Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Twen

#1
Ok, takk for hjelpen! Nei, forhandleren  leverte ikke med denne kabelen, og sa heller ikke noe om at jeg behøvde en slik. Jeg kjøpte bilen ny i Norge høsten 2014, men det er en såkalt Euro Leaf, så vet ikke om det har noe med å gjøre at jeg ikke fikk med den kabelen...

Så da skal det altså følge med TO kabler med bilen da, en for vanlig 10A og en for 32A hvis jeg forstår det riktig. Jeg trodde den jeg fikk med kunne brukes for begge strømtrekkene, og at det var bilen som ga signal om at den kan trekke 32A dersom det var tilgjengelig på ladepunkte, og at kabelen trakk 10A dersom det ikke var tilgjengelig i ladepunktet.
#2
Hei! Jeg har kjøpt meg en Nissan Leaf, europeisk type, med 6.6 kW lading. Det er ikke aktuelt for meg per nå å installere 32 A ladepunkt hjemme, så jeg lader kun 10 A hjemme og Chademo hurtiglader av og til når behovet melder seg. Men dersom jeg befinner meg på en ladestasjon som har 6.6kw 32A mulighet (er det type 2 det kalles?), må jeg ha en egen ladekabel for å utnytte 6.6 kW muligheten? Det fulgte bare med én kabel med bilen, og det er den jeg bruker i stikkontakten hjemme. Vil denne trekke 6.6 kW dersom jeg plugger den i en stasjon som kan gi dette, eller trenger jeg en egen?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA