Perfekt!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Icenor på onsdag 18. februar 2015, klokken 02:53
Så bra. Jeg skulle til å skrive et innlegg hvor jeg forklarer at jeg regelmessig kjører strekningen Oslo-Torp (117km) ifbm. jobb med en Leaf og at jeg nå på vinteren er avhengig av å hurtiglade 2x15min i Drammen og i Holmestrand for å klare å holde fartsgrensen gjennom hele turen. Totalt bruker jeg da 2 timer hvorav 1 time og 30 min er kjøring. Det er med andre ord helt mulig å pendle slik, men jeg ville ikke anbefalt det hver dag. Skal ikke mer til enn at hurtigladeren på Kiwi Holmestrand er ute av drift og så har jeg et stort problem...
Sitat fra: Kagex på fredag 13. februar 2015, klokken 10:53
Gsbildeler kjøpte jeg hos. Ja jeg gjorde det selv
SitatMed 230V 16A lader du en Leaf eller Soul med ca 3.3kWh pr time, så 10t er mer enn nok til å gå fra helt tom til helt full på en arbeidsdag
Sitatav de 120 km så utgjør 110 sonen noe sånt som 4-5 km?
80 soner utgjør vel en langt større andel.
SitatDu sparer altså over 75 000 kr i året på elbil dersom du ikke må hurtiglade. Dersom du hurtiglader i Drammen koster det altså maks 6000 i året, dvs. forsatt ca. 69 000 rimeligere.
Dersom du velger ny Tesla i forhold til nye mer vanlige elbiler må du normalt låne 300 000 - 500 000 kr mer. Kapitalkostnaden blir da fort 50 000 mer i året. Dvs. Tesla lønner seg noe forhold til å velge en billig dieselbil og betale bom og diesel, men det er først når du velger en billig elbil at du virkelig kan spare penger!