Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pers1

#1
Model S / Sv: Dunkelyd fra hjulbuen ved fullt rattutslag
onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:03
Har det samme på førersiden front på min 90D, vistnok en eller annen pakkning som må skiftes.
#2
Model S / Sv: Bremseeffekt i vått vær
mandag 23. oktober 2017, klokken 21:51
Når det regner eller du har vasket bilen sett REGEN til Low ikke i Standard.

PerS
#3
Model X / Sv: Kan jeg forlange X som lånebil?
onsdag 18. oktober 2017, klokken 14:46
Utrifra hva Jon McNeill (President of Global Sales and Service) sa på Tesla Owner Social på Rud Service Senter i går kveld er hva en kan forvente nettopp dette fremover. Da var min tolkning av hans presentasjon.
#4
Lagt ut før
#5
Tesla / Sv: Tesla-avgift fra 2018
mandag 16. oktober 2017, klokken 11:58
Her er Bilkalkulator 2018 fra Regjeringen ref. Statsbudsjettet 2018:
https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2018/bilkalkulator/

PerS
#6
Tesla / Sv: Forslag til "work around" mot Tesla skatten
fredag 13. oktober 2017, klokken 14:21
Felgene endres fra Stål til "lettmetall" - Mere SpaceX matriale i bilen -
Mere i Carbon
"A component made from standard carbon fiber of the same thickness as an aluminium one will offer 31% more rigidity than the aluminium one and at the same time weight 50% less and have 60% more strength."

PerS
#7
Model S / Sv: Battericeller avlest med canbus
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 12:46
Her har jeg lest av en loaner 75D som jeg har via TM-Spy
#8
Model S / Sv: Autopassbrikke facelift. Hvor plassere den?
mandag 02. oktober 2017, klokken 11:00
Slik har jeg plassert det på min Model S, fungerer også for X.
https://youtu.be/rTVKL2ZmXdw?t=3m23s
#9
With all the recent rumors about Tesla using different chips for its computing solutions to power the Autopilot and infotainment systems in its vehicle recently, there's some confusion about Tesla's current onboard computers.

Today, we clear things up with a new exclusive first look at the computing platform inside the Model 3.

When Tesla introduced its Autopilot 2.0 hardware suite last year, it was equipped with a powerful computer powered by Nvidia chips.

It was likely the most powerful computer in a production car at the time, but Tesla already updated the system with Autopilot 2.5 hardware suite introduced last month."
https://electrek.co/2017/09/28/tesla-model-3-new-dual-computing-platform-autopilot-media/

#10
Tesla / Sv: Tesla Shifts to Intel From Nvidia for Infotainment
onsdag 27. september 2017, klokken 14:35
"Electrek's Take

This move would be strange for a few reasons.

First off, Intel recently bought Mobileye, Tesla's former partner for the Autopilot program until the two had an ugly breakup last year.

It would be somewhat strange to reconnect in some ways on this level, but the chips would actually be Intel's, not Mobileye's, and for the infotainment system and not the Autopilot."
https://electrek.co/2017/09/26/tesla-intel-power-infotainment-system/
#11
Model S / Sv: Erfaringer med AP2
fredag 22. september 2017, klokken 10:55
Her er Noen svar jeg er på 17.34.2448cfc med AP 2.0

-AP2-bilen viser kun "Teslaer" på lilleskjermen, dvs. den skiller ikke mellom tohjulinger, personbiler og busser/trailere slik AP1-bilen gjør. Er dette normalt?Ja, pr.d.d.

-AP2-bilen viser kun eget kjørefelt, eventuelle nabofelt vises ikke og den vil heller ikke bytte fil ved hjelp av retningsviser slik AP1 gjør. Normalt? Ja, pr.d.d.

-AP2-bilen viser kun biler i eget kjørefelt, den viser ikke biler i nabofeltene slik AP1-bilen gjør. Normalt?Ja, pr.d.d.

-AP2-bilen har ikke auto langlys eller viskersensor, dette kommer kanskje med nyere SW?Har auto langlys, men når det gjelder regnsesoren er det mye diskusjoner på teslamotorsclub.com ang. vistnok manglende dedikert sensor og bruk av kammera for å få dette til.

PerS
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
fredag 08. september 2017, klokken 22:41
Må si jeg liker den nye Leafen, men kommer litt kort på lading - nå som bl.a Fortum kommer med 100KW ladere

Så det er synd at iflg. Nissan sin Norske spec. Har max hurtiglading 50KW
https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-kundeprisliste.pdf
#13
Model S / Sv: Blandet opplevelse av levering av ny 90D ved Tesla Drammen
onsdag 06. september 2017, klokken 19:00
Sitat fra: Vegard Winther på mandag 04. september 2017, klokken 18:37
Sitat fra: petersv på mandag 04. september 2017, klokken 17:45

Hvis det er den mellom dør og tak er det sånn den er designet, der skal airbag komme ut. Men den skal legge seg over taktrekket hvis man drar fingeren bak (må dessverre gjøres ganske ofte.)

Kanskje det var grunnen til at jeg reagerte på det, for det så ikke "riktig" ut.

Når det gjaldt plaster på såret så var det et Tesla Chademo-adapter.

Dersom det er noe ved bilen din som du er usikker på om skal være slik ta noen bilder, vi er ett stort nettverk av eiere som tilsammen har bred erfaring med evt. Feil

PerS
#14
Tesla / Sv: Valg av Tesla Store og service Center
onsdag 06. september 2017, klokken 18:52
Anbefaler helt klart Rud, just my 2 cents.
#15
Jeff Dahn anbefaler for de som ønsker å minimere degraderingen av batteriet å kun lade til 70%.
Jeff Dahn er en verdens fremste eksperter på Li-ion batterier og han er Tesla Industrial Chair .
Her er en link til videoen dere han har svart på en e-mail fra en Model X eier

Lagt ved printscreen fra denne video'n

Legger også ved en chart som Dale ett tidligere studie og ElonMusk sitt råd før Dale kom på banen
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA