Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjelliken

#1
Reise forsikring dekker vel den om du ikke var på hjemme addressen.  :-\

Men det er helt klart ikke noe særlig med tyveri. :(
#2
Rogaland elbilforening / Sv: Bergen Stavanger med E-Golf
fredag 04. desember 2015, klokken 08:47
#3
Volkswagen VW / Sv: Car-Net for Android, oppdatering
fredag 25. september 2015, klokken 10:13
 >:( *Jeg har ikke hatt kontakt med min bil siden 15 august .. dette lover bra...  :-X
#4
Hordaland elbilforening / Sv: Fullt i Bygarasjen
fredag 25. september 2015, klokken 10:10
 :( Ser dessverre problemet der.. Parkerte hin dagen og skulle plugge i laderen..
Tenkte det var en god plassering. men da fire av uttakene ikke var strøm på hjalp det lite.

Fikk jo ikke ladet uansett. Jeg var heldig og fikk flyttet bilen min litt lenger bort den dagen for det var ikke fult.
Men er jo ikke vits å ha den plugget i om det ikke er mulig å få strøm.. Uansett hvor fustrerende det må være å se en som ikke lader og står parkert der. :-[
#5
Rogaland elbilforening / Sv: Bergen Stavanger med E-Golf
fredag 25. september 2015, klokken 09:58
 :o Turen er unnagjort men ikke helt uten rekkevidde angst.. Jada jeg vet at 19" sommerhjul ikke hjelper på rekkevidden.. :P

Men Ladet til 98% kjørte innom Møller i Haugesund fordi jeg hadde sagt ifra om at jeg var på vei ned.. Kom dessverre litt etter stengetid og Møller hadde selvfølgelig fylt opp alle lade stasjonene sine med sine kundebiler eller demo biler. Woohoo.

Så siden rekkevidde agsten var der ble det to timer stopp på amanda med skikkelig slow charge..
Og kom til Randaberg med god margin.

Så vi kjørte direkte til Stort på hjemtur søndag.. og med veldig pen kjøring på tørr vei rundt 14 grader var det 20 km igjen på batt ved ankomst Stord. Så vi kunne ha kjørt litt fortere og enda klart det.

Det som kommer frem i en slik situasjon er at det går om en må og kjører fint.
Men om en skal være komfortabel bør det komme ccs lader helst på Aksdal.

Og ikke bare en men min to Av hver type lader. Tesla har jo 6 stykk der... :) Just saying.
Da hadde det holdt med 15-20 min på stord og 10 min på Aksdal.. og ikke nesten 45-50 på stord..


I tillegg til dette spør folk meg hele tiden om rekkevidde på elbil..

Mitt generelle svar er at det ikke er noe stress i Bergen for her er det endel hurtigladere å velge mellom.
Men andre steder er det verre.. Da sier de fleste ahh jeg kan kjøre 60 mil på disel bilen.. ja men det er ikke bare en bensinstasjon mellom bergen og oslo?
Det er mitt generelle svar. noe å tenke på...

Så problemet er ikke range det er utbygging av mulige lade plasser.
Jeg tenker bensinstasjoner kan nyte godt av å ha en slik ladestasjon i nærheten..
Vi har jo tross alt litt tid å slå ihjel når vi er å lader.. Mersalg er det ikke det bensinstasjoner lever av for tiden?
#6
Hordaland elbilforening / Sv: Hurtigladestasjon Danmarksplass lite brukt?
torsdag 17. september 2015, klokken 13:05
 ;) For min del bruker jeg den på danmarksplass mest. Fordi jeg bor ett stykke utenfor byen.
Og da er det greit å stoppe inom der for å lade.

Trenger ikke stå å lade fuldt hver gang så alt ifra 10 min til 20 utifra hvor langt jeg skal.
Danmarksplass er for meg idiell. Men helt klart at jeg ser ikke alle har samme behov som meg.

Det beste er at det aldrig er kø for lading der.
Og jo flere elbiler det kommer blir nok trykket større.
#7
Rogaland elbilforening / Bergen Stavanger med E-Golf
torsdag 17. september 2015, klokken 12:58
Hei skal til Stavanger i morgen med E-Golf fra Bergen

Er det noen som har tatt denne strekningen. Ser det kan bli knapt med strøm og mulig lade litt i Haugesund.

Eller ved møller de har vist 5 16 amper ladere som kan nyttes.

Andre alternativer ?

Da det enda ikke er noen hurtigladere mellom Lervik på stord og Randaberg? :o
#8
Hordaland elbilforening / Bensin på bålet..
mandag 13. juli 2015, klokken 11:54
 :( Er det ikke rart at Bensinen i norge koster nesten det samme uavhenging av olje prisen...??

Og er det ikke rart at hurtigladerene har samme pris for lading nå som strømmen er så billig?

Bare en tanke  :-\
#9
e-Golf / Sv: Kjært barn har mange navn..
fredag 03. juli 2015, klokken 13:20
 :o "WhiteBird" ble det på denne  :D
#10
e-Golf / Sv: Skrytebilder
torsdag 02. juli 2015, klokken 11:02
 ;D Da er jo løsningen enkel.. sorte muttre..  :o
#11
e-Golf / Sv: Range exstender ......
fredag 19. juni 2015, klokken 10:19
 ??? Det store spørsmålet er hva vil noe slikt koste?

Neste spørsmål er kommer det flere på markede for å forlenge range på dagnes EL biler som har dårlig Range.

Og hvordan blir brukervenneligheten på slik ?
Montering og Godkjenning?

Tror det vil bli interessante tider i møte. :D
#12
e-Golf / Sv: Range exstender ......
torsdag 18. juni 2015, klokken 14:11
Google translate av den artikkelen.

Our vehicle is a modified VW e-Golf. Most people will agree with us when we take the view that a normal golf is simply a very successful car - Volkswagen, however lodged at the electrification some compromises that lead to restrictions in daily life.


Wulf Gaertner Autoparts AG the problem of lack of coverage has taken and found an innovative solution. By installing the world's first Battery Range Extender (B-REx) for the e-Golf, the range could be increased by 50%. Thus, for everyday realistic reach 230km on a single charge.




In addition to supplying power to the traction drive, the Battery Range Extender can be used as mobile energy storage. The data stored in the battery 10kWh can be used to operate conventional 230V consumers with an output of up to 4kW. In this way you will be independent of the normal power grid. This creates new possibilities, potential applications include:

• storage of electricity from solar or wind power
• energy supply for holiday homes far away from the electricity grid
• fuse for current availability in the event of a power outage
• Charge of stranded electric vehicles due to low batteries

The Battery Range Extender thus enabling the bidirectional charging and is ready for integration into the smart grid, the smart grid.

The e-Golf is preferably loaded on the Type 2 connector biphasic with 7kW. About the standard loader, the main battery is charged while the B-REx is filled on the second phase with 3.3kW with 3.7kW. If a CEE plug used with 16A, as can be done with the external smart charger with integrated GSM control a load with the same power.

If there is no three-phase connection is available, the e-Golf can alternatively be charged via two plug. The charge the main battery is then at 16A performed with 3,7kW that the B-Rex at 2.2kW.

He can also like the production model by DC loaded with CCS plug at 50kW. However, only the main battery is charged.







Specifications of Battery Range Extender

Battery capacity: 10.36 kWh

Input Voltage: 51.8 V

Output voltage: 360 V

#13
e-Golf / Sv: Hva er poenget med en ladestasjon?
onsdag 17. juni 2015, klokken 12:57
+ at du får raskere lading med ladestasjon utfra det jeg har lest. og du får vel ikke 16 ampere på den vanlige stikket sucko en får vel bare 10 ampere.

Blir nok lade stasjon hos meg med tiden og. Er ikke bekymret for å bruke den laderen som følger med bilen orginalt.
#14
 :D Ja er i rommet forran girspaken Er vel der askebegeret skulle ha vært. Men nå er det ett lite rom der man kan ha ting i. der er i allefall min USB kontakt.

#15
e-Golf / Sv: Bilferie med E-Golf
torsdag 11. juni 2015, klokken 11:19
 :D Det finnes lade kart for Sverige også og det virker som om det skulle gå rimelig greit.

Jeg ser ikke at det skal være noe problem om en tar seg den tiden en trenger.
Men når jeg selv skal over fjellet blir det nok bensin bilen. :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA