Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bigmac

#1
Sitat fra: Reven på torsdag 04. februar 2016, klokken 18:32
Me er plaga med det same; i snøver er det blinking og piping i eitt sett. Og det er irriterande, for me veit av erfaring at VW kan betre. Det er ikkje eit problem på Passaten, og det var heller ikkje problem på den fossil-Golfen me hadde tidlegare.
Som Råde skriver; du kan slå av automatisk parkeringssensor. Da slipper du også piping pga biler tett innpå i køkjøring der det er biler i sidesporet
#2
e-Golf / Sv: e-Golf med varmepumpe, deaktivere PTC elementet?
torsdag 10. desember 2015, klokken 21:51
@jamyrb; takk for info om at det ikke kommer luft fra midtdysen når i Auto. Slik er det også på min produser mai 2015. Synes dette er litt rart, men da er det altså normalt. Jeg savner varm luft på høyrehånden om morgenen og overkjører da auto ved å trykke inn knappene for dyser og fotbrønn. Da kommer luft overalt. Synes 24 grader er OK temp innstilling.
#3
e-Golf / Sv: Golf med VP blåser kald luft etter ca 10 minutter
torsdag 29. oktober 2015, klokken 18:52
Jeg har et lignende spørsmål. Med varmeapparat i Auto kommer det varmluft på gulvet og i venstre luftdyse (venstre for rattet) men ikke i senter eller høyre dyse. Er det normalt? Savner litt senterdysen for å få varme på begge hendene. Får luft i alle dysene ved å trykke inn dyseknappen, altså ikke i Auto.
#4
e-Golf / Sv: Terskel lister
torsdag 29. oktober 2015, klokken 18:40
Vurderte selv å kjøpe VW sine originale terskellister, men kuttet dette da jeg fikk vite at settet kun var for de to fordørene pluss at prisen var ganske stiv. Bestilte deretter et sett med rustfrie for alle 4 dørene for en brøkdel fra Kina. Ingenting å si på kvalitet, utseende og passform
#5
e-Golf / Sv: Aggregat på hytta..
tirsdag 11. august 2015, klokken 19:56
Sitat fra: spaceman på mandag 10. august 2015, klokken 22:56
Sitat fra: Ohm på mandag 10. august 2015, klokken 22:41
Går helt fint å lade med aggregater som har "ren" sinus. Jeg har testa med Honda EU20, gikk greit, men måtte sette ned ladestrømmen. Forøvrig, så er det dårlig økonomi, men greit å komme seg hjem fra hytta også da..
Ja enig i at det er dårlig økonomi, jeg brukte 6 liter bensin for å få 73 km rekkevidde. Hadde vel trengt ca 14 liter bensin for å få full tank. Dvs 210 kr for full tank hvis du regner 15kr literen. Du kan vel få "full tank" hjemme i stikkontakta for 10% av den prisen
#6
Skjønner godt at man kan få kalde føtter av å lese denne tråden - jeg ble også skeptisk, men det forsvant etter at jeg fikk min bil (som sålangt har vært feilfri). Det er klart at når en leser denne tråden vil en få et inntrykk av at ALLE biler har feil. Det er jo ikke riktig; tenk på antall e-Golfer som er solgt i forhold til antall rapporterte saker.
Det blir litt som med min da 8 år gamle BMW der jeg spurte verkstedet om jeg måtte påregne store kostnader i tiden fremmover. Jeg fikk til svar at turboen var en svakhet som ville koste 20.000. Jeg begynte å tenke på å selge bilen, men gjorde et lite eksperiment:  Jeg sendte en mail til alle 30 på finn.no som hadde bil med samme modell/motor til salgs, der jeg spurte om turboen var byttet eller om de hadde grunn til å mene at turbo måtte byttes. Ingen av dem som svarte (de fleste svarte) hadde byttet turbo...
Konklusjon; det er klart verkstedet ser mange biler med turbohavarier - det betyr ikke at alle turboer ryker.
NB; Jeg har fortsatt BMWen, men jeg foretrekker e-Golfen vår  :)   
#7
Da jeg ventet på levering av bilen min leste jeg jevnlig denne tråden. Må innrømme at jeg ble en smule usikker siden det virket som "alle" hadde problemer. Nå 3 uker med ny bil er jeg kjempefornøyd. Det eneste jeg kunne tenkt meg bedre er dekkstøy fra bakhjulene. Ellers virker alt som det skal; Car-Net, lading, ingen ulyd ved stort rattutslag, dører og bakluke er pent montert osv.
Selv om dette er litt off-topic tenkte jeg det er greit å gi tilbakemelding om at ikke alle biler har feil.


#8
e-Golf / Sv: Hvordan se om bilen har varmepumpe
fredag 22. mai 2015, klokken 23:00
Takk for det. Fant ikke noe særlig treffsikkert søk så derfor denne nye tråden. Ja, på side 48 vises bil uten VP har to rør på venstre side i motorrommet, mens med VP er det 4 rør. Så da er vel det svaret...
#9
e-Golf / Hvordan se om bilen har varmepumpe
fredag 22. mai 2015, klokken 13:34
Heisan, jeg lurer ganske enkelt på hvordan en kan se om en eGolf har varmepumpe eller ikke. Er det noen knapper innvendig evt noe på LCD skjermen som avslører om bilen har VP? Hva med under panseret; kan en der lett se en komponent som tilhører VP systemet? Stoler ikke helt på disse bilselgerene, så det er greit å vite hva en skal se etter.
#10
e-Golf / Avstemning: Feil og mangler
tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:09
Jeg har tatt utgangspunkt i feilene som er omtalt i tråden Feil og mangler (reklamasjon), og laget denne for raskt og enkelt kunne få et inntrykk av hva en eGolf eier kan vente seg av feil og mangler. Dere kan stemme på flere alternativer og alternativ er gruppert i to: 1-4 er generelle, mens 5-15 er mer spesifikke. Fortsett gjerne å bruke den opprinnelige Feil og mangel tråden til diskusjon rundt temaet.

NB; det er viktig at også dere som IKKE har hatt feil stemmer i øverste alternativ - ellers blir inntrykket urettmessig negativt!
#11
Jeg leser denne tråden jevnlig, men ser det er vanskelig å peke på hva som er "vanlige" eGolf feil, og hva som bare er sporadiske/brukerfeil. Er det noen som har sett en liste over typiske feil? Ta f.eks CarNet og forhåndsvarming - den skriver mange om. Er det en vedvarende feil eller er det bare periodevis problemer med oppkoblingen? Ikke så mange som skiver "nå virker det igjen".
#12
Det har kommet noen kommenarer rundt sjenerende viftelyd og -vibrasjoner fra biler med VP ( se f.els tråd om Feil og mangler). Jeg har bestilt bil med VP, men blir i tvil når jeg leser at enkelte reagerer såpass negativt på støyen fra varmepumpe-viften i motorrommet. Hva synes dere andre som nå har eGolf med VP om dette med VP støy?
#13
e-Golf / Sv: Varmeapparatets forbruk. Harde tall. VP vs uten.
lørdag 24. januar 2015, klokken 22:38
Råde, dette liker jeg! Flott utført!! Kan det stemme at varmekolben kobles inn ved 1:20 for å støtte vp dvs få væsketemperaturen opp på ønsket nivå, og at etter ca 8 minutter kobles varmekolben ut og kun vp sørger for å holde væske temperaturen oppe? I så fall er jo mye av spørsmålene rundt praktisk nytte av vp besvart. En tilsvarende test av bil uten vp ville gi en verdifull sammenligning.
#14
e-Golf / Sv: car-net
tirsdag 20. januar 2015, klokken 22:04
Hei, hva har dere egentlig funnet ut/ blitt fortalt av Møller; kommer de til å fikse alle disse tilkoblingsproblemene som dere opplever (altså; jobber de med saken), eller blir det ikke bedre...?
Jeg venter på min bil, og kunne jo ønske meg at problemene er løst innen våren
#15
Hei alle med ny varmepumpe-Golf; ikke glem å komme med dine erfaringer/målinger. Vi setter pris på alle bidrag :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA