tre år i USA (  California)
#8
Vestfold og Telemark elbilforening / Sv: Enn så lenge
torsdag 07. januar 2016, klokken 10:12
Litt sent å gjenåpne denne tråden kanskje ; men de som sier "enn så lenge tenker vel på at fordelene vi elbilister har med parkering , bompenger, ferger , kollektivfelt mm kommer til å bli vurdert og trolig falle bort en etter en i løpet av få år. Allerede nå ser vi innstramminger knyttet til  kollektivfelt og ferger.
#9
USAleaf / Sv: USA leaf 2012 heater
onsdag 06. januar 2016, klokken 11:28
Jeg måtte også bytte begge   >:( tilbudet var på ca 75000 fra Solum Bil i Larvik.  :o
Jeg fikk delene fra USA (www.nissanwholesalepartsmesa.com) for ca 20 000 inkl frakt og MVA og betalte 8 000 for jobben , sparte altså 60%.


#10
Hei tor .

Jeg har fått Kit , men dessverre gikk Heater og Junction Box til h.... for en stund siden - venter på deler fra USA  >:(

Kunne denne passe :
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Strombryter/Strombryter-2000022305/
#11
Takk, Emil det hjalp.

Kombistikket virker jo kjempesmart, ellers ser jeg jo at det finnes overganger .

CARFAX er sjekket og er helt "ren".

Så er det bare å vente på båten ...

Hest :D
#12
Tja, den kommer vel på ca. 125.000 f.reg i Norge; kjørt 18000 miles. Det er vel rimelig med  dagens valutakurser, men det er jo klart jeg har større risiko. Jeg handler sammen med en som har god erfaring med US-import, men han er også novise på El-bil.
#13
Takk for raske svar , jeg tror jeg setter opp en ny 16A utekontakt -den gamle er litt langt unna bilen,  men hvilken CEE plugg mener dere ?
Denne ? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/CEE_16A_230V_Wandsteckdose_Pinning.png/220px-CEE_16A_230V_Wandsteckdose_Pinning.png
Det finnes jo mange CEE -plugger , og så vidt jeg ser er Schuko lik CEE 7/4  eller 7/7 .

Det står ikke eksplisitt 6,6 kW på den , men Quick-charge pack , så da er trolig 32A uaktuelt uansett.


Hest :o

#14
Nå har jeg konvertert og bestilt Sølvgrå Leaf 2012 fra California, og den kommer om en måneds tid.
Hjemme har jeg bare en vanlig 10A utekontakt, og det blir vel litt spedt, men forventet daglig bruk av bilen tilsier ikke at jeg MÅ ha 32 A hjemme- jeg valgte dette like mye for annenhåndsverdi og fordelene på lengre turer .

Hva bør jeg minst ha på veggen , og hva er det beste alternativet for rask lading?
Huset har gammeldags 230V anlegg, og det er ikke flust med plass i sikringsskapet.

Jeg har lest litt på forskjellige tråder ( - må skryte av kunnskapsnivået og hjelpsomheten på forumet  :) ) , og detter raskt av på det tekniske, så enkle anbefalinger , gjerne med link til leverandører og Ca-priser hadde vært fint.

På forhånd takk
Hest






© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA