Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Øivind

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Problemer med type 1 til 2
søndag 11. september 2016, klokken 22:38
Hvis ladekladden fungerer uten problemer, ville jeg forsøkt med en annen type 2 kabel.
Bør jo også få sjekket og evnt. byttet den du har kjøpt hvis den ikke er i orden. 
Bruker type 2 på e-NV200 (original kabel) innimellom og har ikke merket noe tull hittil.
#4
Nissan e-NV200 / Sv: Fossilvarmer på e-NV200
torsdag 07. juli 2016, klokken 08:55
Finnes det ikke batteriprodusenter i Norge fortsatt?
Bare en tanke til en forretningsidé...
Batteripakke og varmevifte til varebiler, både EL og fossil...
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ny garasje og to ladepunkter
torsdag 07. juli 2016, klokken 00:10
Takker for svar
#6
Ladeplasser og ladekabler / Ny garasje og to ladepunkter
onsdag 06. juli 2016, klokken 11:30
Hei, har lest både her og andre steder om ladepunkt/ladestasjon til bruk hjemme. Men fortsatt ikke sikker på hva som fungerer godt til en pris som ikke koster flere skjorter.

Skal bygge garasje og trenger ladepunkter til Leaf og e-NV200.
Har kommet til at 16A kan være greit, men elektriker (Norgeseliten) kommer med forslag om denne; Saltoboks S16 C2 m/20A RCBO, "tilbud" på 19900,- ferdig montert. http://www.norgeseliten.no/

I og med at jeg skal ha to punkter synes jeg dette "tilbudet" høres rimelig drøyt ut.
Koster det virkelig såpass å få 16A med raskere og tryggere lading?
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Arctic Roads forts.
onsdag 06. juli 2016, klokken 10:09
Har måttet bruke AR noen ganger ved Svinesundsparken, men heldigvis har Fortum nå fått opp ladere i Halden.
260,- hos AR for enkeltlading, kontra 75,- hos Fortum...
Lader ikke så ofte på hurtiglader at et abonnement hos AR er noe poeng, men kan rett og slett ikke skjønne hvorfor de ikke tilbyr minuttpris i tillegg...
Kommer ikke til å lade der igjen...
#8
Har hatt "død" Leaf en gang da 12V batteriet var flatt. Bare klikket/tikket i releer. Med tilkoblet starthjelp kom den i gang igjen.
#9
Carwing / Sv: Praktisk info om Nissan Connect
fredag 19. februar 2016, klokken 11:03
Har forsøkt å lage bruker på NissanConnect og legge inn i Leaf'en. Bruksanvisningen som kom opp stemte ikke overens i det hele tatt.
Har etter masse undersøkelse og kontakt med "kundeservice" funnet ut at dette funker ikke. Det gjelder kun ny Leaf. Ikke opp til 2015, der må fortsatt brukerid og passord fra carwings brukes. Samme i appene. Vi med "gammel" bil blir koblet til NissanConnect, men med gammel info fra carwings. Aner ikke om systemet i bilen blir oppdatert, men tviler...
Vet ikke hvordan det er med android/iOS nå, men Leaf Assistent til Windows Phone/Windows 10 mobile fungerer utmerket nå. Tar ca 30 sekunder å slå på klima med nye Connect, kontra opp til 10 minutter med gamle carwings. De gangene det i det hele tatt fungerte...
#10
Hele navigasjonssystemet på Leaf er en katastrofe...
Bruker heller Here Drive på mobilen til navigering og ladekart på 1881 til å finne hurtigladere...
#11
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Hvorfor fryse ved hurtiglading?
søndag 18. januar 2015, klokken 13:13
Har observert noen som sitter i bilen og fryser når de hurtiglader.
På min Nissan Leaf trykker jeg to ganger på startknappen (etter å ha koblet til og startet lading) uten å holde på bremsen, da kan varmeapparatet brukes og jeg slipper å bli "isklump"  :)
#12
Elbiler i media / Elbil på vinterføre
søndag 11. januar 2015, klokken 11:15
Vet ikke om journalister gjør dette helt bevisst, eller om "det bare blir sånn"...
Å stole på pressen når det gjelder å gi elbil negativt fokus, ja det kan vi alltid stole på... Som her fra drammens tidende, som regel er det "Bil kjørte av veien"
Men når en elbil kjører av? "Tesla kjørte av veien"
Mye rart i kommentarfeltet under artikkelen..
http://touch.dt.no/Tesla_kj_rte_ut_p__glatta-5-57-17657.html
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA