Sitat fra: bromm på søndag 21. juni 2015, klokken 23:01Når bilen skal åpnes, må du ta på det skitne håndtaket selv om du har låst opp døren med en ren nøkkel. Som regel er håndtaket rent nok til å berøre lett med fingeren når døren skal låses Jeg bruker ofte knappene i bilen til å åpne frunk når lader/kabel skal hentes. Det blir CA på min neste bil selv om det fort koster noen øre per gang bilen låses opp :-oSitat fra: TorAtle på søndag 21. juni 2015, klokken 14:53Dette er jeg dessverre ikke med på i det hele tatt... Hvorfor i all verden skal det være en ulempe å ta hånda nedi en ren jakkelomme for å åpne/låse bilen istedet for å fikle med et skittent punkt på dørhåndtaket ? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: CA er kun en fordel for folk som graver nøkelen sin dypt ned i "håndveska"
Når jeg ser en bruktbil til salgs uten keyless entry blir jeg umiddelbart skeptisk. Hvis forrige eier ikke så verdien i å slippe å fikle med nøkkel hver gang man skal inn og ut av bilen er det store sjanser for at han eller hun har hoppet over andre tilvalg som jeg vil ha også. Alle vil ha keyless entry, noen vil bare ikke betale for det.
Før i tiden da man brukte "mekaniske nøkler" så var jo faktisk dette et poeng - men når man fjernstyrer både Frunk, sentral-lås og aktivering av Klimaanlegg (evt. åpning av bakluke) fra nøkkelen (som de tre knappene i A-stolpen som man betaler 2400 kr for), så har det ABSOLUTT ingen nytteverdi Er det virkelig noen med CA som velger å bruke knappene inne i bilen for å åpne frunk/bakluke når de allikevel har nøkkelen i lomma ? (Altså bortsett fra de med håndveske )
...men hvis forrige eier har droppet 5AT m/nødbremssystemene og ACC til fordel for CA så er det imidlertid grunn til å bli skeptisk. Det betyr kort og godt at kjøperen ikke har skjønt hva som er virkelig viktig på en sånn bil... CA kan sikkert velges for de som ikke har et stramt budsjett, men i virkeligheten er CA det minst viktige tilleggsutstyret på hele i3 (foruten askebegeret)