Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elbilmanne

#1
Jeg mener å ha lest/hørt at TWC kan være litt plundrete med andre biler, og at løsningen er å sørge for at den er godt plugget, altså helt inn, og sørge for å holde den der til den er låst fast og ladingen begynner. Kan være jeg er på jordet, men verdt å teste.
#2
Model S / Sv: Nye vinterdekk - Pigg eller piggfritt?
torsdag 06. oktober 2016, klokken 19:20
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 05. oktober 2016, klokken 12:53

Nå som jeg har mulighet til å skru esp og traction control tullet helt av (...)

What?! På P85D?
#3
Model S / Sv: Software v8.0
torsdag 06. oktober 2016, klokken 19:18
Jeg var innom SC i Drammen i dag, og da fortalte han i disken at utrulling i Canada, Mexico og Europa startet i dag.
#4
Model S / Sv: Firmware v8.0
torsdag 22. september 2016, klokken 19:35
Det tror jeg ikke kommer på lenge.
#5
Model S / Sv: Firmware v8.0
torsdag 22. september 2016, klokken 17:59
Sitat fra: OlafGTE på torsdag 22. september 2016, klokken 16:27
Sitat fra: Thor2014 på torsdag 22. september 2016, klokken 16:22
Litt usikkert på hvordan dette virker, men å kommer opp med noe som endrer klimaanlegget basert på hvor solen er må jeg si er litt kult.
Kanskje de har blitt inspirert av VWs Climatronic-system? ;)

Hvordan da? Elbiler har vel knapt noe behov for å tilpasse utslippene etter om man blir målt eller ikke.  ;)
#6
Model S / Sv: Spotify henger på repeat
fredag 16. september 2016, klokken 17:30
Har tilsvarende problem siden en av de siste oppdateringene. Spotify henger når det er ca. 25 sek igjen av en sang, og så starter samme sang på nytt. >:( dette fungerte jo helt fint før!
#7
Model S / Sv: Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info
onsdag 13. juli 2016, klokken 19:44
Dere som har fått oppgradert, og har hatt det en stund: Synes dere det var verdt det? Jeg har luktet litt på oppgradering for å få litt mer oompf i høy hastighet ved autobahn-kjøring. Opplever dere en vesentlig forskjell fra f.eks. 120 og oppover?

Ser også at det er noen av dere som har fått gjort jobben til mellom 50 og 60 000. Jeg ble quotet 83000 hos Oslo Nord i dag. Hvordan fikk dere ordnet den lave (les: mindre høye) prisen?
#8
Jeg skjønner ikke helt hvorfor bilen ikke klarer å dele lasten jevnt på de tre faser, uavhengig av spenningen.

Kanskje noen som har god peiling (griffel, for eksempel) kan utdype! :)

Når bilen er koblet til tre-fase 400v, så skal det vel i teorien helst ikke gå noe strøm i nøytrallederen ved jevn belastning mellom fasene. Om spenningen synker til 230 mellom fasene i stedet, hvorfor skal dette ha noe å si? Jeg skjønner jo at det er noe i dag som detekterer at det er en nøytralleder tilkoblet, men er det noen konstruksjonsmessig årsak til at ikke Tesla bare kan be laderene droppe denne testen når de måler 230V i stedet for 400V, eller et signal fra HPWC om at det er nettopp dette konfigurasjonen som er koblet til?

Jeg har sett testen til Bjørn, og skjønner hvorfor strømmen fordeler seg som den gjør når den kobles som "to-fase", men når man bare får en drøy kw ekstra sammenliknet med blå plugg. Men om dette er alt de tilbyr for trefase-230, hvorfor gidder de da å tilby det? Kommer e-verket i det hele tatt til å tillate denne konfigurasjonen med skjevlast?

Jeg ser fra manualen at man får en feilmelding på veggboksen om det er en ikke-tesla som forsøker å lade på "ikke-støttet" lademodus. Kan dette indikere at det faktisk foregår en informasjonsutveksling utover den vanlige protokollen?

Jeg krysser i hvert fall fingrene og håper på at de har vært litt smartere enn vi tror. ;D
#9
Model S / Sv: Autopark erfaringer
torsdag 31. mars 2016, klokken 21:28
Jeg bruker lukeparkeringen ganske mye, og har gode erfaringer med den. Den kjører nærmere de andre bilene enn jeg normalt ville tatt sjansen på, men jeg har enda ikke vært borti noen.

Inn-og-ut-parkeringen har jeg ikke brukt noe særlig. Har prøvd den noen ganger, men synes jeg parkerer raskere og bedre selv. Det er ganske god oversikt i kamera og speil, så føler ikke jeg har behov for å få datamaskinen til å gjøre det så lenge jeg likevel må sitte i bilen. Kan jeg hoppe ut og sende den inn på egenhånd derimot, så er det en annen sak!
#10
Model S / Sv: Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info
torsdag 31. mars 2016, klokken 20:49
Har Tesla noen P90D med ludi noen sted på østlandet som man evt. kan prøve før man hopper på en sånn oppgradering?
#11
Model S / Sv: Godt utstyrt 70D eller 85D mere ribbet utgave
torsdag 31. mars 2016, klokken 20:40
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 31. mars 2016, klokken 09:18
Hører en veldig svar lyd forfra jeg også. Kanskje noe mer i range mode enn uten, men helt minimalt. Opplever ikke rare forskjellen sammenlignet med S85. Støy fra motor er med andre ord ikke akkurat et argument mot 4wd....

Ville bare slenge meg på denne. Eneste gangen jeg hører motoren foran er om jeg kjører sakte uten lyd på anlegget i rangemode, eller gir bånn pinne fra start, og det tilfellet synes jeg lyden er ganske kul. *weeeeeeeeeeeeeeEEEEE*  ;D ;D For meg er det helt uforståelig at noen bruker dette som argument for å ikke kjøpe D.
#12
Er det noe mulighet for at man kunne lurt ut noen flere ampere om man hadde lasket inn bilens L3 på en av de andre fasene?
#13
Model S / Sv: Matt abachi eller karbon?
torsdag 04. februar 2016, klokken 19:01
Gratulerer med godt valg! Jeg valgte karbon i mangel av børstet alu som jeg ellers liker godt i bil, og synes ikke det er så fremtredende (rånete) som jeg hadde fryktet på forhånd. Tre gjør seg best i båt. :)
#14
Model S / Sv: Transport av vaskemaskin
torsdag 04. februar 2016, klokken 18:55
Ikke for å ødelegge moroa her, men jeg har forsøkt å få inn en stekeovn av normal størrelse med emballasje, og det gikk dårlig. Fikk ikke igjen bakluka.
#15
Model S / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
torsdag 04. februar 2016, klokken 18:51
Jeg har en P85D med vinterpakke, levert mai 2015. Mine dyser er justerbare. Trer forsiktig en knappenål inn i dysehullet, og styrer den dit jeg vil ha strålen. Hadde tidligere problemer med at jeg fikk tørre felt på ruta når jeg kjørte på motorveien i høy hastighet, men har fått korrigert dette ved å stille strålene litt høyere på ruta. Vinden presser dem som nevnt tidligere ned i høyere hastighet. Det er litt knot å justere, da det er vanskelig å treffe dysene med nåla, og små justeringer gir store utslag. Lettere å komme til om man kjører viskerene i serviceposisjon (les: umulig å komme til om man ikke gjør dette).
Jeg holder med at andre biler har bedre spylerdyser. Hadde en volvo en gang som pent dusjet hele ruta på en gang. Eneste jeg savner med den bilen.  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA