Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - wibb

#1
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
torsdag 16. april 2015, klokken 20:09
Sitat fra: anorway på torsdag 16. april 2015, klokken 19:59
Jeg ser på Volkswagen sine sider og lager "MIN EGEN" gte. Men hva evt. hvor er tilvalget Car-net?
Du mener i "Bygg din GTE"? Er det ikke et valg enda? Var ikke det i høst heller, men jeg mener det i hvert fall står oppført i prislisten som kom etter nyttår. Kan lastes ned fra nett
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
torsdag 16. april 2015, klokken 20:04
Avtalt overtakelse neste uke. Endelig  ;D

Produksjon startet i uke 11, men ble stoppet av "kvalitetskontrollen"  ???
#3
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
torsdag 16. april 2015, klokken 19:53
Jeg er rimelig sikker på at jeg er blitt fortalt av selger at denne muligheten har man uavhengig av om man har Car-Net. Jeg bestilte med da. Tanken på å fjernstyre klima ble litt for fristende. Hvor mye det blir brukt gjenstår å se. Men først må jo hele Car-Net-systemet fungere da. Spent på hvordan det blir etter alt man har lest om den saken...
#4
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
fredag 27. mars 2015, klokken 19:29
Sitat fra: MortenA på onsdag 25. mars 2015, klokken 08:30
Bensinvarmeren er utmerket. Det er ikke noe problem med batterikapasitet. Bilen har jo flere batterier og bruker garantert ikke "drivverks"-batteriet til varmeren.
Jeg har aldri hatt bensinvarmer, men jeg tror som du uttrykker at det funker bra. Når det gjelder batteri har jeg som nevnt tidligere (ca. på side 9-10) fått beskjed om at det er 12 V batteriet som tappes ved bruk av bensinvarmeren. Dette batteriet har jeg fått beskjed om at ikke lades når man plugger i bilen og kun lades når man kjører bensinmotoren (ikke kun EL-kjøring). Så da er spørsmålet om man kjører nok på bensin ila vinteren til at det ikke tappes for mye uten lading. Men det går så klart an å vedlikeholde et par ganger ila vinteren for sikkerhets skyld.

Du skriver "flere batterier". Det er vel bare to?
#5
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
fredag 27. mars 2015, klokken 19:05
Sitat fra: MortenA på fredag 27. mars 2015, klokken 18:20
GTE spotta på Drammensveien i Oslo i dag 27.mars.
...
Da er det kanskje en demobil som de ikke tok det så tungt med den ekstra kvalitetskontrollen på?  ???
#6
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
fredag 27. mars 2015, klokken 19:03
Jeg har også fått beskjed om det ikke blir levert noen biler før i uke 17. Jeg som håpet på levering til påske  :'(

Har slått meg til ro med at det blir enda litt mer venting men håper bare det ikke blir flere utsettelser. Ble litt bekymret når det rett før levering kommer beskjed om en måned ekstra med kvalitetskontroll. Får satse på at de de ikke har funnet et større problem men bare vil være ekstra sikker på å levere kvalitet på de første bilene ;)
#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
fredag 27. mars 2015, klokken 18:53
Sitat fra: Eple på fredag 27. mars 2015, klokken 16:20
Utrolig hvor fine de felgene er i virkeligheten og hvor mindre pene slik de fremstår i "Bygg din GTE" er nesten ikke til å tro.  Sett med mine øyne som liker det minimalistisk. Ser ut som 2 helt forskjellige felger...

Disse tar seg veldig godt ut synes jeg. Noe av det finere jeg har sett av standard felger som bilen leveres med og mye finere enn Etron sine.
  :D
Helt enig at de ser mye bedre ut nå. Men for meg ser det ut som de faktisk har tatt grep (kanskje etter tilbakemeldinger?) og farget "eikene" som ligger i bakgrunnen svarte (ser det godt hvis man zoomer inn på bildet i siste katalogen). På nært hold vil de nok se helt like ut formmessig, men på avstand vil det ut som de har mye renere linjer.
#8
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
torsdag 12. februar 2015, klokken 18:24
Sitat fra: BadaBing på torsdag 12. februar 2015, klokken 17:05

Sitat fra: wibb på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:43
Har fått bekreftet produksjon i uke 11. Gode nyheter etter litt bekymring der en stund.  ;D
Håper sterkt på levering før påske...

Uke 11 er bare litt i underkant av en måned. Det er ikke lenge til :)
Absolutt ikke, ikke i forhold til tiden jeg har ventet i hvert fall  ;D Så får vi satse på at det ikke blir noe plutselig stopp i levering ala varmepumpesaken for e-Golf. Men det burde vel ikke være noen grunn til det for GTE...  ??? :D
#9
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
torsdag 12. februar 2015, klokken 13:46
Sitat fra: Eirik76 på torsdag 12. februar 2015, klokken 12:33
Sitat fra: wibb på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:43...
Når bestilte du bilen?
Jeg bestilte ved lansering i begynnelsen av oktober og tror vel jeg skal få av de første som kunne bestilles av forhandler i Norge
#10
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
torsdag 12. februar 2015, klokken 10:43
Har fått bekreftet produksjon i uke 11. Gode nyheter etter litt bekymring der en stund.  ;D
Håper sterkt på levering før påske...
#11
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
torsdag 05. februar 2015, klokken 19:26
Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på torsdag 05. februar 2015, klokken 18:35
Jeg vil dog mase igjen for å få bekreftet følgende: hvis man IKKE velger bensinvarmer, eller skrur denne på: 1. Blir bilen skikkelig varm inni? 2. trekker den strøm FRA hovedbatteri og dermed reduserer rekkevidden? Dette vil jeg ha svar på.
Ang. punkt 2: Jeg har altså fått beskjed fra min kontaktperson at parkeringsvarmeren tar strøm fra 12V-batteriet som for vanlige biler (derav min bekymring rundt tapping av det batteriet uten tilstrekkelig lading fra kjøring). Veldig fint å få vite om noen får annen info...
#12
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
torsdag 05. februar 2015, klokken 10:44
Sitat fra: Fairlane på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:24
Ser den og er også spent på hva fasit er. Noe av grunnen til at jeg tok den med er at jeg har utelukkende positive erfaringer med bensinvarmeren fra før og at oppvarming da ev ikke går på bekostning av rekkevidden på eldrift. Økonomien i det blir en annen sak..
Jeg heller ikke forestille meg at elvarmeren kan være like effektiv som en webasto for å oppnå rask oppvarming av kupeen, men det kan jo hende jeg tar grundig feil.
Et annet moment kan jo være at bensinvarmeren sikrer driftstemp på bensinmotoren før den slår inn i hybriddrift, som sikkert ikke er skadelig.
Rekkevidden på el-drift har jeg ikke tenkt så mye på oppi akkurat dette. Jeg har vel tenkt litt slik at hvis du har brukt av batteriet til kupévarming (altså at du ikke står tilkoblet nettet) så får man jo da bruke bensinmotoren ekstra til fremdrift da. Men dersom det er slik at parkeringsvarmeren er et veldig effektivt system kan jo selvfølgelig det ha noe innvirkning på "regnestykket" da. Det jeg tenker mest på er at jeg helst vil slippe å bekymre meg for status på 12V-batteriet i en ny bil. Kjipt at de ikke har sørget for vedlikeholdslading av det når man først plugger det store batteriet i nettstrømmen (er i hvert fall det jeg har blitt fortalt).

Ellers er også jeg usikker på effektiviteten på EL-varme kontra bensinvarmer. Det er vel diverse diskusjoner rundt EL-varmeren på EL-Golfen, men jeg har ikke helt fått satt meg inn i det.
#13
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
torsdag 05. februar 2015, klokken 10:14
Sitat fra: Fairlane på torsdag 05. februar 2015, klokken 09:42
Slår også et slag for parkeringsvarmer. Har hatt det i mine 2 siste Golfer og det var det første jeg krysset av for i ekstrautstyrslista når jeg bestilte GTE.

Kommer selvsagt veldig an på din bruk og parkeringsforhold, men for meg er det verdt hver eneste krone, hadde lett krysset av om den kostet det dobbelte også.
Jeg kan for øvrig ikke tenke meg at det ikke skal være mulig å sette den i gang også i elmodus, det er jo en separat enhet som drar bensin fra bensintanken og hvis den fungerer på samme vis som i vanlig Golf 7 TSI kan den startes manuelt med et lett trykk på bryteren, også når man kjører. Da blåser det varmluft i dysene etter noen hundre meter. Fungerer upåklagelig og jeg har aldri hatt behov for hverken service eller lading, selv med stort sett småkjøring. Bare å la den blåse seg ren med jevne mellomrom, la den gå en full syklus av og til, samt sørge for å starte den noen ganger også i sommerhalvåret, da som kjøler..

Ellers tror jeg unasett du får igjen de pengene når du en gang skal selge, det har vist seg å være attraktivt de gangene jeg har solgt. Skal man ettermontere en slik enhet, med fjernstyring, kommer det fort på 25+ og du får ikke den samme integreringen i kjørecomputeren som den fabrikkmonterte.

Jeg minner om at dette er ikke en vanlig fossilbil og at erfaringer ikke nødvendigvis kan overføres direkte. Jf. at det kan være ekstra utfordringer utover det vanlige med lading av 12 V-batteriet etter bruk av parkeringsvarmer som jeg beskrev i forrige post. Dette at det er en ny løsning har også forhandlerne fått erfare da det etter min erfaring har sittet litt langt inne å få gode svar på spørsmål rundt parkeringsvarmer, lading og kjøring på EL kontra bensin/hybrid.

I tillegg har man jo mulighet til å forvarme kupé på EL fra det store batteriet eller fra nettstrøm så det er jo ikke slik at man mister denne muligheten uten parkeringsvarmer. Det man mister helt er forvarming av motor.

#14
Plugg-inn hybrider / Sv: Hvorfor valgte du GOLF GTE (vs Audi E-Tron)?
onsdag 04. februar 2015, klokken 16:39
Mest pris. Det ble vel nevnt tidlig her at med samme utstyr ville det fort bli 50.000 i forskjell. Jeg er litt usikker på om det er så mye nå egentlig. Jeg prøvde på en liten sammenligning i høst men kom vel ikke helt i mål. Noen som har gjort noen gode øvelser på dette med godt spekket bil?

Hengerfeste på en god 2. plass. Litt preferanse på utseende uten at jeg har noen klar vinner der.
#15
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
onsdag 04. februar 2015, klokken 16:18
Noen som har noen nye tanker om parkeringsvarmer?

Stein Magnus: Du skulle vel gjøre noen avklaringer her (posten din 15. januar) og jeg følte våre situasjoner til daglig var rimelig like (jeg har 15-20 km til jobb og håper å kjøre mest mulig elektrisk kjøring også på vinterstid). Noen nye tanker?

Jeg er litt spent/usikker på om EL-oppvarming er tilfresstillende, men jeg heller mot å ikke ta parkeringsvarmer. Mest fordi den vil bruke strøm fra 12 V-batteriet og jeg har fått beskjed fra Møller om at det kun er kjøring med fossilmotoren som vil lade det igjen. Med korte turer og mest mulig kjøring på strøm fra nettet blir det neppe ladet nok til å ta igjen hyppig bruk av parkeringsvarmer. Og slik jeg har skjønt det anbefales det normalt å kjøre dobbelt så lang tid med fossilmotoren som du bruker parkeringsvarmeren.

Nesten største grunnen til at jeg heller også heller litt mot å ta parkeringsvarmeren er en ev. fordel ved salg.

Ellers har jeg ikke helt skjønt om parkeringsvarmeren også kan gå under kjøring (da fortrinnsvis på EL-kjøring)...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA