Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Oflix

#1
Tusen takk skal du ha. Nå skal jeg kose meg (og forsøke å forstå) :)
#2
I forbindelse med en kjemieksamen har jeg behov for teknisk info om Teslas batterier. Er det noen som har idetaljer om teknologien?
#3
Sitat fra: Havebigfun på fredag 15. mai 2015, klokken 14:03
jeg tror jeg ville lagt den saken vekk- du utretter antakekig ingenting men kommer selv i dårlig stemning- glem det og nyt den ;)

Et godt råd. Tror jeg skal følge det :-)
#4
Sitat fra: Hyperstress på fredag 15. mai 2015, klokken 09:49
500km er for mye, ja. Den er jo da definitivt benyttet til noe mer enn vanlig testing. Var det ikke en som nylig hevet kjøpet på en imiev som var kjørt 900km? (høyesterettsdom).

Men om du er happy og bilen er fin, så hadde jeg ikke orket å styre med noe nå i ettertid. Men hadde jeg oppdaget det ved overlevering så hadde det ødelagt min "kjøpe ny bil følelse", og jeg hadde bedt om en kompensasjon i form av accessories, eller gratis service eller noe.


Var nok litt sløvt av meg, men jeg var i Tesla-rus da jeg hentet, så det falt meg ikke inn at det kunne være noe galt. Er i og for seg fortsatt i den rusen etter snart to måneder :-) Kanskje best å sende en mail til Drammen. De har kanskje en god forklaring. Men jeg innser at jeg har en dårlig sak i forhold til å få kompensasjon nå to måneder etter levering. Uansett er jeg utrolig fornøyd med bilen, og det ødela heldigvis ikke godfølelsen for meg.
#5
Bilen så helt fin ut både utvendig og innvendig da jeg fikk den. Ingen ting å sette fingeren på, verken da eller nå. 

Spurte du hva grunnen var til at din var kjørt så langt Pettersv?
#6
Tesla / P85D hadde kjørt 500 km ved utlevering. Er det normalt?
torsdag 14. mai 2015, klokken 21:37
Da jeg fikk utlevert min TMS i slutten av mars hadde bilen kjørt 500 kilometer. Jeg reagerte ikke så mye på det ettersom jeg regnet med at de kjører den en del på rulle i forbindelse med kalibrering. I dag så jeg et bilde av en ny TMS som hadde kjørt 87 km. Noen som vet om det er normalt at de leveres ut med 500 km?
#7
Jeg opplever at de aller fleste elbilister ønsker å være til minst mulig hinder for busser og drosjer. Vi ønsker heller ikke å være til unødig sjenanse for andre medtrafikanter. En del av oss fryder oss også over tanken om at vi ikke bidrar til lokal forurensing.

En ting er imidlertid rimelig sikkert. Hvis vi fortsetter som i dag med å ligge i kollektivfeltet selv om det er kø der, vil irritasjonen og køen øke. Jeg mener vi sitter på nøkkelen til problemet selv. Selv om det ikke er elbilene som skaper køen, men bilene som skal gjennom kollektivfeltet ved påkjøringene er det elbilene som fører til at bussene blir forsinket. Politisk ledelse i Asker og Bærum ønsker å opprettholde bruken av kollektivfeltet for elbiler, men de blir nødt til å legge restriksjoner på bruken dersom køen ikke reduseres. Det vil bety restriksjoner på de dagene hvor det faktisk er kø i kollektivfeltet, og på de dagene hvor det flyter greit. Resultatet blir flere biler i de to andre filene, og en unødig belastning for fossilbiler og nyttekjøretøyer. Et forbud, eller krav om to eller tre i bilen vil hindre effektiv bruk av kollektivfeltet, og det vil sannsynligvis dytte 1000 ekstra biler inn i de to allerede overfylte filene. Resultatet for elbilistene (som for de andre) blir lengere reisetid til jobb.

Løsningen er enkel. Dersom alle elbilister legger seg ut av kollektivfeltet med en gang trafikken stopper opp (eller gjerne litt før for å få til et smidig filbytte), og blir liggende i "vanlig" fil inntil vi er forbi påkjøringsfeltet vil vi fjerne køen i de korte perioden det er et problem med kø. Jeg tror det største hinderet for å få til en slik ordning er at vi i en periode vil se andre elbilister nyte godt av vår oppofrelse og suse forbi i kollektivfeltet uten kø. Hvis vi husker på at alternativet vil være å stå i kø hver dag burde dette imidlertid være et akseptabelt offer.

Jeg legger meg inn hver gang det er kø og jeg opplever faktisk ofte at jeg kommer raskere fram ved å ligge rolig i de to venstre filene enn når jeg ligger i kollektivfeltet. Det er ganske mange som gjør det på samme måte, men ikke nok til at køen forsvinner. Noen som har forslag til hvordan jeg kan spre det glade budskapet og få flere til å slenge seg med?
#8
App og webside virker fortsatt ikke.
#9
Svingte innom Tesla i Drammen i dag for å se om det hadde begynt å strømme på med D-modeller. Det hadde det ikke, men det stod en grå med svarte next gen og 19" rett utenfor porten (og en identisk på parkering gsplassen). Betyr vel at en med betydelig lavere VIN enn meg er ganske nære å få overlevert verdens største dings :-)
Jeg har ikke fått noen leveringsdato eller faktura enda.
#10
Ny status. "Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken"
Produksjon startet 23. januar.  :)
#11
Mytesla endret status til "Teslafabrikken bygger din Model S" i dag. Levering sent i mars.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA