Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ove Alset

#1
Model S / Sv: Tesla-eiere er tilkjent erstatning
torsdag 30. juni 2016, klokken 10:20
Godt at noen tar seg bryet med å kjøre Tesla på denne hårreisende kundebehandlingen. Jeg var en av de som ikke orket og istedenfor solgte bilen (med riktig informasjon til kjøper)......
#2
Model S / Sv: Tesla på finn.no
fredag 08. januar 2016, klokken 21:30
Jeg hadde tidligere en tanke om å gå for en X (fordi den hadde slepekrok), men etter Tesla's håndtering av "effektsaken" pluss den servicen jeg fikk på de få problemene jeg hadde med bilen (på ca. 30k km) ble det raskt uaktuelt. 
#3
Model S / Sv: Tesla på finn.no
fredag 08. januar 2016, klokken 19:01
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. januar 2016, klokken 18:40
Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 17:31
Da fant jeg endelig en kjøper. Måtte under 800 for en P85D med ca. 20k på telleren for å komme i mål, men da er jeg kvitt lekebilen og kan skli inn i komfort-sonen igjen i min 6 år gamle S500 (som jeg heldigvis ikke solgte når jeg kjøpte Teslaen....).

Jeg vil nok gå for elbil igjen så snart noen som kan å bygge bil (og kan å behandle kunder) kan levere en bil som komfortabelt har min 200 km rekkevidde. Det er jo greit å være litt miljøvennlig å ikke alene måtte ta ansvaret for å få opp oljeprisen....

Må være fælt å gå tilbake i utviklingen? Jeg hadde ikke satt foten (eller nøkkelen ;)) i en fossilbil igjen for å kjøres hver dag. Jeg håper du ikke mener at Teslaen ikke hadde 200km rekkevidde engang?

Teslaen hadde nok rekkevidde, men det var også det eneste. Jo den elektriske drivlnjen er også fin (for de som ikke har hatt DU failure). Utover det er 500en overlegen (og jeg trenger ikke sette nøkkelen i denne heller pluss at den kjenner igjen hvilken nøkkel som låser den opp).
#4
Model S / Sv: Tesla på finn.no
fredag 08. januar 2016, klokken 17:31
Da fant jeg endelig en kjøper. Måtte under 800 for en P85D med ca. 20k på telleren for å komme i mål, men da er jeg kvitt lekebilen og kan skli inn i komfort-sonen igjen i min 6 år gamle S500 (som jeg heldigvis ikke solgte når jeg kjøpte Teslaen....).

Jeg vil nok gå for elbil igjen så snart noen som kan å bygge bil (og kan å behandle kunder) kan levere en bil som komfortabelt har min 200 km rekkevidde. Det er jo greit å være litt miljøvennlig å ikke alene måtte ta ansvaret for å få opp oljeprisen....
#5
Model S / Sv: Tesla på finn.no
torsdag 07. januar 2016, klokken 15:57
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 07. januar 2016, klokken 15:05
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 07. januar 2016, klokken 14:18
Virker lett å selge P85D, i hvert fall så lenge den er rett priset og utstyrt. Fullutstyrte biler til 850-900" går i hvert fall unna. En blå en var nylig lagt ut til 919", borte nå. En annen er lagt ut til 900". Han har bud på 875 og antyder et på 890 (begge deler er mer enn hva jeg vil gi, så ikke relevant for meg).
Min har alt uten utvidet skinn og 7 seter. Lå ute til 850,-. Håpet å få 830, men fikk egentlig ingen bud.

samme spec som min. Har lagt ute leeeenge nå for under 850. Jeg har lenge vært motivert for å selge for hva som helst som begynner med 8, men må nok lavere ned.
#6
Sitat fra: ellholt på onsdag 06. januar 2016, klokken 11:31
tror det har noe med innstillinger av en eller annen sensor. Hadde samme problemet, men om sommeren. Tesla fikset det ganske fort :-)

Til der som konkluderer med at is er problemet; les innlegg 2 i denne tråden (sitert over).

Jeg har også vært ute for at jeg ikke har fått døren i lås med et annet bilmerke - mest sannsynlig pga is. Men har aldri vært med på at en dør kan åpne seg når "isen smelter". Hva slags konstruksjon kan dette være?
#7
Model S / Sv: Ingen feil/problemer
tirsdag 05. januar 2016, klokken 09:52
Sitat fra: mandresen på mandag 04. januar 2016, klokken 08:01
Dessverre nok en ødelagt tråd. Enkelte klarer ikke å holde seg unna og må spre møkk. Det finnes andre tråder til det her inne.

Selv er jeg superfornøyd, har ikke noen alvorlige feil med min 2015 modell som har hindret meg i å kjøre, men dugg i ryggelys, vannlekkasje fra soltak og 12v batteri. Dette fikk jeg time for tvert i Trondheim og når jeg bestilte 20' km service fikk jeg det på 1,5 mnd.
OG INGEN må komme her på et forum og fortelle meg at jeg sikkert har feil med bilen min allikevel, bare ikke oppdaget det ennå. Det er den dummeste kommentaren jeg leser!

Så jeg anbefaler Tesla til alle jeg snakker med fordi jeg er superfornøyd. Jeg har en god del beskjente rundt meg med Tesla, som ikke er her inne på forumet og de er alle superfornøyd.

Martin

Det kan jo være at denne tråden dør ut fordi de 3 med feilfri bil allerede har meldt seg......
#8
Model S / Sv: Hadde du kjøpt Tesla til dagens pris?
lørdag 02. januar 2016, klokken 11:16
Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 23:02



Spekket opp en Passat GTE nå og det blir fort 550.000 for den også, 3 mil på strøm... Nei, sett ifht den så syns jeg egentlig ikke S er så ekstremt dyrt om du kjører mye så er besparelsen bra store bare på drivstoff og billigere service... Sammenlikgnet min mot denne som ikke har AWD så er vi på 630 vs 550.

Så er det egentlig ekstremt dyrt med Tesla når en ser hva annet koster? Sikkert mange av oss som ikke har sjkeket noe annet på flere år, hehe...


Passat er jo en mye bedre bil en Tesla. Bortsett fra 0-100 øvelsen er jo Passat overlegen på alle områder.
#9
Model S / Sv: Hadde du kjøpt din Tesla til dagens pris?
fredag 01. januar 2016, klokken 20:16
Jeg ville ikke kjøpt Tesla igjen - heller ikke til prisen som var for 2 år siden.
#10
Model S / Sv: Vibrasjoner i ratt
torsdag 17. desember 2015, klokken 12:09
Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. desember 2015, klokken 11:27
Bra det jobbes med. Har tatt opp dette ved flere anledninger når det gjelder P85``en fra 2013

spørs om dette er det samme problemet. Informasjonen jeg fikk når jeg var inne med bilen var at det gjelder bare D-biler.
#11
Model S / Sv: Vibrasjoner i ratt
torsdag 17. desember 2015, klokken 11:20
Sitat fra: Ove Alset på lørdag 05. desember 2015, klokken 17:17
Er det noen som har hørt om det er funnet en løsning på vibrasjoner/resonans i rattet?

Jeg har prøvd meg på 2 emailer til Tesla, men i kjent stil er det radiosilence fra det holdet.

Da har Tesla svart:
De sier at ingeniørene jobber med problemet, men at de ikke vet hvor de er i prosessen eller hvor lang tide det vil ta før de har en løsning på plass.

Med så lite fremdrift over mange måneder frykter jeg at dette problemet ikke er høyt oppe på prioriteringslisten til Tesla og at vi ender opp med at dette aldri blir ordnet opp i.
#12
Model S / Sv: Vibrasjon og ulyd fra ratt/stamme?
onsdag 16. desember 2015, klokken 15:55


Kan det være det samme som denne tråden omhandler?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22211.0.html 
#13
Model S / Sv: AWD og støyisolering av fremre motor
tirsdag 15. desember 2015, klokken 14:45
Sitat fra: Salvesen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 13:43
Sitat fra: Ove Alset på tirsdag 15. desember 2015, klokken 13:38
Sitat fra: bjoris på mandag 14. desember 2015, klokken 17:44
Sitat fra: Salvesen på søndag 13. desember 2015, klokken 10:33
Sitat fra: bjoris på søndag 13. desember 2015, klokken 04:33
Poenget er ikke at noe er feil, men at det er en lyd som irriterer på en premiumbil!

Men hvilken premium bil er det som ikke støyer fra motoren? en typisk M serie og slikt støyer jo noe helt forferdelig feks. folk digger det jo. Har vell aldri kjørt en bil som er lydløs.

Tesla RWD feks;)

Nå er vel ikke Tesla noen Premium bil.

Fra 5 km/t og opp er motorstøyen i en S500 mindre etter mine ører.

Tror du bør ta en tur til legen og få sjekket ørene..



Vel,  mine ører hører en lavmælt brumming i denne videoen, frekvensspekteret mitt dekker også hviningen Tesla leverer ved ca. samme akselerasjon - og den er verre.
#14
Model S / Sv: AWD og støyisolering av fremre motor
tirsdag 15. desember 2015, klokken 13:38
Sitat fra: bjoris på mandag 14. desember 2015, klokken 17:44
Sitat fra: Salvesen på søndag 13. desember 2015, klokken 10:33
Sitat fra: bjoris på søndag 13. desember 2015, klokken 04:33
Poenget er ikke at noe er feil, men at det er en lyd som irriterer på en premiumbil!

Men hvilken premium bil er det som ikke støyer fra motoren? en typisk M serie og slikt støyer jo noe helt forferdelig feks. folk digger det jo. Har vell aldri kjørt en bil som er lydløs.

Tesla RWD feks;)

Nå er vel ikke Tesla noen Premium bil.

Fra 5 km/t og opp er motorstøyen i en S500 mindre etter mine ører.

#15
Model S / Sv: Vibrasjoner i ratt
mandag 07. desember 2015, klokken 15:18
Sitat fra: Trond.Strom på mandag 07. desember 2015, klokken 15:06
mine 19" nokian hadde mye høydekast som forårsaket vibrasjoner i bilen. Nokian byttet alle 4 dekk på sin garanti. vel verdt å sjekke om det samme gjelder deg

Det er de samme vibrasjonene både på sommer og vinterhjulene mine. Det virker ikke på noen møte å være knytt til ubalanse, og det er ikke voldsomme vibrasjoner det er snakk om - litt som summingen du kan få når du kjører på "høvlet" asfalt.

Videre bekreftet Tesla mekanikeren jeg hadde ombord at dette var noe de hadde erfart på flere biler (D modeller) og at det ikke hadde noe med ubalanse, kast i skiver, etc.

Siden det er tyst fra Tesla blir jeg ikke overrasket om at de nå hevder at det ikke er noe galt med bilen og at denne vibrasjonene/resonansen er akkurat slik det skal være.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA