Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fonnis

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Norsk bil/tysk import ???
onsdag 25. mars 2015, klokken 17:49
I Tyskland har de tre PHEV-varianter. TOP ser ut til å tilsvare Instyle + med høyttalere osv. Noen som vet om en av de andre to tilsvarer Intense? Spør fordi jeg driver og bestiller spesialtilpasset hundebur og leverandøren er tysk - de samarbeider derfor med tyske bilforhandlere. For å få laget et bur som passer min Intense, lurer de nå på hvilken tyske variant den tilsvarer. Jeg regner egentlig med alle bagasjerommene er like og at det eneste som skiller er høyttalerne i Instyle+? Noen som har tanker om dette? Det eneste måtte være om "norske" PHEV'er har større batteripakke eller liknende, for å takle kaldere vær. Men det har de vel ikke, så vidt jeg har forstått. Jeg regner egentlig med at bagasjerommene på de tyske tilsvarer den jeg får, men gudene vet.. Spesiell problemstilling, det innser jeg.....  ::)
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Skiboks
onsdag 25. mars 2015, klokken 17:45
Noen som har testet det i praksis?
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 16A ladekabel
mandag 23. mars 2015, klokken 13:16
Sitat fra: dissern på søndag 01. februar 2015, klokken 23:37
Sitat fra: tomrh på lørdag 15. mars 2014, klokken 23:10
Jeg tipper at Mitsubishi i Outlanderen har gjenbrukt ladesystemet fra i-MiEV? I så fall lades det med 13,7A med 16A-kabel og 9,1A med 10A-kabel (begge tallene målt selv).


Er dette bekreftet? Jeg nå brukt en ladekabel fra Charge Amps og ladet med 16A innstillingen som teoretisk skal lade batteriet på ca. 3,5 time. Dette er ikke tilfelle hvor det har tatt mellom 4 og 5 timer. Kan dette ha noe med lav temperatur å gjøre, at bilen senker ladestrøm?
Hei. Jeg sitter og vurderer Charge Amps selv, har du blitt noe klokere siden februar? Ser ikke at noen har svart deg på dette. Er ikke så interessant hvis den lader på 4-5 timer... Vil ha det ned i 3,5 om mulig - gjerne også om vinteren hvis det lar seg gjøre.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Skiboks
mandag 23. mars 2015, klokken 12:28
Sitat fra: FrodR på søndag 08. mars 2015, klokken 21:05
Packline 850, ligger pent.
Gjør det noe med rekkevidden på ren eldrift? Vurderer den samme.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV som hundebil
søndag 22. mars 2015, klokken 13:10
Det er himla dyrt å ha hund!! Jeg har etter mye fram og tilbake landet på å bestille WT Metall. De spesialtilpasser burene til bilen og koster en formue men for meg som driver med hund aktivt hver eneste dag tror jeg at det blir bra.. :) Et par overtidsvakter så er det betalt og  :o
#6
Mitsubishi Outl. PH / Outlander PHEV som hundebil
tirsdag 03. mars 2015, klokken 12:29
Hei!

PHEV bestilt og kommer i mai/ juni  :) :) :)

Nå skal jeg i gang med å finne løsninger for hundene. Mitsubishis originale bagasjegitter og hundegitter er ikke aktuelt for meg, da jeg trenger et bur som kan deles på midten. Skilleveggen må kunne tas ut og inn fordi det som regel er en, men av og til to hårballer i bilen.. Sannsynligvis går det mot WT metall på mål, men om noen her har andre gode løsninger så del gjerne. Buret må ha dør, det holder ikke med bagasjedøra. Døra må kunne stå åpen så hunden får bra med luft når vi er på trening og den har pausene sine.

Hele bagasjerommet blir til hund. Andre hundefolk her? Gode løsninger? :) Gjerne bilder.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
lørdag 28. februar 2015, klokken 21:34
 :) :D ;D 8) Gleder meg som en unge!! Skal bli helt nerd og lære hvordan kjøre mest mulig økonomisk, føre forbrukslogg og greier. Finne ut små triks i hverdagen for å holde ICE mest mulig unna. Her skal det spares penger og miljø!!  ;D ;D :D
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
lørdag 28. februar 2015, klokken 11:59
Så flott!  :D

NÅ HAR VI BESTILT!!! LYKKE!! Den kommer i mai, det er leeeenge til...  ;D ;D

Intense ble det. Prisforskjellen er såpass stor, nesten 50 000 nå.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
fredag 27. februar 2015, klokken 14:59
Vi er ikke så høye så vi satser på at det går bra.

Appen for oppvarming av bilen funker på Intense og? Beklager mange idiotiske spørsmål...! Mye penger!!
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:58
Aha, da så. Jeg har også hund(er) og den digre høyttaleren er strengt talt ikke noe for meg. Det skal spesialtilpasses et hundebur baki der. Men falt pladask for skjermen såklart. Hehe.

Går vel mot Intense likevel da.
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:45
Sitat fra: fstromsv på mandag 23. februar 2015, klokken 09:50
Det er riktig som det skrives at det er manglende funksjonalitet i software/display for Intense.  Kommer ikke med MMC so gir all den informasjonen som etterspørres.  Selv klarer jeg meg fint uten grafikken (enklere grafikk i instrumentpanelet), men skulle gjerne hat mer info og funksjonalitet rundt statistikk på forbruk m.m.

Så hvordan ser du forbruket? Regne selv...?
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
søndag 22. februar 2015, klokken 17:03
Sitat fra: fstromsv på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:09
Hei.  Godt fornøyd med Intense.  Det var ikke utstyr i Instyle+ som trigget meg såpass at jeg var villig til å betale såpass mye ekstra.  Har jo GPS rund baut på telefoner og annen GPS. 

Hei! Akkurat sånn tenker jeg også. Men da vi prøvekjørte Instyle+ (som selvfølgelig er demobilen), puslet vi en del med skjermen. Vi gikk inn på "tur" og fikk oversiktelige (og morsomme) figurer og grafer av bilens forbruk. Det var lett å se forbruk, prosentvis gjenværende batteri osv. Selgeren snakket om at man ikke får dette på Intense fordi den bare har 6,1" skjerm og at det da ikke er plass.... Dette er ikke dritviktig, men hvordan er det i Intense? Ser skjermen helt annerledes ut, kan man ikke gå inn på "tur" og se løpende forbruk og batteri? Eller er det kanskje bare grafene og tegningen av bilen som ikke er med...?

Jeg syntes det hørtes rart ut hvis det var så stor forskjell.
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
tirsdag 17. februar 2015, klokken 12:34
Dette er imponerende å lese. Skikkelig imponerende faktisk. Kjører 22-23 000 km i året og tror dette er en smart bil for meg. Mye E6, men man får legge om hastigheten litt og holde seg rett under 100, i hvert fall ikke så mye over. Regner man på hvor mye tid man sparer på å kjøre i 80 kontra 100, så blir man dessuten ikke imponert :) I hvert fall ikke på halvlange strekninger. Da er det penger å spare på å ta ned hastigheten i denne bilen..

Veldig spennende å lese erfaringene deres, del gjerne mer! Har prøvekjørt den to ganger, men det er ikke store inntrykket man får når man bare har den en time på fulladet batteri.

Har lest et sted at det luktet svidd (!!) da "charge"-funksjonen ble brukt. Noen som har opplevd liknende? Høres kanskje en tanke skummelt ut..

Forelsket i bilen...? Jepp. Lommeboka er bekymret nå, det er jo en stor engangs-utgift å kjøpe den.  :o
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bilimport Larvik
søndag 15. februar 2015, klokken 20:16
Hvordan er det med garantien?
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: En PHEV-grønnskolling ber om råd :)
lørdag 14. februar 2015, klokken 15:53
Det var interessant informasjon. Vi kjører såpass mye langkjøring at vi kommer til å ha høye drivstoffkostander uansett tror jeg. Det går mye i Oslo - Vestfold, fjellturer, av og til bilferier osv. Hundetrening driver jeg også med, og da er det gjerne avstander ala Oslo- Gardermoen/ Oslo-Hønefoss osv. Alt på høyhastighetsvei. Lading i skogen blir vanskelig...

Så jeg ser at bilen egner seg veldig godt for folk som driver mye småkjøring. Vi gjør det også selvfølgelig, men tilbringer mye tid på E6 og E18...

Og i dag fikk jeg riktige innstillinger under prøveturen så vi så forbruket hele tiden. Morsomt :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA