Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olebakk

#1
e-Golf / Sv: Får ikke ladet bilen
tirsdag 14. april 2015, klokken 01:24

Sitat fra: e-Kvaase på fredag 10. april 2015, klokken 11:47Du kan gjøre det på denne enkle måten:
Sett nedre ladegrense til 100%. Rediger avgangstidene til kun å gjelde forvarming.
Da lader bilen opp til ønsket nivå med en gang, og du får varme når du trenger det.

Hvis bilen er tilkoblet strøm når forvarming starter får du bedre effekt på forvarmingen, særlig hvis du benytter 16A veggboks/ladekladd. Vi har også skrudd på at bilen kan forvarmes med fremdriftsbatteriet. Da får man litt varme selv om bilen ikke er tilkoblet strøm, når forvarmingen startes (f.eks. når den er parkert på jobben uten mulighet for strøm).

Jeg har tenkt å ha bilen i mange år, så 100% er uaktuelt å ha bilen på i mer enn noen timer av gangen - helst aldri (men noen ganger må man)

Men selv med nedre ladegrense på 90% og ingen timer blir den veldig ofte ladet til 100%

Må nok eksperimentere litt mer...
#2
e-Golf / Sv: Får ikke ladet bilen
fredag 10. april 2015, klokken 07:56
Jeg synes også dette med minimum lading forvirrende og ikke intuitivt i det hele tatt. Alle eksperimenter tar så lang tid også. Jeg ønsker at bilen skal lade til 90% uansett når jeg kobler inn, og videre til 100% (+forvarming) rett før en oppsatt avreise. Ser ut som dette funker som regel. Men noen ganger lader den til 100% lenge før avreise - andre ganger er bilen på 90% ved avreise...
#3
e-Golf / Sv: Bruker manual
onsdag 11. mars 2015, klokken 22:51
Jeg har ihvertfall tenkt å ta en runde og få scannet store deler av boka. Helt avhengig av å ha elektronisk utgave av det meste av manualer til ting jeg eier på Evernote. Det er mange knotete ting som ikke helt gir mening uten manualen - f.eks. fargebruk/pulsering og knappene i ladeluka.

Men å distribuere noe slikt er sikkert forbundet med flere år i fengsel... :)
#4
e-Golf / Sv: Car-net før bilen er overtatt
mandag 09. mars 2015, klokken 21:14
Alt er OK med min også nå.

Glad jeg har min på engelsk forøvrig. Mye feil på oversettelsen ser jeg (kona har den på norsk). Open=Åpne er litt feil på bildet over f.eks...
#5
e-Golf / Sv: Car-net før bilen er overtatt
søndag 08. mars 2015, klokken 17:52
Da fikk jeg også en e-up! Og jeg har ikke senket bilen!! Ugh!
#6
e-Golf / Sv: Car-net før bilen er overtatt
søndag 08. mars 2015, klokken 14:01
Sitat fra: poskare på søndag 08. mars 2015, klokken 13:04
...fikk e-UP og ikke e-Golf jeg :(

Ikke senket bilen din vel? Var snakk om at car-net sjekker avstand ned til bakken som en av parameterene for å avdekke biltype. Gjelder også en god del funksjonalitet inne i bilen som varmetråder i frontrute og batteristatus.

(ok jeg kjeder meg - kona har bilen så jeg får ikke testet om carnet funker... Sorry polskare :))
#7
e-Golf / Sv: Lademønster til E-Golf eiere
torsdag 05. mars 2015, klokken 20:39
En del mobiltelefoner viser 100% men lader seg opp og ned mellom kanskje 95-100% av egentlig kapasitet for ikke å ødelegge batteriet (noen gang merket at du får 99% nesten med en gang du napper ut strømmen - andre ganger er det 100% i timesvis?). Vil ikke forundre meg om de både legger inn en buffer, og at "100%" ikke er en helt eksakt verdi på batteriet. Men alt dette er teorier - det er synd dette ikke er dokumentert en plass (ihvertfall når de først sender med en bibel av en instruksjonsbok med bilen - hvorav halvparten er advarsler).
#8
e-Golf / Sv: Lademønster til E-Golf eiere
onsdag 04. mars 2015, klokken 23:49
Sitat fra: cavallino på onsdag 04. mars 2015, klokken 15:45
Møller fortalte meg at 100% lading er 80% på e-golf. Det skal mao ikke være nødvendig å tenke på å lade mindre enn 100% for å spare batteripakken. Det er altså ikke mulig å lade til batteriet er 100%.

Noen som har dokumentasjon på denne påstanden?
#9
e-Golf / Sv: Car-net før bilen er overtatt
onsdag 04. mars 2015, klokken 23:40
Jeg har heller ikke fått svar på henvendelse sendt til vw rundt dette. Ganske irriterende at de ikke i det minste kan gi et skikkelig svar.
#10
e-Golf / Sv: Klarte bare 108 kilometer
lørdag 28. februar 2015, klokken 13:23
Jeg hentet ut min e-golf i går, og kjørte fint de 111 km hjem i dag (0-4 grader ute) men da på ECO+ og 16km til gode. Jeg har helt ubetydelig erfaring med elbil. Så på en måte er nok ikke det TV2 kom frem til et så veldig urealistisk resultat, men tror det hjelper med elbil-erfaring.
#11
e-Golf / Sv: Car-net før bilen er overtatt
onsdag 11. februar 2015, klokken 23:35
Jeg har en VP e-Golf på bestilling som nå er i Bremehaven. Prøver å få opp car-net men no dice. Dette med å logge ut etter 4 ganger - fikk dere beskjed om dette? Jeg får bare at rammenummeret ikke kan verifiseres.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA