Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KSG

#1
Carwing / Er Carwings aktivert igjen?
lørdag 03. desember 2016, klokken 02:14
Hei,
jeg får fortsatt ikke Carwings til å fungere. Har det i det hele tatt blitt aktivert igjen av Nissan? De deaktiverte som kjent hele systemet pga. sårbarhet (se link), men forhandleren tydet på at det nå skulle være aktivert igjen..

Link: http://www.digi.no/artikler/har-skrudd-av-den-sarbare-nissan-leaf-tjenesten/320583
#2
Elektriske utfordringer / Sv: Vinduene åpner ikke
søndag 05. april 2015, klokken 19:53
Da fikk jeg det til å fungere. Takk for hjelpen  :)
#3
Elektriske utfordringer / Vinduene åpner ikke
søndag 29. mars 2015, klokken 18:30
Hei,
Vinduene på min Leaf åpner ikke. Den eneste som fungerer er den på førersiden, og det er kun bryteren til den som er merket med en "A", resten er umerket. Det fungerer hverken med bryterne på førerdøren eller ved gjeldene dør. Noen som vet hva det kan være?
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Oppgradere stereo anlegget?
torsdag 05. mars 2015, klokken 18:54
Musikkanlegget tar energi fra bilbatteriet (12 volt), så det har ingenting å si på rekkevidden.
#5
AC fleksilading / Sv: 16Amp ladekabel - Løb å kjøb!
mandag 23. februar 2015, klokken 18:48
Sitat fra: emil på torsdag 12. februar 2015, klokken 15:38
Sitat fra: soulcam på torsdag 12. februar 2015, klokken 15:33
Nå har jeg ikke annet en den normale ladekabelen til leaf. Men på denne er der ja en liten lås men jeg synes denne er for "pinglete" Så jeg tok en båt hengelås og hang kabelen fast i en loop i lukelåsen på lokket. Nå vet jeg ikke hvordan det er på andre modeller men jeg vil tro denne løsningen funker bra? Skal du stjele kabelen må du klippe av ledningen eller ha skrujern med torx :P Det koster vel mer enn det smaker.

Min sikring av ladekabel:

Har fungert problemfritt i halvannet år.

Tankeganen min er at hvis noen virkelig vil stjele kabelen gjør de det uansett sikring, og da handler det om å redusere mulighetene for å ødelegge ladekontakten på bilen. Hengelåsen hindrer det tilfeldige tyveriet fra de som bare går forbi.

Låses den ikke automatisk når den lader og/eller hvis bilen er låst? På min gjør den i hvertfall det.
#6
Carwing / Carwings forvarming: optimal av og på-tid?
fredag 20. februar 2015, klokken 21:14
Hvor lang tid før jeg skal dra bør jeg starte forvarmingen, og når bør jeg skru den av? Jeg står koblet til 10 A og bruker Leaf Commander, hvor man kun kan skru av og på klimaannlegget manuelt.

#7
Ladeplasser og ladekabler / 32 A ladestajoner i Oslo og omegn
mandag 16. februar 2015, klokken 18:36
Jeg har bestilt Nissan Leaf med 6,6 kW lader (32 A), men finner ikke mange ladestolper som støtter dette i Oslo sentrum og omegn (kjøpesentre o.l.).

Vet dere om noen, som er gratis?  :)
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Type 2 ladekabel???
mandag 16. februar 2015, klokken 18:01
Slik jeg har forstått det, så drar orginalkabelen fra Nissan (med Schuko kontakt) maks 10 A, selv på ladestasjoner med 16 A sikring. Kabel med Type 2 kontakt vil da kunne yte maks 16 A, altså opptil 60 % raskere ladehastighet.

Har jeg forstått det riktig (er ny i elbilgamet)?

 
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA