Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MaxMad

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkering ladeplass uten å lade
torsdag 21. februar 2013, klokken 09:51
Et enkelt tiltak som ikke innebærer tvang vil være at ladeplasser på kjøpesentre og andre steder det er naturlig plasseres i et hjørne bort fra inngangen. Da blir ikke disse så attraktive som parkeringsplasser, og vil oftere være ledige for de som ønsker å lade.
#2
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Bergen-Oslo i Nissan Leaf?
mandag 11. februar 2013, klokken 20:51
Trafikanten sier 34 minutter med kollektivt fra Jar til Lovisenberg, det er vel ikke gitt at det går noe raskere med bil inn til Oslo om morgenen.

Du vil kunne kjørekollektivfelt fra Lysaker til Skøyen, men derfra inn til Lovisenberg tror jeg ikke det er  mer.

Du vil spare i overkant av 40 kr i bompenger hver gang du kjører inn til Oslo, men på en måned blir ikke det de store summene.

#3
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Dødt 12V batteri
lørdag 30. april 2011, klokken 21:56
Takker!
#4
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Dødt 12V batteri
torsdag 28. april 2011, klokken 13:48
Jeg har nettop byttet 12V-batteri på min Buddy, men når jeg skal sette alle ledningene tilbake i laderen blir jeg litt i stuss.

I tillegg til ladepluggen med + og -, en rund svart kontakt og de to grå som jeg antar er kjøresperre, har jeg også en ledningsbunt koblet i en 4-pols kontakt, men ser ikke noen plugg der den passer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA