Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Are

#1
Elektriske utfordringer / Sv: Dårlige frontlykter?
torsdag 26. oktober 2017, klokken 07:15
Sitat fra: Sele på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 20:31
Dere har ikke Tekna?

Jeg har Acenta. Bør kanskje få montert på noen ekstralykter, da. Sånne som de kule gutta hadde på åttitallet.
#2
Elektriske utfordringer / Dårlige frontlykter?
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 17:32
Det er mulig det er fordi konebilen har veldig bra lykter, men jeg synes min 2015 Leaf har veldig dårlige frontlykter nå i den mørke årstiden. Særlig fjernlysene, men også nærlysene. (Pærene er i orden og lyktene er rene.)
Noen andre som har samme inntrykk, og noen som har gjort noe med saken? Hva, i så fall?

Jeg er teknisk ubrukelig, så tips om hva slags forretning jeg bør oppsøke og hva jeg skal spørre om mottas med takk.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: B-modus funker bare tidvis
onsdag 28. september 2016, klokken 17:47
Dette oppklarte mysteriet. Takk!
#4
Leaf 2010-2017 / B-modus funker bare tidvis
mandag 26. september 2016, klokken 17:15
Av en eller annen grunn er det ikke alltid b-modus (høy regenerering) fungerer på min leaf (2015-modell). Det kommer og går. Merker ingen forskjell når jeg skifter mellom d og b. Uavhengig av fart.
Noen som har vært borti det?
Kva kan gjerast?
#5
Carwing / Sv: Carwings: Når funker det, eller ikke
torsdag 03. desember 2015, klokken 14:12
Etter mange uker med ikke-fungerende apper (carwings og leaflink), har jeg nå hatt flere dager med velfungerende leaflink. Carwings fungerer ikke.
Det som gjorde at ting plutselig funker, er at jeg byttet passord på you+nissan-siden (og på appene, naturligvis). Kan ikke begripe hvorfor det skulle løse problemet, men foreløpig har det faktisk gjort det.
#6
Lading / Sv: Lading stopper på 79% fullt
fredag 16. oktober 2015, klokken 15:45
Hehe, jo, det er visst nettopp det jeg har gjort.  :-[ Takk for svar.
Himmelen må vite hvordan jeg klarte det, men da kan alle lære av min blemme. En innstilling jeg må innrømme jeg ikke skjønner poenget med, men det er en annen sak.
Jeg trykket på "ladertimer off"-knappen til venstre for rattet nå, og den lader igjen. Så får jeg fikse innstillingene senere...
#7
Lading / Lading stopper på 79% fullt
fredag 16. oktober 2015, klokken 15:35
Nå har jeg to dager på rad opplevd at ladingen på min Leaf avsluttes når batteriet er 79% fullt.
I dag var jeg forberedt, og satte ladingen i gang igjen. Det virker ikke som bilen vil lades noe mer - etter to igangstartinger er jeg nå oppe i 80%.
Noen som har opplevd noe sånt? Dette er lading med den medfølgende kabelen, og jeg vet ikke om det samme skjer i en hurtiglader.
Bilen ble kjøpt ny i januar.
Jeg antar dette ikke har med at det er kaldere i været å gjøre - den ladet da opp til 100% i vinter.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Trilling vs e-Up, sikkerhet og annet
søndag 21. desember 2014, klokken 19:41
Takk for det, Sølv-pilen.
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Trilling vs e-Up, sikkerhet og annet
onsdag 17. desember 2014, klokken 18:23
Endte opp med en Leaf. Føles tryggere med en større bil, og det var mye utstyr for pengene.
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Trilling vs e-Up, sikkerhet og annet
tirsdag 16. desember 2014, klokken 20:17
Vivjohan, det kan godt hende du har rett om sikkerhets-likheter og -forskjeller mellom e-up og Leaf. Men når jeg mer eller mindre har bestemt meg for å ta spranget opp fra trilling til en noe dyrere bil, synes jeg Leaf er en bedre deal. Ca. 15.000 mer, og jeg får større bil med plass til hele familien. Og det er mulig jeg tar feil, men det virker som det er mer mellom meg og en eventuell kollisjon i Leaf enn i e-up.
E-up var morsommere å kjøre, kanskje, men Leaf dekker flere behov enn jeg hadde tenkt å dekke med en elbil. For bare marginalt mer penger enn e-up.
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Trilling vs e-Up, sikkerhet og annet
tirsdag 16. desember 2014, klokken 12:24
Prisen på e-up ble antydet til 210-215 tusen med vinterdekk og alt annet som må betales. Totalpris for Leaf blir 230.
Med usikker leveringstid på nye trillinger, og det faktum at man sitter med tærne nesten helt fremme i tuppen av bilen, føler jeg meg så mye tryggere i en Leaf at jeg heller tar opp åtti tusen mer i lån. Både u-up og Leaf virket som kjempebiler, men Leaf mer "ordentlig bil" - og sikkert sikrere.
#12
Kjøpe elbil? / Sv: Trilling vs e-Up, sikkerhet og annet
mandag 15. desember 2014, klokken 17:20
Jeg prøvekjørte E-up og Nissan Leaf på lørdag. Trillinger er det ingen forhandlere som har inne for tiden, virker det som. Når prisforskjellen mellom E-up og Leaf viser seg å være bare 15-20 tusen,  heller jeg sterkt mot å kjøpe Leaf. Med tanke på sikkerhets-aspektet er jo den også et langt sprang fra trillingene.
#13
Kjøpe elbil? / Sv: Trilling vs e-Up, sikkerhet og annet
lørdag 13. desember 2014, klokken 09:33
Tusen takk for bra svar. Da tenker jeg det blir avgjørende hvilken bil som har kortest leveringstid.
Jeg ser dere begge har trillinger, Mr.Zero og edyrli. Hvordan funker oppvarming av bilene (trillinger, altså) om vinteren? Må man ut og skru på ett eller annet en stund før man skal kjøre?
#14
Kjøpe elbil? / Trilling vs e-Up, sikkerhet og annet
fredag 12. desember 2014, klokken 12:40
Hei,
Jeg begynner i ny jobb, og vurderer elbil til de fire milene jeg må kjøre hver vei. Dette er både 50-sone, motorvei og landevei.
Både trillingene og e-Up ser greie ut med tanke på antatt kjørelengde (og jeg kan lade på jobb), men jeg lurer på sikkerheten på trillingene. E-Up koster femti tusen mer, men virker tryggere. Noen som har synspunkter?
Jeg er også interessert i synspunkter på trilling vs e-up på andre områder enn sikkerhet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA