Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dosmont

#1
Model 3 / Sv: Tesla Rentekampanje
onsdag 05. juli 2017, klokken 20:24
Heller ikke glemme, at det ligger ant til gunstigere valuta justering for oss nordmenn om ikke så veldig lenge
#2
Sitat fra: dosmont på mandag 13. mars 2017, klokken 11:26
Noen av dere som opplever problemer med styringen på bilen, når mann skal svinge skarpt? Opplever bilen som farlig å kjøre med hvis mann ikke vet om det eller glemmer at den er sånn.

Har også fått feilmelding på at 12v batteri må skiftes.

Er opplevelsen deres at det tar lang tid å bli kontaktet av SC Trondheim etter at de har fått beskjed fra telefonsupporten til Tesla? Har prøvd å få tak i de hele forrige uke.
Fikk time i går, så de fikset det meste :)
Men sliter litt jeg og med "Park Assist Disabled" problematikken, de prøvde å skifte en sensor foran på høyre side, for den var vist defekt, men feilmeldingen er kommet tilbake igjen.
Jeg tror det enten er vanninntrengning en plass eller/og software bug.
De finner sikkert ut av det etterhvert, ser ut nå som om det er en form for svakhet, som kommer med tiden, på flere biler.
Vi må ikke glemme at bilene er produsert i varme og tørre omgivelser, mulig de som designer ikke tenker på samme måte som de som designer løsninger i Kalde og våte omgivelser ;)
#3
Noen av dere som opplever problemer med styringen på bilen, når mann skal svinge skarpt? Opplever bilen som farlig å kjøre med hvis mann ikke vet om det eller glemmer at den er sånn.

Har også fått feilmelding på at 12v batteri må skiftes.

Er opplevelsen deres at det tar lang tid å bli kontaktet av SC Trondheim etter at de har fått beskjed fra telefonsupporten til Tesla? Har prøvd å få tak i de hele forrige uke. 
#4
Viktig melding / Sv: Spam og refferal linker
fredag 07. oktober 2016, klokken 09:53
Sitat fra: Myrvang på lørdag 13. august 2016, klokken 14:12
En slik admin er jo grunn nok til å ikke være betalde medlem av elbilforeningen...

Sent fra min SM-G361F via Tapatalk

Stemmer det :)
Har ikke betalt og kommer ikke til å gjøre det før det er ryddet opp i dette forumet.
#5
Model S / Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet
onsdag 05. oktober 2016, klokken 10:08
fasiten på 85kw :)
#6
Model S / Sv: Firmware v8.0
tirsdag 27. september 2016, klokken 07:22
Mulig jeg er pirkete, det er ikke firmware 8.0 som kommer, men software 8.0
#7
Tesla / Sv: Tesla Autopilot 2.0
tirsdag 06. september 2016, klokken 17:03
Dette er jo tydelige bevis på at det kommer noe snart ;)
#8
Lading av Tesla / Sv: Tesla Wall connector 400v
tirsdag 28. juni 2016, klokken 00:01
Det er mange type 2 ladere på markedet
#9
Ikke glem det mest aktuelle for prioritering.
Geografi!
Jeg har vanskelig for å tro at noen får bilen sin før ca 100k biler blir levert i Statene.
Vil anta at Norske kjøpere er prioritert etter det.
#10
Model 3 / Sv: Gratis Supercharging for Model 3?
søndag 10. april 2016, klokken 09:11
Sitat fra: Amoss på fredag 08. april 2016, klokken 11:08
Sitat fra: Rav4_EV på fredag 08. april 2016, klokken 09:14
Kortleser og tastatur på selve SC er vel litt steinaldertanke????

Jo, det er vel det. Men så kommer det ett aldri så lite EU-direktiv inn her som krever at nye eller oppgraderte ladeplasser skal ha støtte for add-hock betaling til tilfeldige kunder uten noen avtale. Så da de antagelig installere dette uansett. Men tviler på at de vil bli brukt av de som lader sine Tesla biler der....
Hvis Tesla blir tvunget til å tilrette for alle kunder ink m3 for hurtig/superlading.
Så blir det enkelt og grei en lader med ccs chademo og Teslas type2.
Og betalingsløsning, kommer til å bli smarttelefon med mcash/vips løsning som fungerer over alt i hele verden, ikke den rfid tullet vi har i dag. Kortleser er i hvertfall noe tull, koster alt for mye penger å drive.
#11
Model S / Sv: SpaceX, suksess i kveld!
lørdag 09. april 2016, klokken 08:29
SpaceX = Model S ?
#12
Model 3 / Sv: Online bestilling, har noen fått bekreftelse?
lørdag 02. april 2016, klokken 09:40
Sitat fra: Myrvang på lørdag 02. april 2016, klokken 09:03
17 timer tok det for meg, men jeg bestilte i butikk.

Model 3 RN1089432xx

Men tror ikke man skal henge seg for opp i nummeret, for når levering begynner vil S og X eiere prioriteres, de starter levering på vestkysten i USA og jobber seg østover, de prioriterer muligens høyt utstyrte biler først osv.

Den kommer når den kommer :)
Jeg bestilte på nett kl ca 0600 1/4
og fikk:Ordrenummer RN1079005xx
Men jeg har en model s fra før.
som du ser så er mitt nr mindre en ditt, så det er ikke umulig at det er et system i dette.
Den eneste måten for og avklare det, må jo være at noen lager et spreadsheet, hvor reservasjons holdere kan legge inn informasjon.
#13
Model 3 / Sv: Online bestilling, har noen fått bekreftelse?
fredag 01. april 2016, klokken 06:15
Sitat fra: anorway på fredag 01. april 2016, klokken 06:09
Hei. Har et spørsmål.

Ut i fra hva jeg kunne forstå fra vilkårene er det mulig å forhåndsbestille, og da betale 10k. Men hvis man ikke ønsker å gå videre eller kjøpe Tesla Model 3 allikevel kan man avbestille og få refundert summen?

Stemmer dette? Så lenge man ikke har gått videre med konfigurering osv. av bilen.
Stemmer det :)

Beløp reservert på konto ser jeg, så dette går nok i orden  ;D
#14
Model S / Sv: Superkondensator VS batteri
torsdag 17. mars 2016, klokken 15:11
Mulig jeg er på super tynn is nå, men med batteribanker som for eksempel er på ca 400v hvis man setter de i serie så med flere kan du ladde samme ampere men med fler doblet effekt for eksempel 4 banker x 400v =1200v.
vil anta at noe lignende kan gjøres med superkondensatorer også.
#15
Model S / Sv: Superkondensator VS batteri
onsdag 16. mars 2016, klokken 10:23
Det må være noen resistorer og eller regulering i mellom da ja, for og ivareta lion cellene.
Ikke at jeg har fordypet meg inn i det men, en regel som er uttalt mange ganger, er at mann skal ikke blande batterityper, for da går de i stykker.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA