Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Le

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Uoriginale vinterdekk på felg
mandag 08. mai 2017, klokken 14:40
Jeg fikk også et tilbud på 16k, mener prisen er for høy(som mange andre her). Vil til og med overbetale noen tusenlapper dersom jeg får bedre utvalg på vinterdekk og felger.
#2
Bare for å si det - jeg vil også ha stoff, men ønsker ikke å ofre Bose :(
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: INVITASJON TIL FØRVISNING AV AMPERA-E
torsdag 24. november 2016, klokken 10:19
Nå er jeg ikke noe luksus bil bruker og kjører en Kia Soul for tiden, men jeg kan rett og slett ikke sammenligne opplevelsen av interiør mellom disse to bilene. De som skal ditt i dag bør prøvesitte i en Ioniq som står der rett etter dere får sitte i EA, da blir kontrasten enda tydeligere. Når det er sagt, så venter jeg selvsagt på prøvekjøring og ikke minst prisen på EA. Vi har bare en bil i husstanden og rekkevidden og pris er nok avgjørende for oss.

P.S. Forventer å få en hyggelig overraskelse på prisen i forhold til det som står i kontrakten.
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: INVITASJON TIL FØRVISNING AV AMPERA-E
torsdag 24. november 2016, klokken 00:22
Forsetene er dårlige etter min mening, spesielt i bredden...
#5
Takk for oppsummering folkens. Jeg begynner å bli litt skeptisk jeg og:/ Skal prøve å stikke innom Youngstorget i morgen.
#6
Lading av Tesla / Sv: SHUCO Adapter til type 2 kabel
onsdag 24. februar 2016, klokken 15:23
Sitat fra: fredag på onsdag 24. februar 2016, klokken 15:16
Sitat fra: Le på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:50
Hei, kan noen anbefale en slik adapter som jeg kan bruke på min Kia Soul. Har skaffet meg en type1 til type2 kabel, men kan ikke lade bilen på den nye jobben med vanlig schuko:/

Følger det ikke med en ladekabel med schuko-kontakt og kladd med Kia?

ChargeAmps Spark er jo et alternativ:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/charge-amp-spark16-1-ladekabel-uten-kladd?tm=ladekabler/mode-2-til-type-1

Takk for svar!

Den følger med, men ble frastjålet noen uker siden:(
#7
Lading av Tesla / Sv: SHUCO Adapter til type 2 kabel
onsdag 24. februar 2016, klokken 14:50
Hei, kan noen anbefale en slik adapter som jeg kan bruke på min Kia Soul. Har skaffet meg en type1 til type2 kabel, men kan ikke lade bilen på den nye jobben med vanlig schuko:/
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Tyveri av ladekabel Frogner/Majorstua
lørdag 09. januar 2016, klokken 07:36
Stjålet ladekabel, Kia Soul som sto på Bygdøy Alle :'( Det er å surt at det ikke er en innebygget lås på første gen. Soul :-\ En kompis har fortalt at forsikringen skal dekke tapet uten bonus tap, men minus egenandel. Litt usikker om jeg skal anmelde dette og bruke forsikringen. Blir nok billigere å kjøpe en brukt på finn...
#9
Kia Soul EV / Sv: Oslo-Bergen
søndag 04. oktober 2015, klokken 01:11
Sitat fra: madsskon på tirsdag 29. september 2015, klokken 17:19
Jeg fikk når jeg hentet bilen.

Alternativt: registrer deg hos elbilforening, så vil få både brikken deres og nøkkelen til offentlige ladestasjoner. Brikken må du registrere hos de aktuelle leverandørene av ladetjenester(Fortum, Grønnkontakt etc).
#10
Kia Soul EV / Sv: Oslo-Bergen
tirsdag 29. september 2015, klokken 01:46
Did it. Easy. Kjørte via Geilo-Eidfjord. Denne strekningen er litt krevende mot Oslo, men ellers null stress. Lada til 90% ved Eidfjord på veien mot Oslo. Du kan registrere brikken fra elbilforeningen både hos Fortum og Grønnkontakt. Det blir mye lettere enn sms:)
#11
Jeg har ikke lademuligheter hjemme, lader kun på jobb de gangene jeg er der før kl.8 og kommunal parkeringsplass aldri oftere enn annenhver dag. Kjører ca. 40-50km daglig. Jeg vurderte e-up,e-golf, bmw og kia soul og kan bekrefte at i3 er den morsomste, mens soul ga oss den beste helhets opplevelse. Kiaen har jeg siden mai og klarer aldri mindre en 150km i bykjøring, ligger faktisk på 170 i gjennomsnittet på en lading. Kjempe fornøyd:) Lykke til!
#12
Elbiler i media / Sv: Her dummer han seg ut igjen
lørdag 06. juni 2015, klokken 15:20
Sitat fra: Electrix på lørdag 06. juni 2015, klokken 12:23
Sitat fra: peik på lørdag 06. juni 2015, klokken 12:00
Så lenge piggdekkene står på en bil som har sluppet alle avgifter på av miljøhensyn, har det med saken å gjøre.

Og som jeg også skriver, jeg tror også at man har miljøfordeler lokalt i byer.
Så lenge de betaler fulle avgifter på piggdekkbruken er det irrelevant om det er en elbil eller eksosbil. Vil man ha mindre piggdekkbruk så må man regulere piggdekkbruken. Vil man ha mindre eksos må man regulere bruken av drivstoff.

Bravo, case closed
#13
TLC / Sv: lakk og bulk skader - beste verksted for dette!
fredag 05. juni 2015, klokken 11:49
Jeg slenger meg med på dette jeg også! Tips til noe bra verksteder i forhold til pris/kvalitet i Oslo område? Jeg fant nylig en liten bulk + noen stygge riper, når jeg skulle hente bilen fra parkeringsplassen for noen dager siden...... >:(
#14
Kia Soul EV / Sv: Antirustbehandling av Kia Soul EV
torsdag 04. juni 2015, klokken 10:50
Noen som kan tipse noe bra steder for antirustbehandling i Oslo/ Akershus. Ingen behandlig på min og jeg vurderer å fiske det til høsten.
#15
Kia Soul EV / Sv: Rekkeviddetest
torsdag 04. juni 2015, klokken 10:44
Jeg har bilen i ca. 1 mnd nå og er veldig happy med valget. Min første elbil og jeg klarer lett 150km med min "newbie" kjørestil. Min personlig rekord ligge på ca. 187(157 kjørt i måleren viste 30km igjen). Kjører stor sett i Oslo, med flere turer til Asker ukentlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA