Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Skyggedal

#1
Lakk-feil på bakluka, tok noen uker før jeg så det...   Møller var overrasket over at det ikke var snappet opp på klargjøring, så venter på time for sliping og omlakkering i slutten av oktober!
#2
e-Golf / Speedometer
lørdag 27. juni 2015, klokken 16:55
Jaja. Har da vært så heldig å spånse sommeravslutningen til statens innkrevingssentral i mo i rana med kr 2900 etter å ha blitt målt til 71 i 60- sone. Jeg kan bare ikke fatte at jeg kjørte så fort! Noen andre som har opplevd lignende?  Har Thorvald Konstabel sluttet helt med slingringsmonn, og noen som vet om hvor man kan sjekke at speedometeret viser rett hastighet?
#3
Volkswagen VW / Sv: CAR-NET problem
torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56
Jeg sliter også med km.stand. Bilen er ny, hentet i går så den har gått 120 km... Dette nekter car net å godta. Noen tips?
#4
e-Golf / Sv: Lading av E-golf
fredag 27. mars 2015, klokken 00:39
...så for å lade med 16 A trenger jeg...?
#5
e-Golf / Sv: Lading av E-golf
torsdag 26. mars 2015, klokken 19:53
Hei! Beklager, men jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden, har forsøkt å google litt, men er nok ikke verdensmester på det.

Uansett, jeg kom nettop hjem fra møller-sjappa med signerte dokumenter på at jeg har shoppe e-golf. Jeg har liten peiling på lading, og glemte selvfølgelig å spørre om det. Så derfor: Hva skal til for at jeg kan lade bilen hurtigst (og billigst) her hjemme? Er elektriker, men har aldri vært borti ladere til elbiler. I min tid satt man kun opp en haug av elkostikk med nøkkel på hver sin 16A kurs der det var elbil-plasser, så det er noen år siden.

Har tilgang på 3fas IT, 32A i garasjen.
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til kjøp av ny Leaf
onsdag 25. februar 2015, klokken 23:24
Noen med formening om man burde kjøpe hos BNH? Sparer fort 20-30000 på å kjøpe av andre selgere som importerer selv... Skjønner at man kanskje ikke får med lyktespylere, men det bryr jeg meg fint lite om...
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til kjøp av ny Leaf
lørdag 31. januar 2015, klokken 21:30
Greit.

Så det jeg burde gjøre, er da som følgende:
Kjøpe en Leaf Tekna, da jeg ønsker skinn, fra BNH med 6,6KW lader, uten noe mere kabler enn det som følger med.

Kjøpe en 16 A kabel fra en annen leverandør, eventuellt en 32A hjemmelader.

stemmer?
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til kjøp av ny Leaf
lørdag 31. januar 2015, klokken 20:55
Greit, så dersom jeg bestiller en Tekna med 6,6KW lader kan jeg plugge den inn i en 32A kontakt her hjemme eller "hvor som helst"? Er fulstendig klar over at PhilipHauge 32A ikke er vanlig å ha på husveggen her i landet, men i teorien? Slik at jeg ikke trenger å kjøpe med egen hjemmelader?

Og, dersom jeg kjøper med 6,6KW lader, kan jeg eventuellt kjøpe det jeg eventuellt får lyst på av andre ladeduppeditter senere/ikke av BNH?
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til kjøp av ny Leaf
lørdag 31. januar 2015, klokken 20:33
Obs, i første inlegget skulle det stå uten andre lademuligheter enn her hjemme. DVS Her hjemme kan jeg skaffe hva som helst av strøm, på jobb er det ingen mulighet for lading.
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til kjøp av ny Leaf
lørdag 31. januar 2015, klokken 20:29
Greit. Ble litt klokere, men ikke så veldig.
Vil det si at den som sitter som standard i alle leafer er en 16A Lader? Eller 10A?
Og hva skal man med Mode 3, 32 A ladekabel man får med på kjøpet om man kjøper Nordic om bilens lader ikke er på mere enn 10/16A?

Noen som skjønner meg? :)
#11
Kjøpe elbil? / Hjelp til kjøp av ny Leaf
lørdag 31. januar 2015, klokken 16:45
Hei. Har idag hatt min første tur i en elbil, nemlig en Leaf. Madammen i husstanden skal stort sett bruke den tur retur jobb og barnehage, ca 6-7 mil totalt, uten andre lademuligheter her hjemme. Problemet er at 10 A lading vil gå litt for smått, spesiellt ved seinvak og påfølgende morgenvakt. Hva slags lader burde jeg gå for? Jeg skjønte virkelig ikke hva selger hos BNH sa, kan få med en Salto hjemmelader til 13000, og en annen ladekabel for 8000? Hjemmeladeren skjønner jeg hva er, men hva burde man gå for? Er det slik at ved å ikke ta med noe, må bilen stå i 8-12 timer for å fullade batteriet uansett hvor man er?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA