Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Team Arctic

#1
e-up! / Ekko handsfri
onsdag 25. mars 2015, klokken 19:53
Har en 2015 E-UP hvor de jeg prater med via handsfri/bluetooth klager på ekko (de hører seg selv) Noen som har opplevd det samme og kanskje har en løsning
#2
e-up! / Sv: Kjørelengde, reel?
mandag 19. januar 2015, klokken 15:53
Sitat fra: Henning på mandag 19. januar 2015, klokken 14:00
Jeg har 50 km mellom sandefjord og porsgrunn. I dag var det -1 grad og litt slaps/vann på veien. Kom frem med 12 km igjen. Jeg hadde regnet med at 5 mil skulle være trygt uansett føre, men hvis det hadde vært kaldere eller dårligere vær så er jeg jammen ikke sikker på at det hadde gått med normal kjøring.

Heldighvis har jeg ganske mye å hente ved å kjøre sakte på motorveien og sette ned temperaturen. Men det er litt nedtur å måtte gjøre dette på kun 5 mils distanse.

Ellers strålende fornøyd med bilen.

Oj... Hva startet du med??
Laveste jeg kom var første dagen jeg brukte den. Var minus 17 grader og liten kuling, da hadde jeg 30km igjen. Kjørte ECO hele tiden.
#3
e-up! / Sv: Kjørelengde, reel?
mandag 19. januar 2015, klokken 12:08
Har hatt min bil en uke nå. Starter dagen med forvarmet kupe. Har da en rekkevidde på 120km. Ved ankomst jobb har jeg ca 45-52km igjen, etter en distanse på 51km. Synes dette er helt ok. Er flere bratte stigninger på turen og de trekker selvsagt litt mer. Regenereringen på motsatt side veier ikke opp for forbruket.
Da kjører jeg store deler på Eco+
Skjønner derimot ikke hvordan mange av dere har 150km i rekkevidde  8)
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Hva skal man velge
tirsdag 23. desember 2014, klokken 17:49
Takk for gratulasjoner.
Etter å ha prøvekjørt Zoe også fant jeg ut at distansen utgjorde ikke store forskjellen for meg (uerfaren elbil sjåfør). Hadde 5 km mer på Zoe.
Når jeg da fikk en bil som var betydelig mye rimeligere (fikk kjøpe demobilen til forhandleren) så hadde dette mye å si.
I tillegg trivdes jeg bedre i UP'en.
Ble til slutt et enkelt valg. Er i 97% av turene bare jeg som skal være i bilen så plass var aldri et tema. Det har jeg en annen bil til.
#5
e-up! / Sv: Hvor blir det av rekkevidden?
tirsdag 23. desember 2014, klokken 07:57
Har selv akkurat kjøpt meg e-UP. Får den levert rett over jul. Men når jeg testet demobilen kjørte jeg i minus 6-7 grader, mye vind og glatt. Distansen jeg la bak meg var ca 6,5 mil. Da hadde jeg ca 25km igjen på tanken.
Synes der var ganske bra. Stod på 115 km når jeg startet, bilen var "forvarmet" og kjørte store deler på ECO programmet. Dette var min første tur med elbil. Gleder meg til å virkelig lære denne bilen å kjenne.
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Hva skal man velge
tirsdag 23. desember 2014, klokken 07:47
Da var valget tatt. Ble en 2015 E-UP.  :)
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Har fått tilbud på Renault Zoe
torsdag 18. desember 2014, klokken 13:48
Var selv å så på en Zoe i går. Slik den var utstyrt kostet den kr 241.000.
Minus 25.000 i "vrakpant" så er det fortsatt 216.000
Da må jeg i tillegg betale ca 5000 for den såkalte hytteladeren som gjør at jeg kan koble den på 220v...
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Hva skal man velge
onsdag 17. desember 2014, klokken 10:10
Takk for tilbakemeldinger.
Har begynt som foreslått å prøve biler. Først ut var E-UP. Startet med full kapasitet ved butikken (110) og kjørte 6 mil. Når jeg var framme hadde jeg ca 30 km igjen på måleren. Kunne sikkert hatt mer igjen hvis jeg hadde kunne kjøre elbil korrekt. Må vel nesten lære seg å kjøre bil på nytt :-)
Bilen var god å kjøre med bra komfort. Fikk ladet den litt lite før retur så etterhvert som det ble mindre på "tanken" så forsvant den ene komfort funksjonen etter den andre.
Neste å teste nå er Zoe og Leaf.
Når det gjelder pristak så har jeg dessverre måtte sette et tak for denne bilen på ca 200.000, for dette blir bil nr 2 (selv om noen av dere sier det fort blir nr 1. Alt for lange avstander her og avhengig av stasjonsvogn og krok).
Jeg får fortsette testingen, men nok en gang. Takk for tilbakemeldingene
#9
Kjøpe elbil? / Hva skal man velge
tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:57
Jeg skal kjøpe meg en el-bil for å pendle 5.5 mil hver vei. Har mulighet å lade med 220v på jobb. Avstanden er ikke værre enn at man skal klare det med de fleste alternativene som er der, men jeg er også avhengig av en bil som fungerer i temperaturer ned mot 20 kuldegrader.
Mener at det burde være unødvendig å måtte slå av AC etc for å klare denne distansen og så burde bilen  kunne være full ladet i løpet av 7-8 timer.
Dette skal være en bil nr to så jeg vil helst ikke legge alt for mye i den heller. Hva foreslår dere som har fått testet ut elbil livet??
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA