Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kje

#1
Tidlige elbiler: Reva / Sv: EMS Analyzer problemer
tirsdag 01. august 2017, klokken 20:51
Jeg har brukt EMS analyzer med Windows XP. Det har fungert bra.

Et tips er å prøve med en annen kabel. Jeg måtte bytte til ny kabel da den første ikke fungerte.
#2
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
tirsdag 28. mars 2017, klokken 13:25
Ok. Så BV1-8 verdiene har ikke noe å si dersom jeg uansett foretar en manuell utjevningslading iblant?
#3
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
tirsdag 28. mars 2017, klokken 00:03
Er det sånn at med høyere verdier på B1V1-8 lader den batteriene med høyere totalvolt?
#4
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
søndag 19. mars 2017, klokken 22:06
Sitat fra: lastve på lørdag 18. mars 2017, klokken 23:36
Hei.
Ja de bestemmer alt om ladeprosess, SOC osv.
Feil verdier vil gi over/underlading av batteriene.
Vær nøye med å legge inn riktige verdier!

Hva er fremgangsmåten for å legge inn riktige verdier?
#5
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
fredag 17. mars 2017, klokken 22:48
Takk for hjelpen i tråden din Scoot.  :+1:  :D

Har BV1-8 kalibrerings-faktorene innvirkning på ladeprosessen? Kan batteriene bli overladet dersom kalibrerings-faktorene er for høye?
#6
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
onsdag 08. mars 2017, klokken 22:20
Yess!!  :D

Nå prøvde jeg med en tredje vifte jeg hadde liggende. Og den gav 2.5V mellom gul og brun ledning. Da gikk den med en gang over i både c2 og c3 under lading. SOC viser nå fullt.
#7
Tidlige elbiler: Reva / Service manual
onsdag 08. mars 2017, klokken 01:55
Er det noen som har service manualen til Reva? (Ikke owners manual)
#8
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
mandag 06. mars 2017, klokken 23:46
Sitat fra: Tgun på mandag 06. mars 2017, klokken 21:37
"Engineer", prøv det
Husker ikke om det er med liten eller stor e i begynnelsen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk det fungerte! ☺

Nå har jeg prøvd to forskjellige vifter under høyre baksete, men begge viser over 12V mellom brun og gul ledning. Ettersom jeg forstår burde denne vise 2.75V? Hva er det som ikke stemmer?
#9
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
mandag 06. mars 2017, klokken 21:36
Jeg prøvde å endre noen av faktorene i ems analyzer, men jeg må skrive inn et passord? Vet noen hvor jeg kan få tak i dette passordet?
#10
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Revai 2009 - ladeproblem - LØST!!
lørdag 04. mars 2017, klokken 11:09
Sitat fra: scoot på tirsdag 26. november 2013, klokken 21:03
Her er min lille midlertidige "redneck" løsning på problemet.

1. Jeg vet jo ventilasjonsviften fungerer, den bare gir feil signal til EMS.
2. Jeg fant en 70mm CPU-vifte på 12V liggende å slenge.
3. Montro om det går ann å koble denne i paralell på utsiden av ventilasjonsviften, men bruke signalet fra den lille viften for å lure EMS?

... Det fungerer fint, om jeg må få si det selv. EMS er ikke spesielt kresen på turtallet til viften, da den lille viften utgjør en verdi på rundt 110 på FAN TTL.
MEN DEN GIR INGEN FAN FAULT!

Se bildet under;


Denne løsningen blir værende til jeg får tid til å skru ut den gamle, sålenge jeg vet ventilasjonsviften ser jeg ikke problemet. Litt ekstra ventilasjon i kupéen er ikke å forakte  8)

Dette er første gang noensinne at bilen har ladet til 77% for egen maskin, med en stabilt oppadgående spenning til 60V med 40A ladestrøm. Istedet for "safe mode" som gir 54V og hele 5A.

Tusen takk for aloe tips og all help!

Hvor kobler man til denne viften? Jeg har også problemer med å lade til 100%. Den stopper på ca 70%.

Jeg fant viften på høyre side av bilen, bak innerskjermen. Der så jeg et hvitt "plastrør" med en "sløyfemutter". Skrudde av mutteren og dro ut den hvite plasten så kom viften ut. 

Men ledningene fra vifta går inn i hulrommet av glassfiber, må jeg kutte ledningene og lodde den nye vifta på?

EDIT:
Jeg fant ut hvor jeg skulle koble til vifta. Nå har jeg prøvd to forskjellige vifter men begge viser litt over 12V mellom brun og gul ledning. Hva er det som ikke stemmer?
#11
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Feil og reparasjon i motoren
torsdag 05. januar 2017, klokken 13:13
Sitat fra: Tommy på torsdag 05. januar 2017, klokken 11:51
sistnevnet er lite olje på giret.

Var det til mitt innlegg?

Hvor fyller man olje på giret?
#12
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Problem med eberpacher
onsdag 04. januar 2017, klokken 21:06
Sitat fra: Tgun på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:03
Andre som har problem med at batteriet til eberen ikke lader? Må nå lade manuelt hver dag for å få varme i bilen :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor i Revaen ligger dette batteriet?
#13
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Feil og reparasjon i motoren
torsdag 10. november 2016, klokken 11:19
Nå som det har blitt kaldere har jeg fått en ulyd fra motoren. Det er en hakkelyd som kommer uregelmessig og tydeligst når jeg ikke gir gass. Hva kan det være?
#14
Tidlige elbiler: Reva / Skifte Bremseklosser på Reva
onsdag 17. august 2016, klokken 15:10
Jeg tenker å Skifte Bremseklosser på Reva med uoriginale bremseklosser da det er billigere. Vet noen hvaslags klosser jeg kan kjøpe på f.eks. Biltema som passer til Reva?
#15
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Gjøre service selv. Bremser, m.m.
torsdag 09. juni 2016, klokken 11:24
Sitat fra: JEG på torsdag 09. juni 2016, klokken 09:51
Hopper inn i tråden og spør: Batteri service?

Ja jeg tenker ikke på vedlikeholds lading og sjekking av batterier. Her er det mer spørsmål om man kan gjøre ting som bytte av bremseklosser osv. ☺ Noen som har erfaring med det?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA