Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lovund81

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Lakk
fredag 19. juni 2015, klokken 08:18
Sitat fra: Kensam på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:50
Har også funnet tre stensprut-merker på panseret mitt når jeg vasket bilen i dag.
Bilen har ikke gått 700 mil engang...
Er det noe man får reklamasjon på eller må det mer "skader" til før forhandler gjør noe ?

Jeg er i samme situasjon.
Oppdaget flere slikemerker da bilen var kjørt knapt 2000km. Steinsprut på panser er en ting men jeg har "store" bak på bilen, øverst på bakluke.
Ellers er det endel på sidedører og panser.
Selger har henvist meg til kar bilskade som har gjort en grundig jobb med bilder og andre tester så venter på positivt svar fra selger/importør. Importør sier at disse skadene må være minimum 5mm før de kjører "sak" på det. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke slår meg til ro med dette så selger er meget behjelpelig og holder dialog med importør.
Spent på hva det ender opp med.

Hos kar-bilskade mente de at tidligere var det minimum 3mm før importør ville se på saken, så det kan jo hende at de økte til 5mm grunnet mye reklamasjoner.
#2
Sitat fra: Fiffik78 på mandag 18. mai 2015, klokken 19:02
11.000 km, reklamerte på lakken på panseret. Fikk det dekket, men følte vel ikke akkurat noen voldsom vilje til å ta ansvar.

Jeg har inne en sak hos forhandler nå ang. lakkskade.
Har flere flekker/prikker hvor lakk er borte. Kan ligne på steinsprang men de verste flekkene er oppe på bakluken og på sidedører bak. Bilen er knapt gått 2000km.
Var innom selger hvor det ble tatt mye bilder for dokumentasjon, også var jeg hos lakkerer/bilskade hvor de også gjorde en grundig sjekk og dokumenterte med bilder.

Importøren sier at disse "flekkene" må være minimum 5mm for å kjøre en sak på dette. Er dette noen du eller andre har erfart ? Mine "flekker" er mellom 1mm-3mm.

Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke slår meg til ro med dette og forlanger at de tar dette på alvor.
Så får vi se...
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
lørdag 11. april 2015, klokken 19:09
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. april 2015, klokken 18:46
Sitat fra: Lovund81 på lørdag 11. april 2015, klokken 18:15
Vet ikke om dette er rette tråden men jeg prøver meg:

Fikk strømregning fra min lokale strømleverandør idag og fikk meg et sjokk.
Mars er første hele måned med PHEV. Ladet ca. 2-3 ganger pr.uke på tomt batteri.
Vi har ligget i under kant av 2000kwh pr.mnd men Mars viste 4400kwh, altså over det dobbelte av normalen. Jeg skjønner ikke hva dette kan skyldes.

Eneste vi har gjort er å få montert opp kontakt ute og kjøpt oss PHEV.

Noen tanker/forklaring ?

Niks, men vi kan jo regne på et. En Tesla Model S bruker ca. 270Wh/km fra veggen i mars måned. 2400kWh/0.27=8889km. Du kan altså kjøre nesten 9000km med en Tesla for de 2400kWh du har brukt ekstra. Konklusjonen er at den strømmen forsvinner et annet sted, en PHEV er neppe mye mindre effektiv enn en Tesla og jeg antar du ikke har kjørt noe i nærheten av den kjørelengden på strøm i mars siden det er nesten 300km pr. dag.

Takk for godt svar. :)
Bilen er gått 1200km.
5. Februar tok vi bilen i bruk, og februar var en  "normalmåned" med i underkant av 2000kwh, så her må jeg nok kontakte kraftlaget og høre om forbruket i Mars.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
lørdag 11. april 2015, klokken 18:15
Vet ikke om dette er rette tråden men jeg prøver meg:

Fikk strømregning fra min lokale strømleverandør idag og fikk meg et sjokk.
Mars er første hele måned med PHEV. Ladet ca. 2-3 ganger pr.uke på tomt batteri.
Vi har ligget i under kant av 2000kwh pr.mnd men Mars viste 4400kwh, altså over det dobbelte av normalen. Jeg skjønner ikke hva dette kan skyldes.

Eneste vi har gjort er å få montert opp kontakt ute og kjøpt oss PHEV.

Noen tanker/forklaring ?
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
søndag 08. februar 2015, klokken 10:17
Sitat fra: bluefox på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:13
Hvis du ber om mye varme så får du det, med hjelp av motoren (ICE)

Men hvis du forvarmer bilen, slår av AC (stjerne av) og justerer temperaturkravet slik at det holder med to streker viftehastighet, så unngår du ICE, selvfølgelig så lenge du ikke er for tung på pedalen.

Bilen er smart, og ordner det best selv. Ved ikke å kreve for mye varme og AC så holder det med elektrisk vannvarme. ;)

Takker! :)
Akkurat kommet hjem etter en kort kjørtur(fulladet batteri), og har også prøvd det du nevner og kjørt mer eller mindre på strøm.

Men jeg la merke til en annen ting.
Da jeg kom frem til destinasjon (småbåthavn, 2km kjøring) og stoppet der sto det 32km på rekkevidde/strøm. Bilen sto og gikk mens jeg var i havna (7-8min). Når jeg setter meg inn i bil igjen viser det bare 16km rekkevidde/strøm. Det stusset jeg veldig på. "2 streker på batteriet" var også borte.
Satte bilen på lading igjen da eg kom hjem og nå står det "Lading ferdig 2t 0min"

Mulig kjørelengden på strøm varierer og slik småkjøring som idag vil være misvisende ?
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
lørdag 07. februar 2015, klokken 17:05
Sitat fra: diax på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:43
Sitat fra: fstromsv på onsdag 12. mars 2014, klokken 22:19
Slik jeg har forstått det, så blir klima anlegget "kick-startet" ved at bensinmotoren starter opp.  For å få varme raskere når du starter med kald bil.  Etter hvert når anlegget nærmer seg stabilt klima, roer bensinmotoren seg ned.  Eller tar jeg feil?

Du har forstått riktig. Bensinmotoren starter for å fortere få opp temp på kjølevannet. Men hvis du har forvarmet vil den ikke starte. Hos meg var det rundt to-tre minusgrader i dag, og jeg kjørte da utelukkende på elektrisitet.

Har hatt PHEV nå en uke og ser jeg enda har mye å lære, men meget fornøyd!
Jeg bruker bilen til mye småkjøring og da bruker bilen kun batteri, men så snart jeg setter på klimaanlegget begynner bensinmotoren å gå. Er det mulig å "tvinge" klimaanlegget til å bruke strøm fra batteriet eller kobler bensinmotoren inn for å gi det en "kick start" ?
Har da kjørt 10-20min med forvariming.
Temperatur ute rundt 0 grader.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
lørdag 31. januar 2015, klokken 08:12
SitatVi vurderer phev instyle+, sportspakke, med levering i Mars/April 2015.

Da blir det henting av bil allerede på Onsdag, 2015 modell.
Opprinnelig skulle vi ha med sorte seter/interiør, noe som ville betydd levering i April, men selger hadde inne en med lys/hvit og den kombinasjonen falt vi for. Det var ikke tvil! Nesten så det var en mening i at de hadde denne inne.

Var å prøvekjørte en 14modell i forrige uke. Så nå gleder vi oss til å få ny bil og bli bedre kjent med den.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
lørdag 24. januar 2015, klokken 15:08
Sitat fra: Finfyr på lørdag 24. januar 2015, klokken 09:19
Sitat fra: Lovund81 på lørdag 24. januar 2015, klokken 07:07
Vi vurderer phev instyle+, sportspakke, med levering i Mars/April 2015.
Spennende bil som passer oss meget godt føler vi (Mye småkjøring, vi er bosatt på en øy), og med de erfaringer som dere har delt i dette forumet er følelsen god.

Litt usikker på om tilbudet vi har fått fra forhandler er godt.

488.000,-
Da tror jeg det meste er med, bl.a Bagasjeromstrau, skvettlapper, tilhengerfeste(avtagbart), 17" vinterhjul ++

De mener da at de også har gitt meg en meget god rabatt.

Kommentarer ?

Dersom det ikke er ønskelig med prisdiskusjoner i denne tråden sletter jeg innlegget :)

Vi fikk et tilbud på en Instyle+ med sportspakke, metallic, vinterdekk og fast tilhengerfeste til 487 000,-.
Skvettlapper en del av sportspakken eller ekstrautstyr?

Bestilte selv en svart Intense med sportspakke igår. Levering i mai :)

Gratulerer! :)

Skvettlapper er ekstrautstyr (1800,-).
Vi har fått en grei pris på vår Touran2011 ved innbytte, men håper vi kan får totalprisen ned etpar lapper til. :)
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
lørdag 24. januar 2015, klokken 07:07
Vi vurderer phev instyle+, sportspakke, med levering i Mars/April 2015.
Spennende bil som passer oss meget godt føler vi (Mye småkjøring, vi er bosatt på en øy), og med de erfaringer som dere har delt i dette forumet er følelsen god.

Litt usikker på om tilbudet vi har fått fra forhandler er godt.

488.000,-
Da tror jeg det meste er med, bl.a Bagasjeromstrau, skvettlapper, tilhengerfeste(avtagbart), 17" vinterhjul ++

De mener da at de også har gitt meg en meget god rabatt.

Kommentarer ?

Dersom det ikke er ønskelig med prisdiskusjoner i denne tråden sletter jeg innlegget :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA