Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Miller

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
lørdag 24. januar 2015, klokken 13:52
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:07
Jeg har hatt mange biler gjennom årene og mantra er stort sett "det har vi ikke hørt om før" eller "dette er ikke et kjent problem"....
Om de lyver eller er kunnskapsløse aner jeg ikke, men det skal åpenbart mye til før verkstedene får kunnskap til problemer.

På Leaf:

* Varmekolbe som ryker
* Vindusheiser som er treige
* Brytere på vindusheis som går istykker
* Svakt trykk på vindusspyler
* Dårlige fjernlys
* Dårlig lading av 12V-batteri

Selv om vindusspyleren ikke klarer å dekke frontvinduet i 90km/t og målt spenning til fjernlys er for lav innrømmer  man ikke at det er et problem...

Thomas

Varmekolbe som ryker? Hva vil det si? Min air condition produsere fint lite varmluft for tiden. Skal ha den på service neste uke.
#2
Leaf 2010-2017 / Bruk av sigarettenner under lading
lørdag 24. januar 2015, klokken 13:46
Lurer på om noen kan hjelpe meg litt.

Våknet en morgen og var litt stresset og bilen helt nedfrosset. Min korte tankegang gikk så langt som at jeg tok på en 12V cupèvarmer i sigarettenneren mens laderen sto i husveggen. Bilen hadde ladet over natten så skal ha vært fulladet.

Når jeg skulle starte bilen og komme meg på jobb gikk det ikke så bra. Bilen begynte å pipe og stort sett alle lysene begynte å lyse.

Er hovedbatteriet ødelagt? Hva kan være skjedd?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA