Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ArJo

#1
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Ikke lading med nettkabel
tirsdag 03. november 2015, klokken 22:09
Hei.

Har nå fått reparert og ordnet sikringsholderen fra delebilen. Den var også rimelig sprø etter mange år med mye varme. Epoxy gjorde susen. Desverre var sikringen fra delebilen også defekt, så det ble et nytt forsøk med en 20A glass-sikring. Nå fungerer det igjen og bilen lader. :D

Bestiller ny sikring på Elfa.

Anbefaler alle å sjekke koblinger og kabelsko i Interface boksen. I begge bilene mine var det løse kabelsko og dårlig kontakt med varmgang.
#2
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Ikke lading med nettkabel
søndag 01. november 2015, klokken 23:11
Hei.
Think'en har nå gått fint i 9 mnd og ca 4000km men nå sluttet den plutselig å lade.
Ingen feilmelding i displayet.  Den lot seg starte å kjøre med nettkabelen tilkoblet. Sjekket i dag og fant at det har vært varmgang i sikringsholderen for 15A sikringen på nettinngangen på Interface boksen. Her var det brudd. Siden delebilen står 3 mil unna forsøkte jeg det jeg hadde, en 20A glass sikring. Den gikk med en gang.

Kan det være at laderen kan være gått? Hvordan oppfører laderen seg når den går i stykker? Har noen erfaring med at laderen da ryker inntaks sikringen?
#3
Takk for det!

Bilen går i hvert fall 30km, så Toppåsveien skal gå bra.

Jeg er ute reiser i jobb nå, men kan jeg ta kontakt med deg nærmere helgen?
#4
Jeg bor på Bjørndal i Oslo 12.

Det er kanskje greit å sjekke feilen med diagnoseapparat før batteripakken tas ned?

Tror vannfylling ble gjort i høst? Usikker på hvor mye den har gått etter det. Tidligere eier hadde problemer i høst og forsøkte å bytte noen pakker.
#5
Hei
Kjøpte en Think 2002 i Julen og en Think 2001 delebil nå. Bilen har gått over 100 000km. Tidligere eier har byttet noen batteri pakker tidligere. Bilen går, men kan ikke lades mer enn til ca 80%. Etter lading står følgende melding i displayet på speedometeret "Charging Fault, service required"

Har lest både manualer og om temaet her på forumet, så jeg regner med at det er defekte batteripakker?

Har dessverre ikke diagnoseverktøyet til Think A266, så jeg får ikke mer info om feilen.

Hvordan er det best å feilsøke batteri pakkene; lade de opp så mye som mulig, eller utlade de så mye som mulig?

Er det mulig å starte initial lading/vedlikeholdslading uten diagnoseverktøyet til A266?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA