Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gjestela

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: DAB i Leaf
onsdag 21. desember 2016, klokken 20:52
Jeg har satt opp en Tasker-profil på min Android-telefon som automatisk starter nettradioappen og trykker på play når jeg setter meg i bilen (dvs når telefonen kobler seg til bilens bluetooth).
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
søndag 13. november 2016, klokken 09:38
Her kommer noen mobilbilder, så får bare unnskylde at fokus o.l. er som det er. 1-2: Ferdig loddet på bryter. 3: Hullet bak timer off-knappen 4: Min etterlikning av timer off-hullet. Måtte skjære/smelte bort området mellom de to vertikale hullene. Ble ikke helt perfekt, men det gjør nytten. 5: Dekselet etter at jeg skar bort noen tapper for å gjøre det bevegelig som en knapp. 6: Pålimt tuppen av en Lego-antenne for å nå bort til bryteren (prøvde å få det så likt som mulig timer off-knappen. Mulig jeg endelig har funnet et bruksområde for 3D-printer.).
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
lørdag 12. november 2016, klokken 15:39
Jeg prøvde en alternativ vri og kjøpte en bryter fra ebay (http://m.ebay.com/itm/271508137198) som jeg loddet på der knappen mangler. Kuttet så bort litt plast for å få dekselet til å fungere som knapp. Ikke irreversibelt, men nå funker både timer off (om jeg noen gang skulle få bruk for den idiotfunksjonen) og varme på.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Biler på finn
mandag 07. mars 2016, klokken 23:05
Jeg regner det som sikkert at prisene faller i takt med at ny og bedre teknologi introduseres. Med den utviklingen vi ser på elbilfronten sammenliknet med fossilbilfronten vil den økonomiske risikoen for eier være større for elbil enn for fossilbil. Desto viktigere å opprettholde støtteordninger for å kompensere for dette.
#5
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
søndag 28. februar 2016, klokken 19:51
Jeg tviler på om jeg gidder, og som poengtert kommer man neppe noen vei uansett. Motivasjonen måtte i så fall være at det er dette som er riktig "tjenestevei" i Norge og at Nissan kanskje hører mer på sine forhandlere/NAF/Forbrukerrådet enn hylekor på nettet. Samt at jeg av prinsipp ikke synes noen skal slippe unna med denne slags udugelighet.
#6
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
torsdag 25. februar 2016, klokken 18:49
For å komme tilbake til emnet igjen: Jeg sendte følgende mail til NAF-juristen:

Jeg har en Nissan Leaf med Carwings og har som mange andre opplevd en svært ustabil tjeneste de 2,5 årene jeg har hatt bilen. Jeg har gjentatte ganger klaget til Nissan uten at det skjer noen bedring. Det hele toppet seg i går da Nissan i kjølvannet av en alvorlig sikkerhetsbrist valgte å deaktivere hele tjenesten. Hva har jeg (og alle andre i samme situasjon) krav på i en slik sak som dette? Og hvordan fremmes kravet? Vil det være hensiktsmessig å koordinere kravene som diskutert på http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25150.0.html? Vil NAF i så fall kunne bistå med dette?

Fikk følgende (nokså standardiserte) svar:
CARWINGS-programmet er ikke tilgjengelig lenger, og har blitt erstattet av «NissanConnect EV».

I første om gang anbefales det at du reklamerer skriftlig til forhandlere, slik at selger kan ta stilling i saken.

Dersom du mottar negativt svar, kan du på ny ta kontakt med oss. Vi vil da vurdere hva som blir veien videre, og vi kan derfor ikke på nåværende tidspunkt forskuttere hvordan det evt. vil bli behandlet. Send i tilfellet over kopi av kjøpekontrakt, reklamasjon og selgers svar, samt evt. dokumentasjon på skaden.

Videre anbefaler vi at utbedring avventer selgers svar. Dette fordi at selger har en utbedringsrett, og dersom denne retten går tapt, vil det kunne medføre at kravet ditt går tapt.

For mer informasjon om mangler og reklamasjon, samt reklamasjonsmaler, se:

https://www.naf.no/kjop-og-salg/etter-kjopet/hva-kan-kreves/

Lykke til.


Vurderer nå å rette et krav mot Birger N Haug for å se hva som skjer. Uvisst nøyaktig hva jeg kan kreve da det neppe er noen SLA for forvarmingstjenesten, men et sted å starte kan kanskje være 2013-prisdiffen mellom modell med carwings kontra uten?
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Wifi slått av i kulde
fredag 22. januar 2016, klokken 13:49
Den som pønsket ut hvordan fjernstyringen på Outlanderen skulle fungere burde få en vinter i Norge som straff.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: DAB+ i PHEV, dårlig antenne?
tirsdag 19. januar 2016, klokken 09:58
Kanskje verdt å sjekke med Digitalradio Norge eller Vegvesenet om det faktisk er montert sender i tunnelen(e) du sliter med? I min 2016-PHEV har jeg inntrykk av at DAB faller ut med det samme jeg kjører inn i tunnel (f.eks. Rælingstunnelen, som sto på lista over DAB-tunneler for et år siden (kanskje det ennå ikke er instsllart?)) eller parkeringshus. Har ikke noe sammenlikningsgrunnlag - er min første bil med DAB.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Startproblemer i kulda?
tirsdag 19. januar 2016, klokken 09:43
Samme ordlyd i 2016-boka. Nå skal det sies at bilen har startet i både -15 og -20 uten at jeg har sett noe til skilpadde-advarselen.

Er det noen her som faktisk har opplevd redusert effekt/startproblemer?
#10
Carwing / Sv: Carwings kan brenne i h.....
fredag 15. januar 2016, klokken 13:14
I går ettermiddag kom jeg ikke inn med verken Leaf Link eller Leaf (dis)Connect. Synes det er samme historien hver vinter. Har noen prøvd å ta dette til Forbrukerrådet e.l., evt NAFs advokater?
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV SMS Remote tilgjengelig
onsdag 13. januar 2016, klokken 22:04
Oppdaterte bilen, iPhone- og Android-appen og det ser ut som geos-løsningen fungerer fremdeles.
#12
Jeg har ikke merket noen forskjell på disse - synes det blir varmt i bilen i defrost-modus også. Kan de ha endret på dette i siste software-versjon?
#13
Gos-løsningen funker helt greit, men skulle gjerne hatt noe mindre strikk-og-binders-aktig. Man kunne jo ønsket seg at Mitsubishi skjønte selv hvor dumme de har vært og enten åpnet grensesnittet eller la inn SMS-støtte i appen etter samme mønster som gos sin løsning, men det kommer nok aldri til å skje.
#14
Carwing / Sv: Endelig en bekreftet ordning på carwings i Norge
onsdag 07. oktober 2015, klokken 21:33
Ut fra kommunikasjoen fra Nissan og det faktum at jeg aldri har hørt dem nevne Carwings i noen kommunikasjon tidligere hadde jeg faktisk et slags håp om at denne oppgraderingen skulle løse problemene. Jeg kan imidlertid bekrefte at det er ingen målbar forskjell i brukskvaliteten (eller mangelen på). Jeg får logget meg inn på appen en gang i blant - akkurat som før.

Mulig det er en filleting, men det er en filleting som treffer meg i trynet omtrent hver gang jeg trenger en forhåndsvarmet bil. Hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg gått for en Golf (uten at jeg vet om ting funker bedre der, men verre kan det knapt bli).
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Klimatimer reduserer kjørelengden?
fredag 20. februar 2015, klokken 14:41
Jeg har også stusset på dette. Når jeg lader 80% forsvinner ca 5% (noen ganger mer, noen ganger mindre) med forvarming (uavhengig av om en bruker timer eller vha app). Når jeg lader 100% forsvinner ingenting. Finner ikke helt logikken i det, men det virker helt klart som den trekker (mer) fra batteriet når ladenivået er mindre enn 100%.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA