Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mortstokk

#1
Nytt ladested i Ski sentrum.
Pr. dd. ikke åpnet, men lys i Veefil laderne så det er ikke langt unna åpning.

For oss lokalkjente: Parkeringsplassen fremfor Vestråt barnehage.
#2
BMW i3 / Sv: i3 med 3 barn
tirsdag 26. september 2017, klokken 11:46
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 26. september 2017, klokken 10:22
Hei og velkommen. Du sier ikke noe om alder på barna. Jeg har 3 barn og har kun hatt utfordring 2 ganger, under henting etter fotballtrening, riktignok med 4 seters e-Up, men det er jo irrelevant. Sønn måtte sitte uten belte i midten mens andres barn måtte sitte med belte noen kilometer. i3 / elbil blir fort brukt mest ja, så idag løses dette med litt planlegging.

Håper det var en spøk.....
#3
e-up! / Sv: DAB radio som mister forbindelse
onsdag 16. august 2017, klokken 15:13
Samme problemer med min sommer 2015 modell.

Disponerer også en Touran 2012 varebil. Her opplever jeg sjelden dab brudd og får også inn trafikkmeldinger hele tiden(liker denne funksjonen som har spart meg for mye tid). Så det er ingen tvil om at problemet ligger i bilen/radioen/antenna.

Merker at "haifinnen" på uppen er veldig løs i forhold til på Touranen og Sharanen min, så mistenker at den ikke er skrudd fast ordentlig. Kan det ha noe med dårlig signal å gjøre mon tro?
#4
e-up! / Sv: Problemer med rekkevidden
mandag 01. mai 2017, klokken 19:55
Sitat fra: Marthe Brekke på onsdag 26. april 2017, klokken 12:44
Hei,

jeg skriver ned og måler svært nøye etter hver endte kjøretur.

Når bilen er kald, så har jeg ikke sjans til å komme under 15 Kwh/100 km til jobb (12-14 km). Dette i Eco +. Bilen bruker ekstremt mye bare å komme i gang, og jeg bor i byen.
Langkjøring i Eco + ligger rundt 13 kwh/100 km når det er under 7-8 grader ute.
Langkjøring uten Eco + ligger rundt 15 kwh/100 km når det er under 7-8 grader ute.
Har dessverre ikke fått notert noen målinger når det er minusgrader, da jeg har vært for kald eller hatt hastverk når jeg har stoppet bilen.. Urutinert av meg, men sjeldent det er minusgrader her!
Har flere ganger målt et helt batteri oppbrukt på rundt 100 km med gjennomsnittsbruk på mellom 14-15. Batteriet er jo 16,8 kwh. Da tenker jo jeg at det skal være mulig å kjøre 100 km med 16,8 i gjennomsnitt? Ikke 100 km med 14-15 km?

Jeg har hatt flere som kjører el-bil som har kjørt min, og de gir også tilbakemelding på at den oppleves som svært "tung" og at den har et unormalt høyt forbruk. Men det mener jo forhandler at den ikke har.
De mener 90 km med 6-9 grader ute er helt kurant..


Sammenliknet med egen bil høres det ut som det er noe som ikke er helt som det skal med bilen din.
Kan det være at bremseklossene henger mot skiver/tromler? Blir felgene varme under kjøring antyder det at bremsene henger.
#5
Det er også noen som får mobilregningen dekket av jobben... :+1:
#6
e-up! / Sv: Problemer med rekkevidden
fredag 21. april 2017, klokken 08:10
Sitat fra: ReneM på torsdag 20. april 2017, klokken 22:26
Var på "langtur" andre påskedag (Fyllingsdalen-Øygården).

Temperatur på ca 5-8 grader, en del vind og bakker pluss vinterdekk. Tørr vei.

118 kilometer og fortsatt 13 igjen på GOM. Snittforbruk på 11,6kWh/100km. Så 120 kilometer er fint mulig.  :+1:
Rundt samme forbruk ligger jeg på. Borti det doble når kona har vært ute å fisa rundt.
#7
e-up! / Sv: Problemer med rekkevidden
torsdag 20. april 2017, klokken 08:31
Sitat fra: Marthe Brekke på tirsdag 18. april 2017, klokken 10:35
Ser flere bruker rekkeviddemåleren som henvisning her. Den sier meg veldig lite, da det er svært ustabil og lite pålitelig.

I tillegg ser jeg andre nevner faktisk rekkevidde ned mot 50 km på fullt batteri. Dette er ikke greit, når de markedsfører reel rekkevidde 80-120 km på vinterstid. Og det er det jeg krangler med dem om. Jeg vet alt som kan påvirke rekkevidden. Og dette vet de også. Og de oppgir fortsatt at bilen har en rekkevidde FRA 80 TIL 120 KM på vinterstid. Det vil si (etter min mening) at så lenge man ikke kjører helt på trynet med fullastet bil og klimaanlegg på fullt, så skal man ikke komme under 80 KM. Det vil også si at om man kjører helt perfekt, det ikke er for kaldt ute (da tenker jeg at mellom 5-10 grader må kunne anses som en varm vinterdag, basert på gjennomsnittlig temperatur i landet), i ECO + og svært energibesparsomt, så skal man kunne oppnå 120 KM. Dette opplever ikke jeg. Og flere av dere beskriver det samme. Er ikke dette da falsk markedsføring? Kan Møller skylde det på brukerfeil, når det er vi brukere som det markedsføres mot?


Jeg klarer helt fint å kjøre ned et fullt batteri på langt under 80km hvis jeg vil.
Men ved normal kjøring i de temperaturene du nevner, så skal man komme langt lenger enn 50 km. Så kjører du rolig normal kjøring, holder fartsgrensene, har riktig lufttrykk, klima på vanlig temp så høres det ut som det er noe feil med bilen hvis du ikke kommer lenger enn 50 km på et fullladet batteri.

Hvilket forbruk vises på skjermen når du har kjørt ned et fullt batteri på 50 km?
#8
e-up! / Sv: Ødelagt frontleppe eUp 2016
fredag 07. april 2017, klokken 11:13
Skadevekk(skadevekk.no) er flinke på mange typer småskader. Ikke umulig at de kan fikse dette også.
Har brukt dem på type ripeskader tidligere, med helt suverent resultat. Nesten gratis i forholdt til Møller priser, som for så vidt er helt latterlige i mange sammenhenger..
#9
e-up! / Sv: armlene
onsdag 22. mars 2017, klokken 10:58
Sitat fra: sveander på onsdag 22. mars 2017, klokken 09:01
Har det skjedd noe med dette?
Jeg er litt skeptisk til å måtte sage i koppholderen for å få det til å passe.
Er det samme man må gjøre om man bestiller fra VW?
Er prisen fortsatt forkjellige fra Citigo og VW?

Koppholderen du må sage blir "inni"/under feste til armlene, så det vil ikke syntes på noen som helst måte. Volkswagen gjør det på samme måte, men ferdig montert ser det helt originalt ut.
#10
e-up! / Sv: Stopper å lade etter ca 1 min
lørdag 11. februar 2017, klokken 11:19
Sitat fra: Siki på fredag 10. februar 2017, klokken 22:54
Hei.

Har problemer med lading av e-up. Problemet er at den slutter å lade etter ca 1 min. Før den lader blinker det grønt og fint, men etter ca 1 min skrur ladelyset seg av, hører et klikk fra ladekladden og noen grønne lys forsvinner.

Før lyste den gult/blinket grønt og så skrudde seg av. Nå i dag har den lyst grønt når man plugger i ladekabelen og venter 1min. Grønt solid lys betyr fullt batteri men f.eks. var det 80km igjen når jeg koblet til i sted.

Problemet er uans at ladingen skrur seg av! Hva gjør man, noen andre som ja hatt problemet?


Hadde samme problem. Resetting av ladekladd fungerte heller ikke.
Møller konkluderte med at det var elektronikken i ladekladden på ledning det var noe feil med. Fikk en ny versjon ladeledning, som forøvrig ser ut som en mye billigere modell en den med plast-futteral rundt. Men uansett fungert utmerket siden bytte av ledning.
#11
e-Golf / Sv: Car-net lisens
fredag 10. februar 2017, klokken 08:43
Jeg også la ut 1600kr for 2 års forlengelse, og fikk dette refundert fra min lokaler Møller butikk.

App har fungert helt utmerket siden nyttår.  :+1:
#12
e-up! / Sv: Problemer med rekkevidden
torsdag 09. februar 2017, klokken 09:45
Sitat fra: eddiex666 på onsdag 08. februar 2017, klokken 23:01


Man skal ikke ha rekkeviddeangst å kjøre en E-up.
Som bildet viser så er det ikke mye futt i min bil når det er mindre en minus 5.
Det er faktisk så dårlig batteri ytelse at den må stå om det er kaldt...

Veldig kjedelig å høre om svarene Møller gir kjøperne. Rart at de ikke vil at kjøperne skal føle seg trygge på at de har kjøpt et godt produkt.
Hvis det er slik at en E-up kun kan brukes på varme sommerdager så får de skrive det om bilen.

Ut ifra kjøretøysdata skal min levere 15mil . Den har en 18kw batteripakke..
Om vinteren kan rekkevidden halveres. Dvs 7.5 mil... og så sier garantien at de skal holde inntil 80% etter 8 år.
Jeg tviler på at mine batterier er i nærheten av de tallene..
Jeg har mellom 6 og 7 mil på displayet når den er fulladet og i praksis med svært moderat kjøring og strømforbruk ca 4 mil. Jeg sjekket tripptelleren i går og da så den 3,7 mil på en hel dag med fullt batteri..
80% av dette er sånn ca 3 mil..

Der er vel snart så det ikke er noe vits å bruke den om vinteren...

Når det er sagt så har jeg også klart å tyne 16,5 mil ut av den på en fin sommer dag... Alene i bilen og normal hastighet...

Sent fra min Lenovo A6020a40 via Tapatalk

Hvor mange kwh forbruk viste forbrukstelleren i dette tilfellet? 3,7 mil på 3/4 kapasitet hørtes vel lite ut, sett at det kjøres normalt.
I en periode i vinter så merket jeg at bakbremsene mine hang. Kom høyes skrapelyder og merket det godt på kjørelengden. Dette har etter litt hardt bruk av bremsene og brekket løsnet av seg selv.

Jeg tenker ikke over at jeg kjører elbil når jeg er ute å kjører. Tenker ikke på strømsparing, og kjører med min normale kjørestil(som er ifølge med selv en relativt rolig og behagelig kjørestil) Kjører også med klima alltid på 22 grader auto. Da har jeg alltid minst 8 mil kjørelengde.
#13
e-up! / Sv: Oppgradere Garmin til ny mobilholder
onsdag 08. februar 2017, klokken 13:59
Desverre ingen elektrisk kontakt på den nye holderen.
#14
e-up! / Sv: Spylevæske lukt i kupeen
onsdag 08. februar 2017, klokken 11:52
Sitat fra: 1001 Watt på mandag 30. januar 2017, klokken 11:17
Uten å komme med noen konkret løsning på problemet ditt kan jeg i alle fall tilføye følgende: E-Up'en har med god margin det verste friskluftsystemet jeg har vært borti på moderne biler. Kø-kjøring sammen med fossilbiler gjør meg bokstavelig kvalm av eksoslukt, og bruk av spylervæske på frontruta en nærmest uutholdelig lukt i mange minutter. Tror ikke det er noe slags filtrering på inn-luft i det hele tatt. Og ja, jeg vet det går ann å resirkulere, men dugg på vinduene er heller ingen ønskesituasjon.


Helt enig med deg i begge E up problemene..
#15
e-up! / Sv: Håndbrekk/trommelbrems går tregt
mandag 23. januar 2017, klokken 11:28
Problemer med min også. Kommer skrapelyder fra bakbremsene selv med aktiv bruk av bremser/håndbrekk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA