Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Heimdal-eGolf

#1
e-up! / Sv: Knirk fra høyre bakvindu
mandag 30. oktober 2017, klokken 15:56
Takk for tipset, det skal jeg få sjekket opp :)
#2
e-up! / Sv: CD spliller trekker ikke inn CD plater
mandag 23. oktober 2017, klokken 12:22
Sitat fra: nortrahof på mandag 23. oktober 2017, klokken 11:25
Da er det kanskje servomotoren (eller mekanikken tilhørende den) som "har tatt kvelden"?
Enten bør du bytte radio (NOK 5000+) eller du kan kjøpe en radio uten DAB+ for en billig penge og enten bytte radio - eller bytte CD-spiller dersom du har DAB+. - Har en original radio til E-UP uten DAB+ liggende etter bytte til ny radio med DAB+ (nettopp for dette tilfelle).

Da statser jeg på at dette dekkes av Norges garantien til Møller :)
#3
e-up! / CD spliller trekker ikke inn CD plater
fredag 20. oktober 2017, klokken 10:35
Hei
Nok en sak på min nyinnkjøpte 2014 eUP. Den vil ikke trekke inn CD plater i stereo'n. Forrige eier har ikke bruk CD spiller...
Noen tips? (nei det står ikke en plate inne i spilleren fra før ;))
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Status Arctic Roads
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 10:43
Sitat fra: Orbit på onsdag 11. oktober 2017, klokken 16:24
Sitat fra: Heimdal-eGolf på torsdag 28. september 2017, klokken 13:35
Kjørte over Dovre i går (27.9) med eUP. Ladere på Dombås og Fagerhaug (Oppdalsporten) fungerte fint.
Med abonnement, eller er også disse laderne åpne nå?

De var åpne, ladet uten abonnement 27.9 :)
#5
e-up! / Knirk fra høyre bakvindu
mandag 02. oktober 2017, klokken 22:32
Har akkurat kjøpt en 2014 eUP som har en litt irriterende knirkelyd fra høyre bakvindu. Har kjørt med det åpent og da forsvant knirken. Noen som har opplevd det samme og som har noen tips?
#6
e-up! / Sv: Nybegynner - Rekkeviddeangst?
torsdag 28. september 2017, klokken 16:19
Hei
Det er ingen problemer med å ta eUP med på langtur (så lenge det ikke er vinter). Har kjørt over 1100km denne uken.
Mandag: Trondheim - Atna (rv3) - Ringebu - Gausdal med 5 korte ladestopp
Tirsdag: Gausdal - Gol med ett ladestopp
Onsdag: Gol - Vang - Valdresflya - Dovrefjell - Trondheim med 5 ladestopp, 3 av de på 20-25 min.
Turen planlagt med GreenRace, http://www.jurassictest.ch/GR/, som gir veldig relalistisk forbruk pr strekk.
:)
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Status Arctic Roads
torsdag 28. september 2017, klokken 13:35
Hei
Kjørte over Dovre i går (27.9) med eUP. Ladere på Dombås og Fagerhaug (Oppdalsporten) fungerte fint.
:)
#8
Kjøp og salg av deler og utstyr / Bytte pigg mot piggfri - eUP
fredag 22. september 2017, klokken 15:38
Hei
Jeg har kjøpt en brukt eUP med piggdekk. Noen som kan tenke seg å bytte mot tilsvarende piggfri?
Det er Nokian piggdekk på bilen min.

mvh
Sverre
#9
Model 3 / Sv: Produksjonstakt
fredag 01. september 2017, klokken 09:47
#10
Model X / Sv: Dyrere med brukt Tesla model x enn med ny?
onsdag 23. august 2017, klokken 13:05
Hvor mye tar Tesla for en oppgradering fra 60 til 75kWh?
#11
e-Golf / Hvorfor selger FL eGolf så dårlig
torsdag 10. august 2017, klokken 10:25
Selv har jeg en 2015 eGolf og er veldig godt fornøyd med den. FL har fått god rekkevidde og flere nye features, så det er en svært godt og attraktiv bil sammenlignet med alternativene.
Når man sjekker statistikken over registeringer så finner man at det kom ca 250 nye eGolf på veien fra nov-16 til mar-17. Deretter økte det til drygt 400 i apr og mai, og nesten 900 i Jun. I juli falt det til 153 og kun 66 så langt i august. Dette er jo vesentlig mindre enn det som var solgt pr mnd før FL. Hva skyldes dette? Er det produksjonsstopp eller er bilen for dyr?
#12
Sitat fra: THE på mandag 26. juni 2017, klokken 19:46
Sitat fra: Solarbroom på mandag 26. juni 2017, klokken 19:02
Sitat fra: THE på mandag 26. juni 2017, klokken 07:46
@Solarbroom, ....og kanskje hurtigladere i Vågåmo?

Da vil det bli mye enklere å komme seg over Valdresflya fra øst til vest også.
Ja, Circle K Vågå starter vi på grunnarbeider denne uken :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Så bra. Da har jeg bare et annet, kanskje litt sært ønske i det området. Valdresflya når man kommer fra sør er litt heftig med ca 120 km fra Vinstra via Heidal til Beitostølen. Hva med hurtiglader i Heidal også? Er jo en del trafikk dit også i forbindelse med rafting og turer i Jotunheimen.

Kjørte fra vest til øst over flya, men feiget ut og kjørte Jotunheimvegen fra Vinstra når jeg dro vestover igjen. Regner med jeg hadde kommet meg til Beitostølen via flya også, men ikke med litt dårligere vær og full bil.

Randsverk hadde vært supert også, men med Vågå går det uten problem. Har kjørt både øst-vest og vest-øst over flya med min 2015 eGolf i fjor sommer. Øst-vest er klart mest krevende, fulladet på Otta og kjørte via Sjoa til Beitostølen. Andre veien ladet jeg til 87% på Beitostølen og kjørte via Sjoa til Dombås. Ønsker meg flere ladere på Otta og Beitostølen, kan bli ventetid med bare en.
#13
e-Golf / Sv: Første langtur med 300km e-Golf.
onsdag 03. mai 2017, klokken 14:27
Sitat fra: eivhelle på mandag 01. mai 2017, klokken 09:31
Du hadde nok fått mer effektiv ladetid om  ladestoppene hadde vært optimalisert slik at en stoppet ved 80% SOC hver gang. Det er tett nok med ladestasjoner i sør Norge til at rekkevidden med 80% SOC holder i massevis.

Jeg pleier normalt å ha et snitt på 60-70 minutter med hurtiglading når jeg kjører 400 km med gen1. e-golf. Da lader jeg sjelden høyere enn maks 85-87%. Å lade til 94-95% gir redusert ladehastighet siste 15%. Men det er for så vidt ganske bra med 36 KW i snitt på første lading på Rudshøgda.

Eksempel på optimal tur Ørsta - Trondheim kjørt på mandag:
6t 45min - 315km med 2015 eGolf - 5-12 grader - tørre veier - mest ECO+ noe Normal - forbruk under 14kWh/100km

Lading:
Vestnes: 8.14kWh - 13min
Aspøya: 9.51kWh - 15min
Vinjeøra: 10.82kWh - 17min
(Ferger: Festøy 9:55, Vestnes 11:30 og Kanestraum 13:30)
#14
e-Golf / Sv: Innstillinger for e-Golf på GreenRace/Jurassictest?
tirsdag 07. mars 2017, klokken 17:02
Hei
Jeg har brukt GreenRace mye til å beregne forbruk på lange turer: Trondheim - Sunnmøre, Trondheim - Oslo og Trondheim - Jotunheimen.
Kjører 2015 eGolf m/VP. Følger fartsgrenser på langtur og kjører økonomisk.
GreenRace: har endret batteri kapasitet til 21.8, bruker automatisk fart og ECO/Sport på 5. Merk at GreenRace ikke tar hensyn til fergestrekninger og tar fergestrekningen med i beregningen. Man må da dele opp strekningen og beregne totalen manuelt.
Erfaring: GreenRace ser ut til å gi et konservativt estimat i sommerhalvåret og jeg bruker som regel såvidt litt mindre enn beregnet. Pga dårlig erfaring med rekkevidde under kalde forhold har jeg ikke lagt ut på noen langturer vinterstid. Opplever svært langsom "hurtiglading" når temperaturen kryper under -15 pga manglende temperatur regulering av batteripakken.
#15
Oppdatering fra GK vdr Vestnes:
"Grønn Kontakt Hei, Alle ladere og leskur er på plass og montert ferdig i Vestnes, men vi venter på strømmen. Vi gir beskjed så fort det er på plass"
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA