Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dworski

#1
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer med e-NV200
tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:28
Etter prøvekjøring i 2 dager må jeg si meg positivt overrasket. Smooth bil å kjøre. Presis på styring, kjapp (i forhold til en noe sliten Caddy) og herlig sitteposisjon. Litt kassebil-feeling i fjæringa med det er jo som forventet. Har fått et tilbud fra forhandler i Oslo, men er litt i tvil om hvor godt dette er. Hva måtte andre Evalia 5 seters Premium utgave eiere ut med? Evnt PM ? Ellers takk for tips her. :-)
#2
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer med e-NV200
torsdag 22. januar 2015, klokken 15:13
Mange gode tips og råd her.
Noe som bekymrer meg litt med Peugeot og Renault variantene er den oppgitte effekten som er en god del lavere enn Nissan sin. Riktignok er bilene lettere, men vil jo gjerne ha en kjapp og morsom bil også. Er jo ikke vinter hele året heldigvis. Dessuten må jeg si jeg liker designet på eNV200 bedre enn de franske bilene, og et siste motargument mot fransk bil er at jeg har hatt franske biler før, riktignok diesel, men har ikke vært fornøyd med dem.   :)
#3
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer med e-NV200
onsdag 21. januar 2015, klokken 18:17
Takk for svar Finnøy.
Jeg jobber som maler i Oslo og har 80 % av oppdragene mine innenfor Oslo, resten i Akershus. Dvs at på det lengste kjører jeg kanskje 50km til arbeidssted. Som regel vil jeg jo ha tilgang på en standard stikkontakt der jeg arbeider, men ikke bestandig. Etter hva du forteller kan jeg få problemer enkelte vinterdager hvis jeg må kjøre 50 km til arbeidssted og ikke har tilgang på lading. Dette blir en del av avveiningen :-)

Birger N Haug var villige til å la meg prøvelåne bilen i 2 dager, så det skal bli spennende. Må forhøre meg om tilleggsvarmer som du nevner. Det kan jo være tunga på vektskåla for min del.

Men et spørsmål til: Dette med at batteriene har lavere kapasitet(eller tappes raskere) når det er kaldt. Genererer ikke motoren varme nok til å holde batteriene varme? Eller er det det at batteriene er kalde etter at bilen har stått stille over natta? Isåfall vil det være gunstig å ha bilen stående i oppvarmet garasje mtp kjørelengde?

Takk for svar
#4
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer med e-NV200
onsdag 21. januar 2015, klokken 16:08
Noen som har efaringer å dele nå som kuldegradene og snøen har kommet i store deler av landet?
Tenker da på hvordan temperatur påvirker batterikapasitet og hvordan bilen oppfører seg i vanskelige kjøreforhold osv. Vurderer å bytte min 9 år gamle Caddy i en eNV200 varebil, men er enn så lenge skeptisk til kjørelengde på vinterstid.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA