Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stoppe

#1
Det var varmt, og fant ut at jeg skulle legge jakka mi i bagasjerommet. Bilen var låst, men bakluka ble låst opp når jeg tok i den.

La jakka i bagasjerommet og la igjen luka, som ble låst.

Like etter ble jeg klar over at jeg ikke hadde nøkkelen i bukselommen, den lå i jakka. Og bilen var låst.
Var ikke hjemme, men fikk ordnet meg transport (tilsammen 60km) for å hente reserve nøkkelen som var hjemme.


Har alltid tenkt at du kan ikke låse bilen fra utsiden uten å ha nøkkelen, men ALDRI EN REGEL UTEN UNNTAK..
#2
e-Golf / Sv: Ekstrautstyrstråden
lørdag 07. februar 2015, klokken 21:50
Er det originalt skinn interiør på importbilene, eller er setene trukket om?

Det er en rekke norske forhandlere/importører av tyske bruktbiler som får trekt om bilens seter før den sendes til Norge. Har sett dette på f.eks Ford S-Max..
#3
e-Golf / Varmepumpe - et tapsprosjekt?
mandag 02. februar 2015, klokken 23:27
Et lite innspill ettersom det ser ut til at VP er et vesentlig tilleggsutstyr på e-Golf.

Er det vesentlig andre fordeler med varmepumpen enn at forbruket går ned (og dermed lenger rekkevidde)?

Er det andre som har regnet på nåverdi av varmepumpe på e-Golf?

For meg ser det ut som at varmepumpen må gi mer enn 30% reduksjon i forbruk før den gi positiv nåverdi ved investering på 6600kr (veilledende pris Møller), selv med diskonteringsrente på lave 2,9%.

Forutsetninger:
16.000km pr år, 8år. Strømpris 1 kr pr kwh, forbruk e-Golf uten VP 20kwh/100km

Årlig forbruk altså 3200kr
For å betale ned varmepumpen må den bidra med besparelse på 936kr pr år, for å gå i null.

Er det realistisk å oppnå?

Og dersom årlig kjørelengde er lavere blir det enda lenger periode før regnestykket går opp.

Når det gjelder rekkevidde er det et tema som er godt belyst i andre tråder, og hadde rekkevidden vært viktigst hadde jeg nok ikke vurdert elbil..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA