Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Geir44

#1
Model S / Sv: En real vintertest
tirsdag 06. januar 2015, klokken 15:53
Sitat fra: Tuxedo på mandag 05. januar 2015, klokken 22:03
Hvis du lar bilen snø ned i en uke, og stå ubrukt i varierende temperatur, og så forsøker å bruke den uten å forvarme, så bør du vel ikke bli så veldig overrasket?

Det er lite realistisk å tro at forvarming er tilgjengelig på slike steder. Hytteparkeringer og fjellparkeringer er øde og da er åpenbart ikke elbil det rette. I hvert fall ikke om vinteren.
#2
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 06. januar 2015, klokken 15:44
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 06. januar 2015, klokken 13:02
Sitat fra: Griffel på tirsdag 06. januar 2015, klokken 11:54
Nok en gang viser en at sammenligning av dreimoment er meningsløs. Spesielt når en sammenligner ulike motorteknologier.

At Ola Nordmann ikke nøyaktig skjønner relasjonen mellom hk og Nm er vel ikke en bombe - det er gjennomgående selv på dette forumet :)

Ingen skjønner det der.
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: "Elbilen er mye renere" - debatt fra dn.no
søndag 04. januar 2015, klokken 16:18
Mye elektrisitet produseres fra fossile kilder, så hvor ren er en elbil? Blir mye miljøvirkning fra produksjonen av batteriene også. Om 5 år er de nok døde og må byttes, særlig med mye SC.
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Rekkevidde angst og produsenter ...
søndag 04. januar 2015, klokken 10:13
Hvorfor skal mange innbyggere være en unnskyldning? Det er totalen som teller, ikke utslipp pr. person.
#5
Model S / Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?
lørdag 03. januar 2015, klokken 20:32
Det er klart. Det er en forskjell på en Corolla med 88 hk og en bil med 380. 
#6
Model S / Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?
lørdag 03. januar 2015, klokken 20:10
Har aldri kjørt elbil, men at man skulle trenge 4x4 er bare tull. Kjetting og piggdekk holder lenge. Piggfritt på en bil med moderne ESP er også greit.

Da jeg skulle på en skitur i fjor kjørte jeg meg fast pga tykk slaps på vei til skistedet (øde område). Hadde dårlige piggfri dekk som var 10 år gamle. Etter å ha satt på hurtigkjettingene kjørte jeg rett opp. Såpass problemer og "slit" må man regne med.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA