Det er en zigbee enhet. Hvis du har et smarthus som snakker zigbee så er det ikke umulig å få lagt det til. Zigbee er en åpen standard, og såvidt jeg vet så skal du kunne binde disse opp som andre stikkontakter med Zigbee HA profil.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: sylwester på fredag 08. juli 2016, klokken 12:35Ikke noe unntak. Man har alltid hatt lov til å bytte deksel, dette er bare et litt avansert deksel. Du har ikke lov å skru på lederne, men det gjør du ikke her, det er det som er så genialt. Helt lovlig "do it yourself" løsning. to skruer, og så søke den opp med gateway.
Jeg trodde man måtte bytte hele greia så da blir dette noe helt annet siden man ikke kobler til ledere. Hvis så skumme man i følge regelverket fått det ettersett av en elektriker, men siden det ikke er noen montering som kan gå galt har denne kontakten fått unntak?
Sitat fra: sylwester på fredag 08. juli 2016, klokken 12:35Vi bruker triac til å koble inn (og jeg mener også ut) fasen, og så slår vi inn reléet like etterpå. Dette er ganske standard, hvis ikke ville reléene vare bare noen hundre innslag. Diskutert litt her:
Ja. Bryter man ved å koble av risikerer man lysbue som gir sot og dårligere kontakt. Kan hende det er litt snillere å la bilen avslutte ladingen, men tror ikke det er farlig for bilen at sikringen går.
Sitat fra: elektrolux på fredag 08. juli 2016, klokken 10:37Det fungerer fint. Vi har idag kalender-funksjon på stikkontakt, men vil etterhvert (på nyåret) komme med gateway oppdateringer som kan la deg styre etter strømpris eller annet (vannføring i Glomma?)
Det er problemfritt å bryte strømmen til ladekabel, for så å sette strømmen på igjen.
Genialt om dette kan styre strømforbruk mot strømprisen. Ønsker en slik på VVB slik at den ikke går på når strømprisen er på topp.
Har heldigvis Schuko på min 3 kW VVB.
Sitat fra: Øystein16 på fredag 08. juli 2016, klokken 07:36
Her gjeld det elbil og tilsvarande.
Så langt eg kan forstå vil appstyring av av/på for lading bryte med rutinen som er satt for vår bil (Golf) - der ladekladden først skal gjennomføre ein eigenkontroll av kursen før ein set støpsel i bilen. Som tilsvarande alternativ kan eg bryta straumen i sikringskapet. Spørsmålet mitt vil vera om løysinga er godkjent som ladepunkt for elbil og tilsvarande godkjent av bilfabrikantane. At det kan fungera er ei anna sak.